Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre?

Startet av Cookie Monster, torsdag 01. september 2016, klokken 16:58

« forrige - neste »

Thor2014

Litt usikkert på hvordan dette virker, men å kommer opp med noe som endrer klimaanlegget basert på hvor solen er må jeg si er litt kult.

OlafGTE

Sitat fra: Thor2014 på torsdag 22. september 2016, klokken 16:22
Litt usikkert på hvordan dette virker, men å kommer opp med noe som endrer klimaanlegget basert på hvor solen er må jeg si er litt kult.
Kanskje de har blitt inspirert av VWs Climatronic-system? ;)

tonl

De burde heller fokuserer på å forbedre eksisterende funksjoner enn å introdusere nye som sikkert ikke fungerer 100% eks Smart precondion. Jeg vil heller at Tesla bl.a. forbedre mediaspiller, navi i bilen, eks mulighet for POI. Pr idag er navi for dårlig. Har en tendens å ta en "omkjøring" på siste strekning før mål. Listen kan bli lang.

Thor2014

Sitat fra: tonl på torsdag 22. september 2016, klokken 16:38

De burde heller fokuserer på å forbedre eksisterende funksjoner enn å introdusere nye som sikkert ikke fungerer 100% eks Smart precondion. Jeg vil heller at Tesla bl.a. forbedre mediaspiller, navi i bilen, eks mulighet for POI. Pr idag er navi for dårlig. Har en tendens å ta en "omkjøring" på siste strekning før mål. Listen kan bli lang.
Enig, men fortsatt fancy  8)

vnm

Da min far kjøpte en splitter ny A6 i 1998 kunne selgeren fortelle at klimaanlegget tok hensyn til hvor solen traff bilen. Det fungerte veldig bra. Merkbart kaldere luft fra dysene på den siden solen varmet opp.
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

Tuxedo

Tipper Tesla har brukt en algoritme som beregner solposisjon basert på klokkeslett og lokasjon (GPS).  Mulig den bruker lyssensoren til å gjette om det er overskyet, eller om man står i skygge.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

elbilmanne

Sitat fra: OlafGTE på torsdag 22. september 2016, klokken 16:27
Kanskje de har blitt inspirert av VWs Climatronic-system? ;)

Hvordan da? Elbiler har vel knapt noe behov for å tilpasse utslippene etter om man blir målt eller ikke.  ;)

Gusse

Er veldig spent på om vi får automatisk fartsjustering når det er fartsone forandringer når du kjører med ACC :)

elbilmanne

Det tror jeg ikke kommer på lenge.

morpheos

Ingen som har fått enda? Vurderer sterkt å teste ut om det funker å kjøre innom SC for å koble bilen til WiFi slik enkelte nettsteder påstår.

krister461

Sitat fra: morpheos på fredag 23. september 2016, klokken 11:17
Ingen som har fått enda? Vurderer sterkt å teste ut om det funker å kjøre innom SC for å koble bilen til WiFi slik enkelte nettsteder påstår.
Er rimelig sikker på at noen kommer til å skrive det i tråden her så snart en landsmann har installert 8.0 :)

thilo

Leste på tyske forum at en fikk installert igjen 7.1 etter han fikk 8.0 og hører rykter at det kan være lik i Norge, dvs. ikke noe rollout av 8.0 nå her i landet.
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

Powerflux

På TMC forumet sies det at utrullingen ble stoppet noen timer for så å starte opp igjen med nytt versjonsnummer.....

"This confirms that Tesla did fix something... the original version number was 2.36.106 now it is 108"
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

JorgenM

i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

tonl

Sitat fra: JorgenM på fredag 23. september 2016, klokken 13:15
Ifølge DinSide, som siterer Tesla Norge, skal oppdateringen komme til Europa om 1-2 uker.

http://www.dinside.no/motor/ny-funksjon-hindrer-bilen-i-a-bli-for-varm---eller-for-kald/63333813

Ifølge denn http://ev-fw.com/track-reports.php og facebook er det 2 i Europa (Sveits og England) som har fått v8.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA