Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre?

Startet av Cookie Monster, torsdag 01. september 2016, klokken 16:58

« forrige - neste »

xderia

70D Deep Blue

Birger

Er det sagt noe om forbedringer på DAB radio interfacet?

Dagens er bare tragisk hvor kanalpakke er viktige enn kanaler. Det er også alt for få favoritter.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Cobos

Sitat fra: Birger på lørdag 24. september 2016, klokken 10:50
Er det sagt noe om forbedringer på DAB radio interfacet?

Dagens er bare tragisk hvor kanalpakke er viktige enn kanaler. Det er også alt for få favoritter.
Jeg vet ingenting om DAB forbedringer men kan jo håpe at de ekstra 2 ukene gjelder den typen tilpasninger. Men jeg leste et sted at det er mange flere favoritter så det hjelper nok litt.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

eha

2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Thor2014

Reduced likelihood of overtaking in right lane in Europe

Hva betyr dette?
Vil den unngå å passere bilen i venstre felt?

Sandvika

Sitat fra: Thor2014 på lørdag 24. september 2016, klokken 19:29

Hva betyr dette?
Ja, unngår forbikjøring på feil side og dermed ikke bryter trafikkreglene?

Megleren

Sitat fra: Sandvika på lørdag 24. september 2016, klokken 20:39

Hva betyr dette?

Man bryter vel ikke trafikkreglene så lenge man ikke kjører over fartsgrensa? Håper ikke dette blir en funksjon som ikke kan fjernes. Jeg kjører forbi på høyre side daglig, alle skal jo ligge i venstre felt uansett hvor sakte de kjører.

Sent from my iPhone using Tapatalk
2018 Model X75 - Est levering Mars 2018
2016 Model S 85 - Solgt 06.2017

Muffinman

Eneste jeg trenger i oppdateringen er muligheten til å slå av funksjoner, ikke flere obligatoriske. Så enig :)

Kjørt loaner denne uka uten ap, og det var befriende å slippe brå hastighetsreduksjoner på ulogiske steder og når en bil langt der framme svinger av veien. Blir det ikke i V8 er det adjøss AP.

Sandvika

Sitat fra: Megleren på lørdag 24. september 2016, klokken 20:46

Hva betyr dette?

Man bryter vel ikke trafikkreglene så lenge man ikke kjører over fartsgrensa? Håper ikke dette blir en funksjon som ikke kan fjernes. Jeg kjører forbi på høyre side daglig, alle skal jo ligge i venstre felt uansett hvor sakte de kjører.

[/

Lenge siden du tok lappen? Grisgrendte strøk?  ;)

Er en uting å sperre venstre felt, standard når folk prater i tlf. forbikjøring på høyre side er farlig og ulovlig. Synes ikke dette er et så stort problem i Norge, men har erfart fra USA at det blir masse farlige situasjoner hvor dette ikke respekteres.

Selv strekker jeg meg noen ganger til å blinke til venstre om jeg synes noen sprerrer venstrefeltet.

Megleren

Hva betyr dette?

[/

Er en uting å sperre venstre felt, standard når folk prater i tlf. forbikjøring på høyre side er farlig og ulovlig. Synes ikke dette er et så stort problem i Norge, men har erfart fra USA at det blir masse farlige situasjoner hvor dette ikke respekteres.

Selv strekker jeg meg noen ganger til å blinke til venstre om jeg synes noen sprerrer venstrefeltet.

10 år siden jeg tok lappen. Vet ikke hvor du kjører til daglig, men jeg kjører i hvert fall i Oslo. Forbikjøring på høyre side vil jeg si er ganske vanlig. Har også kjørt budbil i flere år.

Finnes en artikkel på nettavisen der en UP sjef sier at dersom de eller den i venstre felt ligger under fartsgrensa så er det "greit" å kjøre forbi på høyre side så lenge du også er under fartsgrense, men egentlig ulovlig.

2018 Model X75 - Est levering Mars 2018
2016 Model S 85 - Solgt 06.2017

Spinner

§ 12.Forbikjøring
1. Forbikjøring skal skje til venstre. Likevel skal følgende gjelde:
a)   Når forankjørende svinger til venstre eller tydelig forbereder slik sving, skal forbikjøring skje til høyre.
b)   Forbikjøring av forankjørende eller stillestående sporvogn kan foregå til høyre.
c)   Er trafikken så tett at kjøretøyene opptar alle kjørefelt i kjøreretningen og kjøres med en fart som er bestemt av kjøretøyet foran, kan kjøretøy i ett felt kjøre forbi til høyre for kjøretøy i annet felt.

Sandvika

Sitat fra: Sbr på lørdag 24. september 2016, klokken 21:20
§ 12.Forbikjøring
a)   Når forankjørende svinger til venstre eller tydelig forbereder slik sving, skal forbikjøring skje til høyre.
b)   Forbikjøring av forankjørende eller stillestående sporvogn kan foregå til høyre.
c)   Er trafikken så tett at kjøretøyene opptar alle kjørefelt i kjøreretningen og kjøres med en fart som er bestemt av kjøretøyet foran, kan kjøretøy i ett felt kjøre forbi til høyre for kjøretøy i annet felt.
Altså kø i alle felter, dette punktet er lagt til fordi de forskjellige filene vil ha hver sin "trekkspilleffekt". Hadde man ikke hatt denne bokstav c) så måtte alle bilene i høyre felt vente på bilene i venstre felt hver gang disse stoppet i rushtrafikken. Dette er derfor ikke forbikjøring i ordets vanlige forstand. Om trafikken går i 80km/t i venstre, og det ikke er noen biler i høyre så har du i ikke lov å bruke dette som en forbikjøringmulighet.
Kanskje ikke helt greit det heller, men da synes jeg det er bedre å oppdra med bruk av blinklys el.l.

mogu

Lyshorn og lydhorn samt svært kort avstand til bilen forran pleier å fungere :)
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Lynet

"Recht fahren" står det på autobahn.......
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Hyperstress

Sitat fra: Sandvika på lørdag 24. september 2016, klokken 20:57

Hva betyr dette?

[/

Sitat fra: Sbr på lørdag 24. september 2016, klokken 21:20
§ 12.Forbikjøring
a)Når forankjørende svinger til venstre eller tydelig forbereder slik sving, skal forbikjøring skje til høyre.
b)Forbikjøring av forankjørende eller stillestående sporvogn kan foregå til høyre.
c)Er trafikken så tett at kjøretøyene opptar alle kjørefelt i kjøreretningen og kjøres med en fart som er bestemt av kjøretøyet foran, kan kjøretøy i ett felt kjøre forbi til høyre for kjøretøy i annet felt.

I USA er det lov å passere på høyre side. Jeg praktiserer (i Norge) at dersom jeg holder fartsgrense f.eks 100 i høyre felt, og det ligger en i f.eks 80 i venstre felt, så er det egentlig han som rygger forbi meg i -20 km/t, og ikke jeg som kjører forbi han.. :) 
tror det utvises skjønn i slike tilfeller, og at det skal mye til for å få bot, så er litt irriterende at Tesla begynner å rote med dette her nå..
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA