Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre?

Startet av Cookie Monster, torsdag 01. september 2016, klokken 16:58

« forrige - neste »

Christopher Neumann Ruud

Skal hente bilen på SC Oslo North etterpå, og har fått hele to varsler på app om programvareoppdateringer,så kan bli spennende hva som er lagt inn nå :)

Christopher Neumann Ruud

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på mandag 21. november 2016, klokken 14:46
Skal hente bilen på SC Oslo North etterpå, og har fått hele to varsler på app om programvareoppdateringer,så kan bli spennende hva som er lagt inn nå :)
2.46.16, spennende å se hva som er nytt

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

satheesh.net

Sitat fra: lunitiks på onsdag 23. november 2016, klokken 21:15
8.1 om tre tesla-uker

Lurer på om den nye Appen kommer før eller etter v8.1 ::) Tipper eventuelle nye UI-funksjoner er knyttet opp mot v8.1

ChrML

Sitat fra: satheesh.net på torsdag 24. november 2016, klokken 08:07
Sitat fra: lunitiks på onsdag 23. november 2016, klokken 21:15
8.1 om tre tesla-uker

Lurer på om den nye Appen kommer før eller etter v8.1 ::) Tipper eventuelle nye UI-funksjoner er knyttet opp mot v8.1

Musk har antydet på Twitter at dette henger sammen. Ny app kommer visst i desember.

TeslaK

Flere som opplever at batterivarming ikke virker i 2.46.16? Går like tregt som med range mode på. Dette vil jo føre til treg superlading.
2019 Tesla Model S Performance
2012 Nissan Leaf

Christopher Neumann Ruud

Sitat fra: TeslaK på fredag 25. november 2016, klokken 08:17
Flere som opplever at batterivarming ikke virker i 2.46.16? Går like tregt som med range mode på. Dette vil jo føre til treg superlading.

Hvordan sjekker jeg dette? har bilen stående i range mode off på lading på parkeringsplass i kuldegrader nå, så kan teste med HI fra appen senere i kveld og kan gi tilbakemelding, men bare dersom jeg vet hva jeg skal se etter.

TeslaK

Stiplet linje på regen som ikke forsvinner
2019 Tesla Model S Performance
2012 Nissan Leaf

DagfinnN

Mulig at det ha vært sagt før, men jeg finner ikke lenger oversikt over destinasjonsladere på NAV?
Det er i så fall et stort savn.
X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

joda

Nede i høyre hjørnet på kartet, velg "strøm" symbolet.
Her kan du scrolle i listen som kommer opp... (ikke særlig bra slik det er nå, var mye mer oversiktlig på tidligere releaser..)
TMS 85D

mj

Sitat fra: TeslaK på fredag 25. november 2016, klokken 08:17
Flere som opplever at batterivarming ikke virker i 2.46.16? Går like tregt som med range mode på. Dette vil jo føre til treg superlading.

Jeg mener og det er noe galt med sw nå etter oppdatering men Tesla kjørte en fjerndiagnose og sa det vasr noe fysik med batterivaremeren. Snodig at så mange opplever dette nå og så har ikke Tesla skjønt det  :o
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

K-billy

Sitat fra: mj på lørdag 26. november 2016, klokken 13:08
Sitat fra: TeslaK på fredag 25. november 2016, klokken 08:17
Flere som opplever at batterivarming ikke virker i 2.46.16? Går like tregt som med range mode på. Dette vil jo føre til treg superlading.

Jeg mener og det er noe galt med sw nå etter oppdatering men Tesla kjørte en fjerndiagnose og sa det vasr noe fysik med batterivaremeren. Snodig at så mange opplever dette nå og så har ikke Tesla skjønt det  :o

Samme her, batterivarming tar mye lenger tid med v8.0.

Cookie Monster

Batterivarmeren varmer bare batteri opp til 12 grader. Stripet linje for regen blir først borte ved 17 grader. Husk at 8.0 økte regen til ca 80 kW på Dual motor så er mulig det krever litt høyere batteritemp enn før for maks regen. Husker ikke hva den sto på før.

Kjører man som en prest når det er mange minus så skjer det ofte at batteriet aldri når 17 grader. Må bruke batteri max power for å varme det skikkelig opp. Men det har bare PD utgavene.
2015 P85D

Muffinman

Sitat fra: Cookie Monster på lørdag 26. november 2016, klokken 14:48
8.0 økte regen til ca 80 kW på Dual motor så er mulig det krever litt høyere batteritemp enn før for maks regen.
Har prøvd å kjenne etter men merker ikke forskjell på noen av bilene våre. Men 20-30kW er jo uansett ikke mye, så det er muligens mer målbart enn merkbart.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA