Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre?

Startet av Cookie Monster, torsdag 01. september 2016, klokken 16:58

« forrige - neste »

Tuxedo

Hehe... ;) Joa, P4 Lyden av Norge kaller seg jo mye rart, men Radio Norge er altså en annen kanal på DAB og internett, med egen logo og greier:
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Muffinman

Vet ikke annet enn hva bilen viser på skjermen jeg. Hører ikke på noen av disse.

Amoss

"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Takk. En skrukkete versjon av Jostein Bæver var akkurat det jeg trengte.

Lynet

Sitat fra: Amoss på lørdag 19. november 2016, klokken 18:00
Sitat fra: Muffinman på lørdag 19. november 2016, klokken 15:26
Tja

Joda, P4 tilgir deg nok, men spørs om Radio Norge gjør det ;)

Ikke helt sikker på det, det var vel slik at Radio Norge fikk nesten alle P4 sine frekvenser en gang i tiden, har boikottet Radio Norge siden  8)
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

lunitiks

#697
Mulig jeg er sent ute med dette, men oppdaget en ting i dag som jeg ikke har sett før:

- Hadde TACC på 75km/t idet jeg entret en skiltet 60-sone. Skrudde på autosteer, og fikk følgende melding: Autosteer Speed Restricted to 70 km/h, og bilen reduserte farta til 70km/t. Nyttet ikke å øke til 75 km/t igjen, fikk bare samme melding

Testet en rekke ganger på ulike strekninger, og får samme nesten hver gang! Med autosteer på begrenses altså hastigheten til fartsgrense + 10 km/t!

Dessuten øker hastigheten igjen hvis du kommer inn på en strekning med høyere fartsgrense, forutsatt at du har innstilt hastigheten på et høyere nivå tidligere: Hvis du f.eks. har ligget i 70 km/t i en 60-sone, og deretter kommer inn i 50-sone (slik at farta begrenses til 60 km/t), og deretter går tilbake i 60-sone, øker hastigheten tilbake til 70 km/t igjen.

Stort MEN: Det er ikke helt konsekvent. Selv om mobileye-kameraet leser skiltet, vil ikke autosteer alltid begrense hastigheten til fartsgrense + 10. Det skjer bare på noen strekninger. Jeg lurer på om dette kan ha sammenheng med fravær av GPS-input på fartsgrensa?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

petersv

Dette har vært sånn siden dag 1. Gjelder bare enkelte strekninger, og henger ikke sammen med tillat hastighet på stedet. Ofte skjer det der det har vært veiarbeid en stund og hastigheten har vært lav på passerende biler.

Kanskje noen andre som kjører mer enn meg kan kommer med mer utdypende/korrekt info om hvordan det er i praksis?

Hyperstress

Skulle vel liksom være en restriksjon på veier uten midtdeler, men det funker bare på noen få strekninger jeg vet om.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

lunitiks

Vel for min del vil jeg ikke akkurat si "få" strekninger, heller omtrent halvparten. 

Og jo @petersv det henger utelukkende sammen med fartsgrensa. Har prøvd mange ganger i dag, alltid 10 km/t over tillatt hastighet. Rart hvis dette er tilfeldig på alle de strekningene jeg har prøvd.


EDIT: Drar ut og kjører igjen nå. Rapporterer om jeg finner noen tilfeller der det ikke er fartsgrense + 10 km/t
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

lunitiks

Ok, "halvparten" av strekningene var å ta for hardt i. Adskillig færre steder enn som så, kanskje én av åtte strekninger jeg har kjørt med autosteer på i dag, der det var god skilting. Skjer imidlertid hver gang på de samme strekningene. F.eks. strekningen breivika - sentrum (stakkevollvegen), konsekvent begrenset på fartsgrense + 10 km/t
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Lynet

Synd at differansen er 10km/t og ikke den man selv definerer på skjermen.
Føler at 10 over er vel mye i og med at feilvisningen er bare 1-2km/h
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

petersv

Nei, avhenger ikke utelukkende av fartsgrense. Skjer i 80-sonen på E16 mot Hønefoss og etter Minnesund på E6. Reduseres til 50 begge plasser.

vnm

Sitat fra: petersv på søndag 20. november 2016, klokken 15:10
Nei, avhenger ikke utelukkende av fartsgrense. Skjer i 80-sonen på E16 mot Hønefoss og etter Minnesund på E6. Reduseres til 50 begge plasser.
Det skjer fordi det integrerte kartgrunnlaget ikke er oppdatert med de nye veiene og bilen tror du er på en annen (gammel) vei.
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA