Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre?

Startet av Cookie Monster, torsdag 01. september 2016, klokken 16:58

« forrige - neste »

fonberg

Sitat fra: Thor2014 på tirsdag 20. desember 2016, klokken 15:46
Ny oppdatering begrenser hastigheten på autopilot til akkurat 60 eller 80 på landevei. Jeg ligger stort sett opp mot 85 i 80, men i fremtiden må jeg nok slå av autopiloten når halen blir for lang :o

Hæ? Ikke lenger mulig å legge på inntil 10 km/t over fartsgrense som standard i Settings? Eller vippe opp AP-hendelen for å øke med fem og fem?
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Øggen

Det e reint preventivt. Musken fikk høre at botsatsen skulle øke kraftig i Norge, og da la han det inn slik at vi skal spare penger for bøter til nye biler istandenfor.
Temmelig logisk,(NOT) ej så e så glad i denna "bigBrother is watching you" mentaliteten
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

Thor2014

Sitat fra: fonberg på tirsdag 20. desember 2016, klokken 16:25
Sitat fra: Thor2014 på tirsdag 20. desember 2016, klokken 15:46
Ny oppdatering begrenser hastigheten på autopilot til akkurat 60 eller 80 på landevei. Jeg ligger stort sett opp mot 85 i 80, men i fremtiden må jeg nok slå av autopiloten når halen blir for lang :o

Hæ? Ikke lenger mulig å legge på inntil 10 km/t over fartsgrense som standard i Settings? Eller vippe opp AP-hendelen for å øke med fem og fem?

Nope

cra

Sitat fra: Øggen på tirsdag 20. desember 2016, klokken 17:24
Temmelig logisk,(NOT) ej så e så glad i denna "bigBrother is watching you" mentaliteten

Storebror ser deg ikke (eller, det gjør han vel forsåvidt); han vil bare ikke tråkke på gassen for deg. Du kan fortsatt velge å gi flat fjøl. ;)

Kan du tenke deg hvor mange advokater som kan brødføs i USA dersom "det var bilen sin skyld" at man kjørte over fartsgrensa?  ;D  (Aner desverre tendensene her hjemme også.)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

jlan

(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

Thor2014


Øyvind.h

#741
Av mangel på andre steder å legge denne:

Profil til fob har vært etterlengtet siden 2013 :)

https://electrek.co/2016/12/21/tesla-new-software-update-supercharger-key-fob/
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Muffinman

Haha, det kan bli interessant når jeg og samboer drar med nøkkel til begge biler fordi vi skal bytte i løpet av dagen i forbindelse med barnehage osv  :)

Øyvind.h

Virker å være frivillig å mappe dem opp om jeg forstår artikkelen rett.
Selv har jeg savnet dette siden 2013 ettersom kona er en del mindre enn meg. Og andre biler har hatt dette i mange år, så jeg føler meg litt som en Apple-bruker som gleder meg stort over noe andre tar for gitt  ;D (skrev han og tittet bort på sin iPhone....)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

lunitiks

Håper og tror at førersetet og rattet først begynner å endre stilling når man åpner døra...

I motsatt fall er det ikke utenkelig at stolmekanismen, eller et bakovervendt barnesete, en stor eske e.a. i baksetet, bak førersetet, kan bli utilsiktet ødelagt/skvist dersom den lengste personen går forbi bilen med fobben i lomma med søpla e.l. Hva hvis begge sitter i bilen med hver sin fobb? Føreren smetter ut for å ta en rask tur innom butikken?

Eller himmelen faller ned og 3dje verdenskrig oppstår?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

krister461

Spennende. Det kan jo løses ved at den bare endrer profil når man manuelt låser opp bilen med dobbelttrykk på fob, og ikke ved keyless...

Muffinman

Sitat fra: lunitiks på torsdag 22. desember 2016, klokken 08:59
3dje verdenskrig oppstår?
Tenk om det blir krig og ingen møter opp?

Jaja, snart jul  ;D

lunitiks

You just brought your self down to your own level and beat your selft with experience  ;D
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

cstromme

Sitat fra: krister461 på torsdag 22. desember 2016, klokken 09:07
Spennende. Det kan jo løses ved at den bare endrer profil når man manuelt låser opp bilen med dobbelttrykk på fob, og ikke ved keyless...

Kjempeide. Løser mye av problematikken nevnt over, men gir deg samtidig mulighet til å endre profil uten å måtte innom skjermen.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

lunitiks

Enig at det er den beste ideen. Burde imidlertid være en restriksjon mot at dobbelklikk utløser profilendring under kjøring ... (Eller er det kanskje allerede en restriksjon mot profilendring under kjøring? Husker ikke.)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA