Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre?

Startet av Cookie Monster, torsdag 01. september 2016, klokken 16:58

« forrige - neste »

cra

Uansett fungerer det, og du kan også få P-brensen lettere tilgjengelig på skjermen for bruk under øvelseskjøring. :)

Når det gjelder skjuling av menylinja på toppen er jeg en av de som savner rask tilgang til bytte av apper. Det kunne ha vært løst ved å la knappene være der, men bare usynlige (som nå), kanskje med en tynn linje som indikerer hva som er hvor. Men mest av alt savner jeg å kunne se indikator for mobildekning.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

jlan

Sitat fra: cra på torsdag 27. oktober 2016, klokken 10:21
Uansett fungerer det, og du kan også få P-bremsen lettere tilgjengelig på skjermen for bruk under øvelseskjøring. :)
Testet dette og fant ut at hvis bilen skal stoppes så er det best å bevege spaken slik at den går i N når en trykker på P. Hvis eleven gir "full Watt", så monner det lite med parkeringsbrems.
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

Trustno1

Sitat fra: jlan på torsdag 27. oktober 2016, klokken 13:11
Sitat fra: cra på torsdag 27. oktober 2016, klokken 10:21
Uansett fungerer det, og du kan også få P-bremsen lettere tilgjengelig på skjermen for bruk under øvelseskjøring. :)
Testet dette og fant ut at hvis bilen skal stoppes så er det best å bevege spaken slik at den går i N når en trykker på P. Hvis eleven gir "full Watt", så monner det lite med parkeringsbrems.

Valet mode :)

Lynet

Oppdaget noe rart i dag på tur sørover på E6 ut fra Trondheim.
Der er det tre felt opp Oksradbakken og det ytterste feltet svinger av på toppen. Jeg lå i dette feltet med autopilot på 85km/h og når igjen et saktekjørende vogntog i midtre felt. Min bil slakker av og legger seg i 65km/h litt bak vogntoget, men altså ikke i samme felt. Det var bare 400 meter igjen til mitt felt svinger av så det var lite aktuelt å skifte helt over til venstre felt for så å hive seg over like før jeg skulle svinge av..... Jeg ga selvfølgelig litt gass  :)
Så autopilot må overstyres i slike tilfeller.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Muffinman

Kanskje den er programmert til å ikke kjøre forbi i høyre felt? Det passer jo ekstremt dårlig i situasjoner der hvor midtre felt i praksis er venstre felt av de to som skal videre sørover. For ikke å snakke om når man kjører i kollektivfeltet.

Jeg kommer ikke til å teste :)

Lynet

Greit nok at du ikke skal kjøre forbi i høyre felt, som er en ny funksjon i 8.0. Men her er det snakk om trafikk i alle tre felt OG det høyre feltet svinger av om 400 meter.
Det er når du når igjen en bil som er i venstre felt på motorveien du IKKE skal legge over i høyre felt og dra forbi.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

mogu

Siden jeg kjører mye i Oslo området har jeg fått testet denne funksjonen mye. Jeg synes det er herlig å legge meg i midtfeltet og følge trafikken i venstre feltet når folk ligger og trykker der. Samtidig er det en feature som gjør at den ignorerer saktegående biler i venstreliggende felt når hastighetsforskjellen blir for stor(det virker som 15-20 km/t). Dette gjør det helt uproblematisk f.eks. å kjøre forbi køen i kollektivfeltet(som jo er ganske nice). Det hender at bilen bremser ned i tilfeller jeg ikke ønsker at den skal det, men i disse forholdsvis få tilfellene så ser jeg på det som ganske uproblematisk å justere litt med gasspedalen.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

jkirkebo

Sitat fra: Lynet på torsdag 27. oktober 2016, klokken 20:24
Greit nok at du ikke skal kjøre forbi i høyre felt, som er en ny funksjon i 8.0. Men her er det snakk om trafikk i alle tre felt OG det høyre feltet svinger av om 400 meter.
Det er når du når igjen en bil som er i venstre felt på motorveien du IKKE skal legge over i høyre felt og dra forbi.

Greit nok, men når jeg ligger i høyre felt i fartsgrensa og tar igjen en sopp som ligger 10 under i venstre felt så bremser jeg ikke ned og legger meg over i venstre felt ihvertfall. Da glir jeg bare pent forbi på høyre side. Tviler på at onkel hadde reagert nevneverdi på det, de ville nok heller hanket inn soppen som sperret venstrefeltet.
Skjer forøvrig overraskende ofte.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

lunitiks

#578
Muskatoren tuittrer:
SitatSeveral UI improvements across the board in 8.01 (next few weeks) and 8.1 in Dec
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Thor2014


Lynet

#580
Kun fremme hvis du slår av passasjerairbag. Mye bedre løsning spør du meg.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Thor2014

Det synes ikke jeg. Mye lettere å glemme å slå den av.

DagfinnN

Første langtur med versjon 8. Det gleder meg stort at problemet med mangel på varme til beina når er løst. Kjørte på hytta i helga i drittvær med snø og minusgrader. God og varm på beina med AC på helautomatisk. Deilig!
X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

Wattson

Sitat fra: DagfinnN på søndag 30. oktober 2016, klokken 17:42
Første langtur med versjon 8. Det gleder meg stort at problemet med mangel på varme til beina når er løst. Kjørte på hytta i helga i drittvær med snø og minusgrader. God og varm på beina med AC på helautomatisk. Deilig!
Med eller uten range mode på? Virker ikke så bra hos meg meg range mode  på.
S90D 22de mars 2017 AP2 (+bestilt FSD)
S85D 27de mars 2015 AP1 (byttet inn)

DagfinnN

X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA