Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hyundai Ioniq (5-dørs hatchback) EV / PHEV / Hybrid lanseres januar 2016

Startet av alr, lørdag 03. september 2016, klokken 14:20

« forrige - neste »

alr

Nå har jo noen X-er vært på turné land og strand rundt. Er det noen som har noen erfaringer med stereoanleggene? Både standard og ultra HiFi?
Har selv en bestilling som låses om 5 dager, og har i utgangspunktet tenkt å klare meg med standardanlegget. Har dog premiumanlegget i mod S i dag, og veldig glad i dette..
Rød S85D
Love it to pieces!!

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Var amerikanske utgaver som ble sendt på turné, dermed ville ikkw musikk/radio/navigasjon være relevant. Personlig synes jeg ikke ultra HiFi på min TMS er noe særlig forskjellig fra naboen som har standard,  men vet at andre synes det er stor forskjell.

o.b.lix

Snakket med noen som hadde testet dette, og lyden er nok noe bedre enn Model S sitt. (Hifi begge deler).
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

KrW

Jeg prøvde begge variantene i Trondheim. Spilte Spotify fra telefonen. Ble veldig positivt overrasket over hvor bra lyden var i standardanlegget. Synes den var betydelig bedre enn i Model S. Veldig glad for det, da vi har bestilt standardanlegget  :D Han fra Tesla sa at Tesla bygger høyttalerne selv nå.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Epleskreller

Da jeg fikk min Model X var alt satt til +10 :) Da var lyden dårlig..  Er ingen kjenner på lyd, men syns det låter bra (oppgradert lydanlegg). Har forøvrig hatt Model S både med og uten tidligere.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

petersv

Sitat fra: KrW på lørdag 02. juli 2016, klokken 19:26
Jeg prøvde begge variantene i Trondheim. Spilte Spotify fra telefonen. Ble veldig positivt overrasket over hvor bra lyden var i standardanlegget. Synes den var betydelig bedre enn i Model S. Veldig glad for det, da vi har bestilt standardanlegget  :D Han fra Tesla sa at Tesla bygger høyttalerne selv nå.

Veldig bra! (Men kan garantere deg at tesla ikke lager høyttalerne selv. De har dog designet lyden og pakken som sådan selv.)

KrW

Har hørt at de som tunet anlegget (s1nn til Model S i hvertfall) hadde mye mer tid til å gjøre det i Model X. Da de gjorde det i Model S måtte de være veldig raske. Jeg spurte en gang for en tid tilbake på TMC forumet om lyden i X på standardanlegget er bedre enn i S. Da var det en som sa at det var det samme anlegget. Han hos Tesla jeg prøvekjørte med fortalte meg at dette er et nytt og bedre anlegg, selv som standardanlegg. Jeg så for meg å cruise med AP og være litt misfornøyd med lyden og angre på at jeg ikke betalte for oppgradert lyd, men nå er jeg mer rolig, synes det låt veldig bra.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

pwb

Sitat fra: KrW på lørdag 02. juli 2016, klokken 19:26
Han fra Tesla sa at Tesla bygger høyttalerne selv nå.

Akkurat DET er nok bare humbug.

petersv

S1nn ble kjøpt av Harman rett etter de mekka lyd til Model S.

KrW

#9
Er det Harman (Kardon?) som lager anlegget til Model X nå?

Edit: la til et par screen shots som forteller litt om anlegget i Tesla.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

o.b.lix

Er vel s1nn som lager anlegget både til S og X. Disse er en del av Harman Kardon-gruppen.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

petersv

Uten å ha noen sikre kilder jeg kommer på har jeg blitt fortalt at de ikke benyttet s1nn på X, men gjorde jobben selv/ansatt kompetansen istedenfor.

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Hyperstress

Sitat fra: petersv på mandag 04. juli 2016, klokken 15:14
Uten å ha noen sikre kilder jeg kommer på har jeg blitt fortalt at de ikke benyttet s1nn på X, men gjorde jobben selv/ansatt kompetansen istedenfor.
Mener jeg så et intervju med s1nn der de fortalte at de bare fikk en natt med Model S, mens de fikk bedre tid med Model X.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

o.b.lix

Sitat fra: Hyperstress på mandag 04. juli 2016, klokken 22:53

Mener jeg så et intervju med s1nn der de fortalte at de bare fikk en natt med Model S, mens de fikk bedre tid med Model X.


De fikk to netter med Model S...

http://www.lydogbilde.no/nyheter/teknologi/lyden-av-en-tesla
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA