Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Min første Tesla, mange "feil"

Startet av lunitiks, fredag 02. september 2016, klokken 18:38

« forrige - neste »

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

cra

Dafuq??  Det der må da være en invitasjon til støvelmerker i de dyre dørene?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

BømloBjørn

Ser ikke bra ut...  MEN, kan det være slik at ladekabel ikke når bort dersom han hadde rygget inn som normalt,  pga sykkelen?

Hvor er dette bildet tatt?

Fastlane83

Sikkert ikke så veldig mye jobb å ta av sykkelholderen. Uansett så må jo dette være greit, så lenge sjåføren oppholder seg i nærheten og flytter bilen uoppfordret med engang det er behov for de andre laderne? Kanskje det er sjåføren som har tatt bilde selv...
Tesla Model S 85D, FP72XXX
Tesla Model 3, RN107805460

Muffinman

Dessverre tror jeg vi får se en del av slikt nå når X rulles ut. Superladerene er jo bare unntaksvis laget for å kunne brukes med henger eller dette stativet.

RaBalder

Jeg har ikke noe imot at noen står slik å lader hvis dem har en grunn. Men da får man holde seg i nærheten.

Men hvis det er andre som må vente (selv om dem ankommer senere) pga. at ladere blokkeres, så får slike "ladere" koble fra og ordne seg på annet vis.

• Enten vente til det ikke er kø
  • Eller ordne og styre litt slik at dem kan bruke en "ladebås" på vanlig vis og ikke legger beslag på mer enn en lader.

Philip Marlowe

Tror ikke det der blir et stort problem. Det er jo bare å for Model X-sjåføren å hekte av sykkelen eller hengeren.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Muffinman

Det finnes folk til alt der ute, men jeg håper du får rett.

lunitiks

Neste gang jeg ser noen som opptar en ladeplass uten å lade skal de få en av disse plakatene mine under vindusviskeren  8)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Bjoris

Sitat fra: Philip Marlowe på søndag 03. juli 2016, klokken 09:09
Tror ikke det der blir et stort problem. Det er jo bare å for Model X-sjåføren å hekte av sykkelen eller hengeren.

X skulle hatt en ladeport foran også, selvsagt ikke alle plasser det er ideelt å stå med hengeren ut i veien, men de ville mange steder vært mye bedre enn å stå på langs, ellers er det jo pes å laste av alle sykklene, så stativet og så få låst alt igjen så ikke dyre sykler feks forsvinner mens en spiser...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

LASOL

På Norefjell Ski og Spa har det stått en Prius på destinasjonsladeplassen for Tesla hele lørdag og søndag denne helga. Sjåføren må nesten ha et horn i siden til Tesla eiere siden bilen er parkert der selv om det er mange ledige parkeringsplasser nærmere trapper og heiser. Og der ville han ikke ha opptatt en ladeplass for elbil.. Håper han har fått noe godt ut av det stakkars..
S 85d ap1 oktober 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA