Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Autopilot

Startet av LMOR, lørdag 03. september 2016, klokken 23:50

« forrige - neste »

klilleng

Kjørt litt over 700 km så langt, men har aldri sett over 200 km estimert rekkevidde.

Er vel pga mye småkjøring og kun i Comfort modus. Kjører stort sett som før, uten noen tanke på strømsparing. Ingen grunn til å spare på kreftene når lading uansett er godt innen rekkevidde, tenker nå jeg.  ;D

På eventuell langtur er det sikkert greit å bytte til eco pro..

Usikker på detta

Du vikke merke stort på PRO contra COMFORT annet enn at gasspedalen blir litt slappere.
Det kan også ses på rekkeviddeassistenten når du svitsjer over - ikke mange km ekstra som blir lagt på.

Helt enig. Her skal det kjøres som normalt og det skal være godt og varmt i kupeen.
Lademulighetene (ihvertfall heromkring) er så gullandes gode at 15min hurtiglading og en burger er vel verdt det.
Har ikke kjøpt en så digg bil for å sitte og hutre eller ligge i maks 90 altså..  :)

Sungrazer

I kaldt vær kan det faktisk lønne seg å "piske" bilen litt. Batteriet blir varmere og yter bedre. Det er ihvertfall mitt inntrykk etter ca. 30 000 km.
2015 BMW i3 - (solgt)
2018 BMW i3 - LCI Imperial Blue Metallic

hemi

kjørte 124km i dag (totalt) hver vei var det da .. ca halvparten, avstand bærum og opp i skauen forbi eggemoen
snitta 17 opp, 15 ned.

kom hjem med 30% rest, og ca 60km estimert.

ikke helt tesla, men bedre enn e-golfen jeg hadde, og e-upen vi har gitt. var litt.. ehh inspirert kjøring på vei tilbake, uten at det påvirket så mye virket det som.

Litt digg at man kan ta såpass turer uten engang å hurtiglade.


Mr.Zero

Gårsdagens rånetur til Hamar via E6. ACC innstilt på 90, og unnet meg hele 17 varme i bilen. (Dette er HETT for oss som har fire vintre i trilling bak oss). 3-4 varme i lufta og tørre veier. Funka som gull, men ikke fornøyd med DAB-dekningen - særlig i tunnelene. Hurtigladet litt på Bolleland samt utenfor en lokal Kiwi på Hamar. Deilig å spare ..tja...ca.250,- i bompenger på denne turen! ;D
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Rayray

Sitat fra: Mr.Zero på søndag 16. oktober 2016, klokken 09:50
Gårsdagens rånetur til Hamar via E6. ACC innstilt på 90, og unnet meg hele 17 varme i bilen. (Dette er HETT for oss som har fire vintre i trilling bak oss). 3-4 varme i lufta og tørre veier. Funka som gull, men ikke fornøyd med DAB-dekningen - særlig i tunnelene. Hurtigladet litt på Bolleland samt utenfor en lokal Kiwi på Hamar. Deilig å spare ..tja...ca.250,- i bompenger på denne turen! ;D

Måtte du hurtiglade 2 ganger på 30 mil??

Roffe78

Til dokker som har kjørt litt med den nye i3'en
Har 16,8 mil til hytta hvor av di siste 5 milene er d fra havnivå til ca 500 meter trur dokker d går å kjøre dit uten å ladde på vinteren ?

Usikker på detta

Personlig vil jeg si nei. Men ja, du KAN klare det, men det vil kunne være "ubehagelig.

MEN - legger du inn en 15min hurtiglading på veien klarer du det fint, og kan ha det varmt i kupeen i tillegg  :)

Sarepta

Sitat fra: Roffe78 på søndag 16. oktober 2016, klokken 14:32
Til dokker som har kjørt litt med den nye i3'en
Har 16,8 mil til hytta hvor av di siste 5 milene er d fra havnivå til ca 500 meter trur dokker d går å kjøre dit uten å ladde på vinteren ?

I kuldegrader vil nok ikke det gå. Jeg har 18 mil til hytta og 600 høydemeter siste 4 mil. Klarte det med et nødskrik i går på tørr vei og rundt null grader på slutten.

Roffe78

Okey, hadde håpa å klare d...
Problemet e at æ d ikke er hurtig lading på strekkninga pr i dag.
Men kommer nok etter hvert da grønn kontakt skal montere ladere på strekkningen.

Mr.Zero

Sitat fra: Rayray på søndag 16. oktober 2016, klokken 10:53
Sitat fra: Mr.Zero på søndag 16. oktober 2016, klokken 09:50
Gårsdagens rånetur til Hamar via E6. ACC innstilt på 90, og unnet meg hele 17 varme i bilen. (Dette er HETT for oss som har fire vintre i trilling bak oss). 3-4 varme i lufta og tørre veier. Funka som gull, men ikke fornøyd med DAB-dekningen - særlig i tunnelene. Hurtigladet litt på Bolleland samt utenfor en lokal Kiwi på Hamar. Deilig å spare ..tja...ca.250,- i bompenger på denne turen! ;D

Måtte du hurtiglade 2 ganger på 30 mil??

Nei da! Men skulle rett tilbake til Ski etter en time med fotball på Hamar, så måtte gardere meg mot eventuell feil med hurtigladeren på Kiwi Hamar slik at jeg kunne komme meg tilbake til Espa for mere hurtiglading der.. :)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Beckern

Sitat fra: Sungrazer på lørdag 15. oktober 2016, klokken 21:23
I kaldt vær kan det faktisk lønne seg å "piske" bilen litt. Batteriet blir varmere og yter bedre. Det er ihvertfall mitt inntrykk etter ca. 30 000 km.
Der har vi det ja. Jeg er alt for pinglete. Det må råskinn som deg til for å utnytte batteriet ;)

Sungrazer

Sitat fra: Beckern på mandag 17. oktober 2016, klokken 23:46
Sitat fra: Sungrazer på lørdag 15. oktober 2016, klokken 21:23
I kaldt vær kan det faktisk lønne seg å "piske" bilen litt. Batteriet blir varmere og yter bedre. Det er ihvertfall mitt inntrykk etter ca. 30 000 km.
Der har vi det ja. Jeg er alt for pinglete. Det må råskinn som deg til for å utnytte batteriet ;)

Haha, kjører aldri over evne jeg vettu, men hører stadig noen brumme bak meg i sommerhalvåret når de forsøker å ta meg igjen ut fra kryss. :P
2015 BMW i3 - (solgt)
2018 BMW i3 - LCI Imperial Blue Metallic

hemi

Prøvde å kjøre en rolig tur, uten sladding og herjing, ble desverre 2 brå oppbremsninger på folk som gav F på henholdsvis vikeplikt og stoppskilt, men ny lav-rekord snitta 5,5kwh på "test strekket" mitt, beste med e-golf er 8 something og tesla 12, så dette var bra, det var med varme på og comfort mode. virker som effektiv regen og effektiv bil generelt.

Kom meg helt inn til skøyen med snitt på 8


JorgenM

Nettavisen testet rekkevidde på nye i3, ble ikke særlig imponert:
http://www.side3.no/motor/bmw-i3-gar-bare-halvparten-sa-langt-som-oppgitt/3423273440.html

163km hørtes nå veldig lite ut?
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA