Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre?

Startet av Cookie Monster, torsdag 01. september 2016, klokken 16:58

« forrige - neste »

Tuxedo

Skal ikke et kort trykk på nedre knapp høyre få opp listen for telefonen?  Det funker ikke hos meg, så jeg må ringe fra skjermen.  Upraktisk.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

minim

Litt usikker på om dette kom med 8.0, men er det flere som oppdaget at ikke alle setefunksjonene (nextgen) følger brukeren som er valgt? Frem/tilbake og tilt av ryggen følger bruker, men den puten man kan "blåse" opp bak i ryggen gjør det ikke. Jeg liker at denne er helt inne så jeg sitter dypt i setet og det gjør ikke min samboer så vi driver å justerer dette frem og tilbake hele tiden..
-TMS 85D
-03 VW Polo

krister461

Sitat fra: minim på onsdag 19. oktober 2016, klokken 19:09
Litt usikker på om dette kom med 8.0, men er det flere som oppdaget at ikke alle setefunksjonene (nextgen) følger brukeren som er valgt? Frem/tilbake og tilt av ryggen følger bruker, men den puten man kan "blåse" opp bak i ryggen gjør det ikke. Jeg liker at denne er helt inne så jeg sitter dypt i setet og det gjør ikke min samboer så vi driver å justerer dette frem og tilbake hele tiden..
Den har vel aldri fulgt profilen.

nortrahof

Jeg får ikke mulighet til avspilling av USB-filer når jeg setter meg inn i bilen. Først etter å ha valgt en annen mediakilde vil radioen spille av USB-filen. Kan velge fil men ingen lyd.
- Plagsomt når man har DAB via USB-interfacet.
Er dette en "bug"?
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

DagfinnN

I følge "nytt i denne versjonen" skulle ikke AC, radio og skjerm slå seg selv om fører går ut så lenge det sitter noen i passasjersetet. Noen som har prøvd dette og sjekket om det virker? Jeg satte meg i passasjersetet og lukket døra og dermed slo radio og skjerm seg av. Løsninga var å åpne døra på gløtt som før.
X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

satheesh.net

Sitat fra: DagfinnN på fredag 21. oktober 2016, klokken 19:06
I følge "nytt i denne versjonen" skulle ikke AC, radio og skjerm slå seg selv om fører går ut så lenge det sitter noen i passasjersetet. Noen som har prøvd dette og sjekket om det virker? Jeg satte meg i passasjersetet og lukket døra og dermed slo radio og skjerm seg av. Løsninga var å åpne døra på gløtt som før.

Det må allerede sitte en person i den før du går ut av førerdøren....

Muffinman

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 08:08
Har testet med reset av skjerm, men avspilling starter fremdeles hver gang jeg kommer inn i bilen. Prøver å la den stå på "phone" så lenge, det bør fungere.
...og det fungerer stort sett, men av og til oppstår en merkelig greie. Jeg har Spotify installert på mobilen, selv om jeg  egentlig aldri har brukt det. Med "phone" valgt som lydkilde starter Spotify opp på mobilen og begynner å spille  når jeg setter meg inn i bilen ?!! Kanskje en av fem ganger. Har jeg fått gremlins i bilen?

OlaM

Sitat fra: Muffinman på fredag 21. oktober 2016, klokken 19:28

...og det fungerer stort sett, men av og til oppstår en merkelig greie. Jeg har Spotify installert på mobilen, selv om jeg  egentlig aldri har brukt det. Med "phone" valgt som lydkilde starter Spotify opp på mobilen og begynner å spille  når jeg setter meg inn i bilen ?!! Kanskje en av fem ganger. Har jeg fått gremlins i bilen?

Har merket noe lignende flere ganger i andre tilfeller, enten bluetooth i bil, bluetooth-headset e.l. Siden du kan sende play/pause fra dingsen du kobler telefonen til skjer det av og til at den sender play i det du kobler til. Bare vanlig bluetooth-gremlin m.a.o.!

minim

Sitat fra: krister461 på onsdag 19. oktober 2016, klokken 20:04
Sitat fra: minim på onsdag 19. oktober 2016, klokken 19:09
Litt usikker på om dette kom med 8.0, men er det flere som oppdaget at ikke alle setefunksjonene (nextgen) følger brukeren som er valgt? Frem/tilbake og tilt av ryggen følger bruker, men den puten man kan "blåse" opp bak i ryggen gjør det ikke. Jeg liker at denne er helt inne så jeg sitter dypt i setet og det gjør ikke min samboer så vi driver å justerer dette frem og tilbake hele tiden..
Den har vel aldri fulgt profilen.

Ok. Kan man melde inn slike bugs noen steder? Det kan nå umulig være ment å fungere på denne måten?
-TMS 85D
-03 VW Polo

Brede

Sitat fra: minim på fredag 21. oktober 2016, klokken 19:42
Sitat fra: krister461 på onsdag 19. oktober 2016, klokken 20:04
Sitat fra: minim på onsdag 19. oktober 2016, klokken 19:09
Litt usikker på om dette kom med 8.0, men er det flere som oppdaget at ikke alle setefunksjonene (nextgen) følger brukeren som er valgt? Frem/tilbake og tilt av ryggen følger bruker, men den puten man kan "blåse" opp bak i ryggen gjør det ikke. Jeg liker at denne er helt inne så jeg sitter dypt i setet og det gjør ikke min samboer så vi driver å justerer dette frem og tilbake hele tiden..
Den har vel aldri fulgt profilen.

Ok. Kan man melde inn slike bugs noen steder? Det kan nå umulig være ment å fungere på denne måten?

Det stod iallefall tidligere spesifisert i manualen at korsryggstøtten ikke følger profilene.

minim

Hvorfor i allverden skulle den ikke gjøre det? Har aldri vært med på en bil som gjør det slik før. Tenker de at akkurat i korsryggen så kan ikke folk ha forskjellige preferanser/behov?
-TMS 85D
-03 VW Polo

Øyvind.h

Om de har utelatt en av motorene i setet er det sikkert fordi de oppdager at den ikke tåler å bli brukt eller noe sånt....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Muffinman

Sitat fra: Brede på fredag 21. oktober 2016, klokken 19:51
Det stod iallefall tidligere spesifisert i manualen at korsryggstøtten ikke følger profilene.
Denne innretningen treffer vel de aller fleste langt over korsryggen....

Tuxedo

Sitat fra: minim på fredag 21. oktober 2016, klokken 20:00
Hvorfor i allverden skulle den ikke gjøre det? Har aldri vært med på en bil som gjør det slik før. Tenker de at akkurat i korsryggen så kan ikke folk ha forskjellige preferanser/behov?
Den greien blåses opp av luft, og det er ikke noen sensor der som sier hvor mye den er utvidet.  Så da blir det vanskelig for bilen å regulere den i henhold til en profil.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Muffinman

Korsryggstøtta i TMS er nok ikke luftfylt men mekanisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA