Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre?

Startet av Cookie Monster, torsdag 01. september 2016, klokken 16:58

« forrige - neste »

jlan

For bakrute mm.  så er det vel ikke engang nødvendig med en endring i app eller API. Software i bilen burde vært bare vært endret slik at hvis det er minusgrader, så bør "alt" slås på når en ber om forvarming. Eventuelt at man får en mulighet for å forhåndsvelge. Hele climate interfacen på skjermen burde vært endret. Det er merkelig at de splitte kontrollene i tre små vinduer, som bare kan åpnes ett og ett, når resten av skjermen da går i svart.

Tidsinnstillt lading ser det ut til at ihvertfall "Dashboard for Tesla" kommer med.
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

Nasatech

Tre små vinduer? Bare ratt og vindusvisker som ikke kan styres fra hovedskjerm vel?

jlan

Sitat fra: Nasatech på tirsdag 31. januar 2017, klokken 12:25
Tre små vinduer? Bare ratt og vindusvisker som ikke kan styres fra hovedskjerm vel?
Slik det er hos meg, så er det ett vindu for Front Climate, ett for Rear Climate og ett for Cold Weather (ratt, vv varme, setevarme foran og bak). Pluss 5 knapper på hovedskjermen.
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

lunitiks

Sitat fra: Nasatech på tirsdag 31. januar 2017, klokken 11:31
Og pakker du ut appen så ligger alle ikonene i appen, så de må ha klargjort for det.

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Nasatech

Sitat fra: jlan på tirsdag 31. januar 2017, klokken 12:54
Sitat fra: Nasatech på tirsdag 31. januar 2017, klokken 12:25
Slik det er hos meg, så er det ett vindu for Front Climate, ett for Rear Climate og ett for Cold Weather (ratt, vv varme, setevarme foran og bak). Pluss 5 knapper på hovedskjermen.

Snakker du om i APP eller i bilen? I bilen står det jo nederst i skjermen hele tiden eller?

jlan

Sitat fra: Nasatech på tirsdag 31. januar 2017, klokken 14:41
Snakker du om i APP eller i bilen? I bilen står det jo nederst i skjermen hele tiden eller?
Jeg snakker om bilen, bare 5 av i alt over 20 kontrollfunksjoner for varme nederst på skjermen hos meg. Men det er en Model X. Kanskje jeg burde holde meg i det delforumet :)

(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

Nasatech

Sitat fra: jlan på tirsdag 31. januar 2017, klokken 16:40
Sitat fra: Nasatech på tirsdag 31. januar 2017, klokken 14:41
Jeg snakker om bilen, bare 5 av i alt over 20 kontrollfunksjoner for varme nederst på skjermen hos meg. Men det er en Model X. Kanskje jeg burde holde meg i det delforumet :)

Snakker sikker forbi hverandre. Har Model X jeg også :D

Men varme i setene foran, defrost foran og varme i bakrute/speil kan du slå på på hovedskjermen ikke sant? Men enig med deg at ratt og vindusvisker burde vært smartere og setene bak burde de kunne kontrollere selv.

Nasatech

Sitat fra: lunitiks på tirsdag 31. januar 2017, klokken 14:38
Sitat fra: Nasatech på tirsdag 31. januar 2017, klokken 11:31
Og pakker du ut appen så ligger alle ikonene i appen, så de må ha klargjort for det.

He, He. Man kan pakke ut appen og se på filene inni den. Der er det mange jpg og png filer. Noen av disse er varme i bakrute og defroster foran. Så de har helt klart gjort appen klar. De har ligget der lenge. Flere versjoner siden de kom inn. Men ingen direkte api for aktivering ennå.

lunitiks

Det var det jeg visste! Hva kan være årsaken til at de ikke aktiverte dette med én gang? Manglende prioritering av nødvendig GUI-refresh?

Jeg kommer til å bli skikkelig skuffet hvis ikke én ny klimafunksjon introduseres i den nye appen...
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Nasatech

Sitat fra: lunitiks på tirsdag 31. januar 2017, klokken 20:03
Det var det jeg visste! Hva kan være årsaken til at de ikke aktiverte dette med én gang? Manglende prioritering av nødvendig GUI-refresh?

Jeg kommer til å bli skikkelig skuffet hvis ikke én ny klimafunksjon introduseres i den nye appen...

Vet ikke hvorfor det ikke ble prioritert. Sikker ikke så nødvendig i San Francisco, men de bytte brukt litt mer tid på den og litt mindre på funksjonen som prøver å gjette seg til pre-heatingen [emoji17]

Ewout

Vet ikke helt hvordan jeg må si det, men når jeg spiller musikken fra min iPhone, da får jeg opp albumcover og navn osv. Men jeg savner den lille 'bjelken' som viser hvor langt du har kommet i låten og hvor mye det gjenstår.

Er der noen som vet om det er en innstilling eller noe sånt?

Takker for svar :D
Life is electrifying :-)

krister461

Mistenker at progresjon i sangene ikke formidles over Bluetooth mellom mobil og bil. :)

vnm

Sitat fra: krister461 på onsdag 15. februar 2017, klokken 10:43
Mistenker at progresjon i sangene ikke formidles over Bluetooth mellom mobil og bil. :)
Jo, det ligger i bluetooth-protokollen. Har sett det i andre biler.
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

ludwig_holberg

Etter den siste softwareoppdateringen var det plutselig rattvarme tilgjengelig i min 85D (levert juni 2016). Hyggelig nyhet - dette ble først en del av "vinterpakken" noen måneder etter jeg bestilte det mener jeg å huske. Ihvertfall var det ikke en del av den opprinnelige bestillingen.

fonberg

Sitat fra: ludwig_holberg på søndag 19. februar 2017, klokken 22:34
Etter den siste softwareoppdateringen var det plutselig rattvarme tilgjengelig i min 85D (levert juni 2016). Hyggelig nyhet - dette ble først en del av "vinterpakken" noen måneder etter jeg bestilte det mener jeg å huske. Ihvertfall var det ikke en del av den opprinnelige bestillingen.

Rattvarme var på plass på biler levert juni 2015.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA