Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre?

Startet av Cookie Monster, torsdag 01. september 2016, klokken 16:58

« forrige - neste »

OlafGTE

Sitat fra: Otto på mandag 07. november 2016, klokken 07:40Volt og spenning er det samme.
Strengt tatt så er spenning en fysisk størrelse, mens volt er enheten som denne størrelsen måles i.  ;)

rsomby

Det er ganske mye de kunne fått inn i appen om de bare hadde giddet. Schedulere oppvarming og lading, endre ladespenning, slå på varme i seter, ratt, bakrute, speil individuelt. Lese av statistikk på trips, parkeringstid med varsler på telefon, styring av lydanlegg...

tangotom

Styring av Homelink i appen, når man ikke har med seg egen fjernkontroll til garasjen.

finn_roen

Er det flere en meg som har opplevd at internett radio er blitt langt dårligere etter software v8, for min del forblir radiokanalen værende ute mye lengre en tidligere dersom den faller ut, det er også vanskeligere og bytte mellom favorittkanaler fra rattet.
Plagsomt da jeg kun bruker internett radio, jeg har ikke Dab radio.

cra

Har merket at den virker mye mer kresen på dekning, ja. Den faller ut på steder (som riktignok har litt shoddy dekning) hvor det før gikk helt fint å høre (internett)radio/spotify.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

cra

Sitat fra: tangotom på mandag 07. november 2016, klokken 09:52
Styring av Homelink i appen, når man ikke har med seg egen fjernkontroll til garasjen.

Ser at den kunne vært najs. Jeg har laget min egen styring på garasjeportåpneren, som kontrolleres via app. Veldig snartent å slippe den digre fjernkontrollen bare for å komme inn og ut av garasjen. :)

Utover det rangerer jeg defrosting/oppvarming øverst på "must have" lista, gjerne med mulighet for scheduling (bør implementeres i bilen, slik at de tikke er appen som starter det på klokkeslett; det blir for usikkert). Leafen har en grei ordning der; jeg vet som regel først kvelden i forveien om jeg skal avgårde tidlig, så det var najs å kunne legge inn schedule på oppstart av defrosting. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

dainai

Sitat fra: Muffinman på mandag 07. november 2016, klokken 08:05
Bruker til vanlig scheduled charging med start kl. 2400 og 25A enfase på P85``en. I natt var det kulde for første gang i høst, og ladingen hadde ikke startet. Når jeg oppdaget det tidlig i morges prøvde jeg å starte fra appen og fra skjermen uten hell. Måtte fysisk ut og ta ut pluggen, lukke luka, slå av scheduled charging og plugge i på nytt. Da trakk den 18A fra veggen en liten stund for å varme batteriet før ladingen startet. Ingen feilmeldinger.

Bug i sw eller noe feil med bilen? Når scheduled charging er upålitelig ble den plutselig ubrukelig for vår del.

Fikk ikke starta lading igår kveld. Måtte ut til bilen & plugge i på nytt. Ikke scheduled.

GOS

Sitat fra: cra på mandag 07. november 2016, klokken 10:30
Har merket at den virker mye mer kresen på dekning, ja. Den faller ut på steder (som riktignok har litt shoddy dekning) hvor det før gikk helt fint å høre (internett)radio/spotify.

Samme gjelder kartet og nettleser. Er mye mer ømfintlig nå. Føler at det er tregere selv når det er god dekning.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Lynet

Sitat fra: tangotom på mandag 07. november 2016, klokken 09:52
Styring av Homelink i appen, når man ikke har med seg egen fjernkontroll til garasjen.
Er dette virkelig lurt? Hva om jeg tilfeldigvis trykker på homelink på telefonen, men porten er åpnet av noen annen og det står en bil under porten......
På telefonen ser man ikke om porten er åpen eller lukket.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

alda

Sitat fra: Lynet på mandag 07. november 2016, klokken 11:43
Sitat fra: tangotom på mandag 07. november 2016, klokken 09:52
Styring av Homelink i appen, når man ikke har med seg egen fjernkontroll til garasjen.
Er dette virkelig lurt? Hva om jeg tilfeldigvis trykker på homelink på telefonen, men porten er åpnet av noen annen og det står en bil under porten......
På telefonen ser man ikke om porten er åpen eller lukket.
Vedr. Homelink: vet inte om det er på grund av ny SW-versjon, men i varje fall så funkar inte "auto close/open" som det skall. Min bil sänder bara signal vid ankomst (man hör et "pip" och Homelink-ikonen kommer fram og lyser). När man kör ut från garasjen händer ingenting, porten förblir öppen (och ingen reaksjon i display heller - til tross for at "auto close when leaving" är huket av)
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"

madsskon

Sitat fra: tangotom på mandag 07. november 2016, klokken 09:52
Styring av Homelink i appen, når man ikke har med seg egen fjernkontroll til garasjen.

Dette kan du gjøre under SUMMON, så fremt ikke bilen står med ladekabelen i.
TMX 100D 2017 og Kia Soul EV 2015.
Tidligere TMS 75D 2016 og Peugeot iOn 2015.

Kun elektrisk siden 2015.

Muffinman

Sitat fra: dainai på mandag 07. november 2016, klokken 11:26
Sitat fra: Muffinman på mandag 07. november 2016, klokken 08:05
Bruker til vanlig scheduled charging med start kl. 2400 og 25A enfase på P85``en. I natt var det kulde for første gang i høst, og ladingen hadde ikke startet. Når jeg oppdaget det tidlig i morges prøvde jeg å starte fra appen og fra skjermen uten hell. Måtte fysisk ut og ta ut pluggen, lukke luka, slå av scheduled charging og plugge i på nytt. Da trakk den 18A fra veggen en liten stund for å varme batteriet før ladingen startet. Ingen feilmeldinger.

Bug i sw eller noe feil med bilen? Når scheduled charging er upålitelig ble den plutselig ubrukelig for vår del.

Fikk ikke starta lading igår kveld. Måtte ut til bilen & plugge i på nytt. Ikke scheduled.
Ser ut som det er flere som sliter med det på TOCN-gruppa. En herremann som har bilen stående på flyplassen, har langt å kjøre og ikke får startet lading...

TRM

Sitat fra: Muffinman på mandag 07. november 2016, klokken 15:06
Sitat fra: dainai på mandag 07. november 2016, klokken 11:26
Sitat fra: Muffinman på mandag 07. november 2016, klokken 08:05
Bruker til vanlig scheduled charging med start kl. 2400 og 25A enfase på P85``en. I natt var det kulde for første gang i høst, og ladingen hadde ikke startet. Når jeg oppdaget det tidlig i morges prøvde jeg å starte fra appen og fra skjermen uten hell. Måtte fysisk ut og ta ut pluggen, lukke luka, slå av scheduled charging og plugge i på nytt. Da trakk den 18A fra veggen en liten stund for å varme batteriet før ladingen startet. Ingen feilmeldinger.

Bug i sw eller noe feil med bilen? Når scheduled charging er upålitelig ble den plutselig ubrukelig for vår del.

Fikk ikke starta lading igår kveld. Måtte ut til bilen & plugge i på nytt. Ikke scheduled.
Ser ut som det er flere som sliter med det på TOCN-gruppa. En herremann som har bilen stående på flyplassen, har langt å kjøre og ikke får startet lading...
Samme her. Fikk gjentatte feilmeldinger, med både blå og røde lys på bilsiden. Satte ned til 15A fra 18A (har 20A kurs på blå industrikontakt). Da startet ladingen som normalt.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

OlaM

Sitat fra: Muffinman på mandag 07. november 2016, klokken 15:06

Ser ut som det er flere som sliter med det på TOCN-gruppa. En herremann som har bilen stående på flyplassen, har langt å kjøre og ikke får startet lading...

Her er det vel sikkert noen som drar forbi og kan hjelpe med å plugge ut, plugge inn igjen?

vnm

Sitat fra: KristofferH på mandag 07. november 2016, klokken 06:54
Ja. Det er helt idiotisk... Alt for langt for oss som kjører i oslo
Seriøst? Kjører i Oslo daglig. Svært sjelden jeg er nærmere enn 3.

Noe særlig nermere enn 1 er ikke bra og direkte farlig for de rundt deg. Alt for mange ligger oppi rompa på bilen foran. Øker bare faren for kollisjon dramatisk. Du kan miste lappen på stedet om politiet ser deg.
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA