Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Faktisk rekkevidde på nye i3

Startet av LMOR, søndag 03. juli 2016, klokken 12:31

« forrige - neste »

Trond.m

Sitat fra: LMOR på tirsdag 19. juli 2016, klokken 14:22
Bruksanvisningene til de nye bilene ligger klare til nedlasting. Ingen nyheter ift å få frem temperatur eller resette GOM så vidt jeg kan se.
Har du linken til nedlasting av dokumentasjon ?

Trond.m

Sitat fra: LMOR på tirsdag 19. juli 2016, klokken 14:22
Bruksanvisningene til de nye bilene ligger klare til nedlasting. Ingen nyheter ift å få frem temperatur eller resette GOM så vidt jeg kan se.
Har du linken for å laste ned dokumentasjonen ?

tito

Sitat fra: TM på tirsdag 19. juli 2016, klokken 14:54
Sitat fra: LMOR på tirsdag 19. juli 2016, klokken 14:22
Bruksanvisningene til de nye bilene ligger klare til nedlasting. Ingen nyheter ift å få frem temperatur eller resette GOM så vidt jeg kan se.
Har du linken for å laste ned dokumentasjonen ?

http://www.realoem.com/bmw/de/showparts?id=1Z61-EUR-04-2016-I01-BMW_i-i3_94Ah&diagId=01_1251

eller du kan bruke  VIN som passer din modell som er ferdigprodusert nå i Drivers Guide Appen.

--
Tito

LMOR

#33
Det tar faktisk bare noen timer fra bilen er ferdig til den er klar til nedlasting, men bare finn en med samme utstyr som din som er produsert ferdig, og last ned den.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Rayray

Venter min første i3 i uke 49 (forhåpentligvis ikke noe forsinkelse...) og er mildt sagt spent på rekkevidden. Jeg ukespendler Tønsberg-Hamar, ca 235km hver vei. Håper at det går uten ladestopp på sommeren, men i verste fall har jeg tid til å ta et kort stopp, så ingen fare, men fint om en slipper.

LMOR

Tviler på at du klarer det. Du klarer sikkert 200 en vei og 210 andre. Men hvis du kjører EcoPro+ uten klimatisering, eller 10% under fartsgrensen, så går det sikkert. Med 10% under fartsgrensen taper du mer i tid enn et laderstopp tar. Men kanskje er det kø hele veien?
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Kanon

Hvis en tar utgangspunkt i gjennomsnittsforbruk for alle i3 iflg i remote appen:
Blir gjennomsnittsrekkevidden 30kw/15,8kwh= 189 km reel kjørelengde. Dette vil selfølgelig variere mye, min erfaring er at hastighet er den største tyven.

hemi

Tipper 3-4 min hurtiglading kan spares inn ved å holde høyre snitthastighet... betting start now ;)

Ferry

Sitat fra: Kanon på fredag 22. juli 2016, klokken 10:10
Hvis en tar utgangspunkt i gjennomsnittsforbruk for alle i3 iflg i remote appen:
Blir gjennomsnittsrekkevidden 30kw/15,8kwh= 189 km reel kjørelengde.

Dette tallet gjenspeiler ikke hvor langt du kan kjøre når du legger opp til det. Mitt snittforbruk er 15,6 noe som skulle tilsi rekkevidde på 18,8/15,6=12 mil. I realiteten klarer jeg lett de 13-16 mil BMW oppgir. På en god dag klarer jeg 18 mil, og sikkert enda mer hvis jeg går inn for det. Minimum 10 mil på den verste vinterdagen, om jeg trenger det. Det nye batteriet burde egentlig klare 94/60-deler av disse tallene, men så er det vel lagt inn litt større margin. Så 50% ekstra av 13-16 mil blir 19,5 - 24 mil. Om noen uker har vi fasit :)

LMOR

Sitat fra: hemi på fredag 22. juli 2016, klokken 10:27
Tipper 3-4 min hurtiglading kan spares inn ved å holde høyre snitthastighet... betting start now ;)
Dette finner du en gammel tråd om, som jeg startet en gang. Optimal hastighet for å komme raskest mulig frem er på i3 er 140km/t, gitt at du finner en ladestasjon uten kø ca hver 5 mil.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

turfsurf

Det er og min erfaring fra de siste langturene jeg gjennomførte. Kommer raskest frem på motorvei og ligge litt over fartsgrensen, gitt at ladestasjoner er tilgjengelig. På nye i3 bør det være enda greiere, siden man har full ladefart over ett større område. Men må si at jeg ble litt lei av å kjøre i en time, stoppe 20 minutt, kjøre en time osv. Betraktelig bedre med 94Ah versjonen.


--
turfsurf
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

LMOR

Når ladehastigheten begynner å gå ned på nye i3 er noe av det mest spennende å få testet ut. Har tenkt meg på en 100 mil tur en uke eller 2 etter at jeg får den, mye på samme veier jeg kjørte sist. Blir interessant å sammenligne.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Trond.m

#42
Sitat fra: Kanon på fredag 22. juli 2016, klokken 10:10
Hvis en tar utgangspunkt i gjennomsnittsforbruk for alle i3 iflg i remote appen:
Blir gjennomsnittsrekkevidden 30kw/15,8kwh= 189 km reel kjørelengde. Dette vil selfølgelig variere mye, min erfaring er at hastighet er den største tyven.
Netto kapasiteten er oppgitt til 27,2 kWh, så da blir gjennomsnittlig rekkevidde 172 km.  Men forbruket vil jo være godt under 15,8 kwh/100 km om sommeren ved normal langkjøring, med mindre det er snakk om motorvei med høy fart (og motvind).

LMOR

De som har fått bilen har hatt en maks kapasitet på 30kWh, på samme måte som vi har hatt 20 på den gamle modellen.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Egil Fonn

Tenker at denne kan klare de 14 mil og 500 høyde meter opp til hytta selv om vinteren i 15blå.
Har lagt ruten inn i jurassictest med 1500w i Accessories power. og eco-sport nivå 3 og da beregnes det et forbruk på 15,72kw/100km. Rest 32% batteri.  Blir det knapt på dårlig føre og motvind?
BMW IX 40 fra sept.2022
Mercedes EQC fra 31.03.20
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
BMW i3 94ah Rex 2017 (solgt 31.07.20)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt 31.05.19)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
Mercedes B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA