Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre?

Startet av Cookie Monster, torsdag 01. september 2016, klokken 16:58

« forrige - neste »

bernta

Sitat fra: alda på torsdag 10. november 2016, klokken 09:50
Sitat fra: GOS på torsdag 10. november 2016, klokken 09:40
Sitat fra: bernta på torsdag 10. november 2016, klokken 09:19
.... MEN, når jeg var inne på service i går, så anbefalte de å slette mellomlagringen i systemet, det skulle gjøre kart-appen kjappere. Dette bør gjøres jevnlig.

Og hva går denne slettingen av "mellomlagringen i systemet" ut på og hvordan gjør vi det?
Tenker du bare på navigasjonen og lagrede plasser der?

Intressant, vill oxå veta om detta är något man kan göra själv! Den navigationen laggar ju lite for mycket för min smak...

Siden de gjorde det for meg på servicen, så vet jeg ikke hvordan man gjør det selv. Men "Places" lagres i minnet på bilen, og det var lagrede Places som skulle frigjøre litt kapasitet slik at systemet fungerte bedre. Hvis noen har en oppskrift på hvordan dette gjøres, så hadde det vært fint.
Tesla model s 85D bestilt 22. juli
Bekreftet: 23. juli
Tildelt VIN (98XXX): 26. juli
I produksjonskø: 31. juli
I produksjon: 13. aug.
I transit fra fabrikken: 25. aug
Utlevert: 21. okt

Brede

Har gjort dette flere ganger på tidligere programvare, men finner ikke valg for dette i 8.0..  ???

Christopher Neumann Ruud

Er det bare meg som husker dårlig, eller kunne man trykke på ladelokket for å få det til å sprette opp i 7.1 når bilen var låst opp? Fungerer ihvertfall ikke i 8.0.

Har ikke motorisert ladelokk. Kan dette ha noe sammenheng med fil av feilmeldingen om Charge Port Door Needs Replacing som kom initialt i 2.40.21 ?

Muffinman

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på tirsdag 15. november 2016, klokken 09:32
kunne man trykke på ladelokket for å få det til å sprette opp i 7.1 når bilen var låst opp?
Nix. Det er nok heller ikke mulig å få til i software :)

pez d spencer

Ser tidligere i tråden at det blir nevnt at "Data Sharing" ble slått av ved oppdatering til 8.0

Har slått denne på igjen, men den går av hver gang bilen er i OFF-modus. Noen andre som har merket dette?
2019 100D LR

Wilma

Sitat fra: pez d spencer på tirsdag 15. november 2016, klokken 10:26
Ser tidligere i tråden at det blir nevnt at "Data Sharing" ble slått av ved oppdatering til 8.0

Har slått denne på igjen, men den går av hver gang bilen er i OFF-modus. Noen andre som har merket dette?

Samme her.
S90D bestilt.
Levert 15.10.15

Øggen

Jaha, det visste ej faktisk ikkje, men 8.0 he tydeligvis et "anti menneske kræsj system" også. Håpe ej ikkje får bruk for det.

http://www.teslarati.com/tesla-autopilot-has-a-human-collision-avoidance-system/
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

cra

Sitat fra: Øggen på tirsdag 15. november 2016, klokken 12:15
Jaha, det visste ej faktisk ikkje, men 8.0 he tydeligvis et "anti menneske kræsj system" også. Håpe ej ikkje får bruk for det.

http://www.teslarati.com/tesla-autopilot-has-a-human-collision-avoidance-system/

Har det ikke på min bil, men en kan fort få bruk for det i disse tider. Det er utrolig mange organdonorer (mørkkledde idioter uten refleks) langs vegene  :o >:( >:( >:(

Ny update på gang igjen nå, fikk jeg forresten akkurat melding om. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

JorgenM

Jeg fikk den idag. Er det noe nytt?
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Muffinman

Tunein driver og bytter til NRK P4 til stadighet. Andre som opplever det? På tide med en bugfixgang nå, veldig mye som fusker i v8.

Isbjørn

Har opplevd TuneIn bytte til Radio Norge...
2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt

Muffinman

Amoss

Får vel ta det her også:
https://twitter.com/elonmusk/status/799670715397980160
Sitat
Elon Musk @elonmusk

@vicentes @TeslaMotors @FortuneMagazine big mobile app update coming with 8.1 next month
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Tuxedo

Sitat fra: Muffinman på fredag 18. november 2016, klokken 20:14
P4 er vel Radio Norge?
Oi oi oi, de skulle hørt deg nå, i begge kanaler  ;)
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Muffinman

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA