Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre?

Startet av Cookie Monster, torsdag 01. september 2016, klokken 16:58

« forrige - neste »

Veggen

Sitat fra: Thor2014 på onsdag 28. desember 2016, klokken 21:02
Plingen i homelinken har blitt borte hos meg etter siste oppdatering
Det er blitt et valg i homelink menyen.
Er avslått som standard, men funker igjen hos meg etter å ha slått den på.

Thor2014

Sitat fra: Veggen på onsdag 28. desember 2016, klokken 21:31
Sitat fra: Thor2014 på onsdag 28. desember 2016, klokken 21:02
Plingen i homelinken har blitt borte hos meg etter siste oppdatering
Det er blitt et valg i homelink menyen.
Er avslått som standard, men funker igjen hos meg etter å ha slått den på.
Takk  :D

lunitiks

Denne var så bra at jeg bare klipper den inn i sin helhet:

wk057 @Dec 28, 2016 at 10:28 PM:
Sitat
Drove my X today on NC-16 (65 MPH zone, 4-lane divided highway). Had the "Autosteer speed restricted to 50 MPH" crap happen twice randomly. In one case I was actually being tailgated (~1 car length) while cruising at 74 MPH in the right lane. The car decided it was time to do this pointless under-the-speed-limit restriction and set cruise speed to 50 MPH, and in the very brief moment it took me to realize the deceleration and become aware of the IC notification message so I could override the speed drop with the accelerator, the tailgater had nearly rear-ended me and was literally within inches of my bumper. As I was overriding this restriction to re-establish my original speed, the other driver abruptly jerked to the adjacent lane, accelerated, held their horn while giving me the finger and passing me at a relatively high speed, and then jumped in front of me quickly to take the exit ramp that we were approaching.

I overrode the deceleration by the time my speed had dropped only 5-6 MPH, but this was plenty to quickly close the gap between me and the tailgater behind me. Granted, he shouldn't have been riding so close to my rear-end in the first place, but there was absolutely no reason for me to have reduced my speed. There was basically no one else on the road nearby and lane markings were clear. Presumably any other driver would have not expected a lead car to drop in speed for no reason, and my unexpected deceleration would be perceived as a bit of a **** move at the very least. The unsafe situation ONLY existed because of Tesla's new restriction.

That said, I'm more than fed up with this nonsense. I've written yet another letter to Tesla about this new "feature", and since I had not gotten a response to my previous inquiry on the matter I was probably a little less than perfectly polite this time.

I expect them to provide a full explanation for the behavior and a resolution to correct and/or fully disable this unwanted and unsafe behavior or I will be taking this matter further, starting with a detailed NHTSA filing. This is simply unacceptable. It's bad enough they've neutered this paid feature to the point of being pointless to use, now they're intentionally making it unsafe to use.
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

#798
Dette har jo min 85D gjort jevnlig siden levering i november 2015 med bare tacc innkoblet, og jeg rapporterte om det på forumet her sist vinter. På rv 715 over Fosen er det verst av strekningene jeg kjører jevnlig, og jeg tør ikke bruke tacc der lenger etter et par lignende episoder som vår amerikanske venn beskriver. I løpet av de 13 månedene siden jeg tok levering på bilen er softwaren oppdatert utallige ganger uten at akkurat dette er forbedret i det hele tatt. Jeg passer på å ikke bruke tacc på ukjente strekninger hvis jeg har bil bak på glatta i tilfelle "jeg" skulle finne på å bremse opp uten grunn. Tryggest å lære seg hvordan bilen oppfører seg når man er alene på veien.

Sikkert fint med AP ditt og datt og selvkjørende biler, men Tesla framstår ikke som troverdige i sin ambisjon når de over så lang tid ikke evner å luke ut åpenbare feil som skaper potensielt farlige situasjoner.

Spent på å se om wk057 får noen respons, men jeg tviler. Både på grunn av at dette sikkert er en sak Tesla ikke ønsker fram i lyset, og at herremannen sannsynligvis ikke har noen høy stjerne der i gården.

MrBacardi

#799
Hm, noen som har noe tips til å få lagret equalizer-innstillingene permanent? Slik det er nå med 5-bånds EQ-en så nullstilles jo denne hver dag ser jeg.

Med den gamle 3-bånds EQ-en fungerte dette fint.

EDIT: glem det, ser det er fikset fra og med 2.50.180 så da er det bare å vente på update
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

spirrevipp

Fikk akkurat 17.4.14 (AP1 bil), "Minor bugfixes and improvements"... doh! Var så spent!
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

lunitiks

Håpet du på noe spesielt?  :D
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

spirrevipp

Håpet på oppgradering av batteri til 100kWh selvfølgelig!  ;D

Neida, litt mer seriøst så venter jeg vel på en 8.1 som har støtte for ny funksjonalitet for app'en. Ønsker meg muligheten til å skru på setevarme/rattvarme, samt tidsinnstilt start av lading.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

lunitiks

Oh yes baby. Og tining av bakrute, speil og oppvarmet ratt
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

cstromme

Tipper 8.1 ikke kommer før i månedsskiftet februar/mars, muligens litt senere.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

cra

Sitat fra: spirrevipp på mandag 30. januar 2017, klokken 23:13
Ønsker meg muligheten til å skru på setevarme/rattvarme, samt tidsinnstilt start av lading.

Er dette noe de har sagt skal komme, eller er det et "personlig håp" (som jeg forøvrig deler med deg)?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

spirrevipp

Bare mine egne ønsker, de har ikke lovt noe enda såvidt jeg vet. Men krysser fingrene... de må jo ha fått med seg at mange ønsker seg disse funksjonene.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

petersv

Jeg kan glede deg med at du allerede har tidsinnstilt start av lading i menyen i bilen din ;)

Nasatech

Sitat fra: petersv på tirsdag 31. januar 2017, klokken 11:07
Jeg kan glede deg med at du allerede har tidsinnstilt start av lading i menyen i bilen din ;)

Ja. Har vel vært der i 3 år eller noe?

Men vinduer/speil, sete og ratt hadde vært digg å kunne skru på fra app. Og pakker du ut appen så ligger alle ikonene i appen, så de må ha klargjort for det.

spirrevipp

Sitat fra: petersv på tirsdag 31. januar 2017, klokken 11:07
Jeg kan glede deg med at du allerede har tidsinnstilt start av lading i menyen i bilen din ;)

Bah, hvis det ikke er i app'en så teller det ikke!  ;D
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA