Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre?

Startet av Cookie Monster, torsdag 01. september 2016, klokken 16:58

« forrige - neste »

N00b

Får ikke til å ha på radio når bilen lader. Flere som opplever det?

Muffinman

Ikke testet mye, men får hyppigere cruise not available enn tidligere. Samme ved aktivering av ap, og da kommer feilmeldingene oppå hverandre mens de piper i 'munnen på hverandre. Kan også deaktivere autostyring uten å slå av tacc ved i bruke knappen på den lille spaken.

lunitiks

Cruise not available hele turen til jobb i dag. Plussgrader, mørkt og litt pjuskregn. (Burde være null problem for radar og kamera.)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

lunitiks

Sitat fra: Muffinman på onsdag 12. oktober 2016, klokken 21:24
Kan også deaktivere autostyring uten å slå av tacc ved i bruke knappen på den lille spaken.

Dette. Får jeg ikke til å fungere i min bil
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Haavard

Sitat fra: lunitiks på onsdag 12. oktober 2016, klokken 07:50
Ikke opplevd det der ennå nei. Hold inne scrollhjulene til storskjermen resettes og se om det hjelper

Takk, det fikset det :)
Tesla Model S 85 (2014)
Nissan Leaf (2012)

Christopher Neumann Ruud

Sitat fra: lunitiks på torsdag 13. oktober 2016, klokken 07:41
Sitat fra: Muffinman på onsdag 12. oktober 2016, klokken 21:24
Kan også deaktivere autostyring uten å slå av tacc ved i bruke knappen på den lille spaken.

Dette. Får jeg ikke til å fungere i min bil

Jeg får dette heller ikke til å fungere. Må deaktivere Autosteer ved å nappe i rattet, noe som av og til gir AP panikk og alarmer. Etterlyser å kunne disengage Autosteer uten å måtte slå av TACC...

Muffinman

#426
Sitat fra: Muffinman på onsdag 12. oktober 2016, klokken 21:24
Kan også deaktivere autostyring uten å slå av tacc ved i bruke knappen på den lille spaken.
Sitat
Dette. Får jeg ikke til å fungere i min bil
Får ikke til å reprodusere det, men det fungerte på den måten i går kveld....

Annen ting jeg merker meg er at kartet zoomer tilbake under kjøring til et ganske ubrukelig nivå noen sekunder etter at utsnittet er endret. Det gjør det ikke når man velger en destinasjon og starter navigering, eller etter at navigeringen er avsluttet. Må være en bug, meningsløst med zoom-knapper hvis bilen uansett velger sitt eget forhåndsbestemte utstnitt (som er for lite til å orientere seg).


krister461



Sitat fra: Muffinman på torsdag 13. oktober 2016, klokken 08:13
Annen ting jeg merker meg er at kartet zoomer tilbake under kjøring til et ganske ubrukelig nivå noen sekunder etter at utsnittet er endret. Det gjør det ikke når man velger en destinasjon og starter navigering, eller etter at navigeringen er avsluttet. Må være en bug, meningsløst med zoom-knapper hvis bilen uansett velger sitt eget forhåndsbestemte utstnitt (som er for lite til å orientere seg).
Ja, dette håper jeg de fikser snart...

petersv

Min skifter felt umiddelbart nå, i motsetning til under 7.1, så noe har skjedd. Jeg holder hendene på rattet før, under og etter. Holer hendene på rattet hele tiden når jeg kjører faktisk, siden jeg liker det best. Da kjenner man på rattet om bilen gjør noe rart selv om man ikke følger 100% med pga. f.eks. at man skifter radiokanal eller lignende.

krister461

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på torsdag 13. oktober 2016, klokken 08:08
Sitat fra: lunitiks på torsdag 13. oktober 2016, klokken 07:41
Sitat fra: Muffinman på onsdag 12. oktober 2016, klokken 21:24
Kan også deaktivere autostyring uten å slå av tacc ved i bruke knappen på den lille spaken.

Dette. Får jeg ikke til å fungere i min bil

Jeg får dette heller ikke til å fungere. Må deaktivere Autosteer ved å nappe i rattet, noe som av og til gir AP panikk og alarmer. Etterlyser å kunne disengage Autosteer uten å måtte slå av TACC...
Et triks er å skubbe hendelen fra deg og så mot deg i samme bevegelse. Ikke optimalt, men funker sånn passe.

Bidda

Sitat fra: Muffinman på onsdag 12. oktober 2016, klokken 21:24
....Kan også deaktivere autostyring uten å slå av tacc ved i bruke knappen på den lille spaken.

Fungerer ikke slik på min og den knappen er borte på X...(i hvert fall på demobilen på Br.dal)
Eid 69 biler totalt, hittil i livet. 54 av de har vært Citroën. Ikke bruktbilselger av yrke....
Tesla 2017 X75 AP2+FSD silver
Hyundai Kona 2020 dark knight
TMY og CT reservert

Cookie Monster

Den knappen er borte på model X og Model S produsert etter starten av 2016 ca.
2015 P85D

bobobrix

Hvor mange prosent av batteriet må forsvinne før batteriet begynner og lade seg opp igjen? opplever at batterier ikke starter og lade seg opp igjen sel om kabelen stå i og ingen feilmelding.
Er ikke hjemme og har nå mistet snart 10 % uten at re-ladning har startet.
Hadde ikke så stort tap med 7.1 før re-ladningen startet

Muffinman

Lysene slår seg fremdeles på igjen av seg selv når man sitter i bilen, har slått lysene av og har headlights after exit på. Denne oppdateringen begynner jeg å få i vrangstrupen, de har jo ikke fikset en pøkk av manglene som har vært med siden 2013 men heller introdusert nye bugs/dårligere funksjonalitet. Da er det en liten trøst at radioen er blitt mer oversiktlig. P85' en ønsker jeg tilbake til sommeren 2014, da hadde den desidert beste softwaren så langt.

Spinner

Sitat fra: Thor2014 på lørdag 24. september 2016, klokken 19:29
Reduced likelihood of overtaking in right lane in Europe

Hva betyr dette?
Vil den unngå å passere bilen i venstre felt?
Ja, dette fungerer skikkelig bra når man kjører i kollektivfeltet... >:(
Ikke helt gjennomtenkt!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA