Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre?

Startet av Cookie Monster, torsdag 01. september 2016, klokken 16:58

« forrige - neste »

Sole

Sitat fra: K-billy på torsdag 03. november 2016, klokken 17:42
Sitat fra: Sole på torsdag 03. november 2016, klokken 15:22
Nå starter den nemlig på et helt vilkårlig sted i folderen man står i, gjerne på bokas siste kapittel (spoiler!)

Dette kom ikke med v8. Den har alltid hatt en tendens til å spille siste spor i albumet som ble spilt da man forlot bilen.

Klar over det, men har håpet på fix for hver større og mindre oppgradering siste 3 år. Spiller som regel siste track, men ikke alltid. Snodig.

Amoss

Sitat fra: lunitiks på torsdag 03. november 2016, klokken 19:11
Sitat fra: Muffinman på torsdag 03. november 2016, klokken 19:06
... og har hatt det i tre år.

Kravet ditt er foreldet

Og ikke lenge nok til at han kan hevde sedvanerett? ;)

Sitat fra: Sole på torsdag 03. november 2016, klokken 20:34
Klar over det, men har håpet på fix for hver større og mindre oppgradering siste 3 år. Spiller som regel siste track, men ikke alltid. Snodig.

Hmmm... Hadde det hjulpet å legge hvert spor inn i egen mappe? Da burde den i alle fall starte på rett spor, om ikke akkurat der den slapp.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

lunitiks

Sitat fra: Amoss på torsdag 03. november 2016, klokken 21:01
Sitat fra: lunitiks på torsdag 03. november 2016, klokken 19:11
Sitat fra: Muffinman på torsdag 03. november 2016, klokken 19:06
... og har hatt det i tre år.

Kravet ditt er foreldet

Og ikke lenge nok til at han kan hevde sedvanerett? ;)

Hevdstiden for å hevde sedvanerett er 4,5 år. Pluss minus.
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Trond.Strom

Har noen andre her merket noe på forvarmingen av bilen?
I går så satt jeg på forvarming ca 30 minutter før jeg skulle kjøre til jobb. Frontruta var da ikke isfri...

Mener å huske fra i fjor at 30 minutter forvarming tok all is selvom det var et tykt lag med blåis på ruta

lunitiks

Forvarming fungerer utmerket hos meg... (Bortsett fra at jeg ikke kan begripe hvorfor ikke Tesla har gitt oss muligheten til å avise bakruta og sidespeilene via appen.)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

cra

Jeg oppdaga i går at bilen stod i range mode. Jeg er 99,9% sikker på at jeg ikke har gjort dette selv (i alle fall ikke med vilje). La merke til at det stod "range mode" nederst på kontrollene til varmeapparatet.

Skjønner forøvrig heller ikke at det ikek er mulig å styre bakrute/speil, sette til defrost (Hi) og styre vinterpakke (setevarme) fra appen. Om setene kunne slås på et par minutter før jeg går ut i bilen ville det være mindre behov for varme.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

N00b

Flere som har lagt merke til volt og spenning er forsvunnet ved superlading?

joda

Jepp, du må benytte appen på mobilen for å kunne se det nå.
TMS 85D

Spinner

Vet ikke om det er nevnt tidligere, men avstanden TACC holder på de forskjellige nivåene har økt betraktelig.

Hodetelefoner

Ja. Det er helt idiotisk... Alt for langt for oss som kjører i oslo

Otto

Sitat fra: N00b på søndag 06. november 2016, klokken 19:16
Flere som har lagt merke til volt og spenning er forsvunnet ved superlading?

Volt og spenning er det samme.
- Grønn P85 med "nesten" alt fra des. 13. Solgt aug 16.
- Mørkblå eGolf fra nov. 15.
- 2 x mod. 3 i reservasjon, 1 april 16 :-)
- Grønn P85D (ja, original!) fra sep. 16, med alt!
- Grønn P85D byttet inn hos Tesla til P90DL, fra des. 16, med alt!
- Aldri tilbake til fossil!

N00b

Satt å ventet på en kommentar der, trodde Millimentermannen ville være den første til å se det :-)

Otto

Sitat fra: N00b på mandag 07. november 2016, klokken 07:47
Satt å ventet på en kommentar der, trodde Millimentermannen ville være den første til å se det :-)

He, he,  måtte bare :-)

- Grønn P85 med "nesten" alt fra des. 13. Solgt aug 16.
- Mørkblå eGolf fra nov. 15.
- 2 x mod. 3 i reservasjon, 1 april 16 :-)
- Grønn P85D (ja, original!) fra sep. 16, med alt!
- Grønn P85D byttet inn hos Tesla til P90DL, fra des. 16, med alt!
- Aldri tilbake til fossil!

Muffinman

Bruker til vanlig scheduled charging med start kl. 2400 og 25A enfase på P85``en. I natt var det kulde for første gang i høst, og ladingen hadde ikke startet. Når jeg oppdaget det tidlig i morges prøvde jeg å starte fra appen og fra skjermen uten hell. Måtte fysisk ut og ta ut pluggen, lukke luka, slå av scheduled charging og plugge i på nytt. Da trakk den 18A fra veggen en liten stund for å varme batteriet før ladingen startet. Ingen feilmeldinger.

Bug i sw eller noe feil med bilen? Når scheduled charging er upålitelig ble den plutselig ubrukelig for vår del.

Stig O

#644
Sitat fra: cra på fredag 04. november 2016, klokken 11:45
Jeg oppdaga i går at bilen stod i range mode. Jeg er 99,9% sikker på at jeg ikke har gjort dette selv (i alle fall ikke med vilje). La merke til at det stod "range mode" nederst på kontrollene til varmeapparatet.

Skjønner forøvrig heller ikke at det ikek er mulig å styre bakrute/speil, sette til defrost (Hi) og styre vinterpakke (setevarme) fra appen. Om setene kunne slås på et par minutter før jeg går ut i bilen ville det være mindre behov for varme.

Starte setevarmen fra appen er virkelig noe jeg savner. Skal varme mye før skinnseter blir varme.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA