Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Autopilot

Startet av LMOR, lørdag 03. september 2016, klokken 23:50

« forrige - neste »

Klykken

Prøvde Eco-modusene en stund jeg også, men har funnet ut at det ikke er særlig stor forskjell i rekkevidde med Comfort. Samtidig dugger ofte rutene med Eco-modus, så må "guffe på" vifta i ny og ned, og det ble et irritasjonsmoment. Samtidig alt for kaldt på vinterstid. Alt dette er observert på "gamleutgaven" av i3 vel og merke.

Kjører nå 21C her, og tredje "hakk" på vifta i Comfort. Med noe spakere enn dette får samboer frem dragefjeset.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

02jan

Bra du tester bilen litt skikkelig.  Men anbefaler ingen å kjøre ecopro + vinterstid. (Men med 10km rest , så går varmen av uansett.

Kjører eco 19 grader hele året - som er mest behagelig temp for meg, tipper folk-flest liker mer varme, spesielt hvis man er vant til 25-26 i stua og forlanger samme temp på arbeidsplass for å ikke fryse.

Kjøre i Comfort, tenker at den litt harde gassresponsen ikke er optimal på glatte veier, ekstra dekkslitasje på myke vinterdekk og høyere forbruk på langkjøring.

Med manglende klimatisering , vil forbruket gå opp. Om man kjører i 60 eller 80 har mindre å si. 16 mil i -5 hadde jeg forventet at 94ah skulle klare under normale kjøreforhold på landevei, forutsatt klimatisering OK.
Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

Ingeniøren

Sitat fra: Klykken på fredag 04. november 2016, klokken 13:25
Prøvde Eco-modusene en stund jeg også, men har funnet ut at det ikke er særlig stor forskjell i rekkevidde med Comfort. Samtidig dugger ofte rutene med Eco-modus, så må "guffe på" vifta i ny og ned, og det ble et irritasjonsmoment. Samtidig alt for kaldt på vinterstid. Alt dette er observert på "gamleutgaven" av i3 vel og merke.

Kjører nå 21C her, og tredje "hakk" på vifta i Comfort. Med noe spakere enn dette får samboer frem dragefjeset.

"dragefjeset" - der fikk jeg en god latter gitt, ser det for meg  ;D ;D ;D ;D ;D
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

sfinxern

Vil man ha like gode klimatiseringsmuligheter på Eco Pro, med unntak av effekten på viften?
Dvs, kan jeg f.eks ha 24 grader på innstillingene, men likevel kjøre i Eco pro med litt mer begrensninger på elmotor etc?

Hva nøyaktig er det Eco Pro tilpasser i bilen?
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

JorgenM

Sitat fra: Ingeniøren på fredag 04. november 2016, klokken 17:35
"dragefjeset" - der fikk jeg en god latter gitt, ser det for meg  ;D ;D ;D ;D ;D
+1
Begynte å kommentere den tidligere idag, droppa det pga off-topic-politiet. Fikk bilder i hodet og lo faktisk høyt for meg selv, kom i skikkelig fredagsstemning  8)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Egil Fonn

Hm. Tenkte at nye i3 klarte 14mil og 520 høydemeter uansett forhold.. Jeg har hytte med denne distanse og håpet nye i3 klarte dette. For sent å angre nå,  jeg har allerede bestilt bilen så tiden vil vise:-)
Men av erfaring vet jeg det er stor forskjell på rekkevidde med mellom stopp og total nedkjøling av batteri og kupe i forhold til å kjøre strekning i ett med forvarmet bil og batteri.
MB B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt familie 31.05.19)
BMW i3 94ah Rex 2017 fra 02.12.18
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
MB EQC fra 31.03.20

Mr.Zero

Sitat fra: Ingeniøren på fredag 04. november 2016, klokken 12:50
Vi er forskjellig. Jeg synes Ecopro og 18C i kupeen er akkurat passe  8)

+1
Etter 4 år i trilling er dette som å være hos st.peter med 400 nakne damer....osv... ;D
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Olemann

Synes 18C er for varmt, og 17C litt for kaldt, savner 17.5.  At noen orker noe over 20 skjønner jeg ikke....men ja, godt man er forskjellig :-)

Sitat fra: Mr.Zero på fredag 04. november 2016, klokken 21:56
Sitat fra: Ingeniøren på fredag 04. november 2016, klokken 12:50
Vi er forskjellig. Jeg synes Ecopro og 18C i kupeen er akkurat passe  8)

+1
Etter 4 år i trilling er dette som å være hos st.peter med 400 nakne damer....osv... ;D

hemi


JorgenM

Temperatur eller damer? :)

Holder den på 22 grader her, men så kjører vi kun småturer og aldri over 8 mil på en dag.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Sarepta

Sitat fra: Egil Fonn på fredag 04. november 2016, klokken 19:43
Hm. Tenkte at nye i3 klarte 14mil og 520 høydemeter uansett forhold.. Jeg har hytte med denne distanse og håpet nye i3 klarte dette. For sent å angre nå,  jeg har allerede bestilt bilen så tiden vil vise:-)
Men av erfaring vet jeg det er stor forskjell på rekkevidde med mellom stopp og total nedkjøling av batteri og kupe i forhold til å kjøre strekning i ett med forvarmet bil og batteri.

14 mil vil du stort sett klare greit uten å fryse. Kjørte 18 mil med 630 høydemeter i snøvær i går. Hurtigladet etter 14 flate mil og hadde da en rest på 45 km. Brukte 11 kwt på stignigen siste 4 mil.

sfinxern

Sitat fra: Sarepta på lørdag 05. november 2016, klokken 09:27
Sitat fra: Egil Fonn på fredag 04. november 2016, klokken 19:43
Hm. Tenkte at nye i3 klarte 14mil og 520 høydemeter uansett forhold.. Jeg har hytte med denne distanse og håpet nye i3 klarte dette. For sent å angre nå,  jeg har allerede bestilt bilen så tiden vil vise:-)
Men av erfaring vet jeg det er stor forskjell på rekkevidde med mellom stopp og total nedkjøling av batteri og kupe i forhold til å kjøre strekning i ett med forvarmet bil og batteri.

14 mil vil du stort sett klare greit uten å fryse. Kjørte 18 mil med 630 høydemeter i snøvær i går. Hurtigladet etter 14 flate mil og hadde da en rest på 45 km. Brukte 11 kwt på stignigen siste 4 mil.

Hva var klima innstillinger og kjøremodus på denne turen?
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

sfinxern

2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

sfinxern

Sitat fra: Olemann på lørdag 05. november 2016, klokken 00:08
Synes 18C er for varmt, og 17C litt for kaldt, savner 17.5.  At noen orker noe over 20 skjønner jeg ikke....men ja, godt man er forskjellig :-)

Da må du være svært temperaturfølsom hvis du kjenner stor forskjell på 17 og 17.5 eller 18 og 17.5 :o!

Men ja, alle er forskjellig. Kona kjørte her en morgen med 23 grader og komfort og syntes det var greit. Hun prøvde Eco pro med 22 grader (men det blir vel iķke så mye som 22 i Eco pro??) og da sa hun det var kaldt i bilen.

Prøvde det samme her en dag da jeg syntes det hørtes rart ut, men det var enorm forskjell på varmeeffekten!
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

Sarepta

Sitat fra: sfinxern på lørdag 05. november 2016, klokken 21:07
Sitat fra: Sarepta på lørdag 05. november 2016, klokken 09:27
Sitat fra: Egil Fonn på fredag 04. november 2016, klokken 19:43
Hm. Tenkte at nye i3 klarte 14mil og 520 høydemeter uansett forhold.. Jeg har hytte med denne distanse og håpet nye i3 klarte dette. For sent å angre nå,  jeg har allerede bestilt bilen så tiden vil vise:-)
Men av erfaring vet jeg det er stor forskjell på rekkevidde med mellom stopp og total nedkjøling av batteri og kupe i forhold til å kjøre strekning i ett med forvarmet bil og batteri.

14 mil vil du stort sett klare greit uten å fryse. Kjørte 18 mil med 630 høydemeter i snøvær i går. Hurtigladet etter 14 flate mil og hadde da en rest på 45 km. Brukte 11 kwt på stignigen siste 4 mil.

Hva var klima innstillinger og kjøremodus på denne turen?
Sitat fra: sfinxern på lørdag 05. november 2016, klokken 21:07
Sitat fra: Sarepta på lørdag 05. november 2016, klokken 09:27
Sitat fra: Egil Fonn på fredag 04. november 2016, klokken 19:43
Hm. Tenkte at nye i3 klarte 14mil og 520 høydemeter uansett forhold.. Jeg har hytte med denne distanse og håpet nye i3 klarte dette. For sent å angre nå,  jeg har allerede bestilt bilen så tiden vil vise:-)
Men av erfaring vet jeg det er stor forskjell på rekkevidde med mellom stopp og total nedkjøling av batteri og kupe i forhold til å kjøre strekning i ett med forvarmet bil og batteri.

14 mil vil du stort sett klare greit uten å fryse. Kjørte 18 mil med 630 høydemeter i snøvær i går. Hurtigladet etter 14 flate mil og hadde da en rest på 45 km. Brukte 11 kwt på stignigen siste 4 mil.

Hva var klima innstillinger og kjøremodus på denne turen?

Ecopro og 20 grader. Forvarmet. Ingen motorveier, hastighet 60-80 km/t. EcoPro gir lite ekstra når det er kaldt, men bidrar til mykere kjøring.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA