Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre?

Startet av Cookie Monster, torsdag 01. september 2016, klokken 16:58

« forrige - neste »

Øggen

Henta bilen fra service igår, og såg at klokka lyste. Like mykje lyste ej opp i håp om 8.0.
Slukkna temmelig kvikkt når det etter 20 min viste seg å ha innstallert samme software som før.............
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

Megleren

Oppdatert i natt kl 01, S85 sent 2015 modell

Sent from my iPhone using Tapatalk
2018 Model X75 - Est levering Mars 2018
2016 Model S 85 - Solgt 06.2017

Thor2014

o.b.lix

Nytt er også at ved autopilot og teksten tabi rattet kommer, så blinker hele skjermen og.Bra.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Christopher Neumann Ruud

Oppdaterte i morges, samme klaginga om at ladedøra må byttes ... Kanskje en feil i builden som egentlig er beregnet for de med automatiske ladedører som lukkes selv? Så tror programvaren at det er noe galt når den finner gammel type dør...

lunitiks

Løses ved å få service center til å installere motorisert ladeluke  ;D
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

dainai

Får ikke byttet media source med höger scroll hjul?!

MrBacardi

Da var første tur med 8.0 (2.40.21) unnagjort, og må si at autopiloten oppleves som en enda mer "stabil sjåfør" nå enn før  8)

Kjørte en runde på E18 og den føltes tryggere og roligere i sporvalget nå enn før.

Bilen manøvrerte seg også faktisk greit på egenhånd i sjikanen under Bygdøy-lokket, selv med biler i begge felt. Jeg tok det pent i høyrefeltet denne gangen, det fungerte altså fint.

Dette med at bilen ser bil nr 2 foran deg opplevdes også bra, siden når bil nr 1 foran deg svingte bort til et annet felt, så ble ikke Teslaen fristet til å øke farten umiddelbart, siden Teslaen allerede viste at det var en bil til foran der. Dermed ble opplevelsen rundt at bilen rett foran deg forsvant fra feltet myk og rolig  :D

DAB-rotet er også ryddet opp i nå, fin oversikt over kanalene nå, man slipper de håpløse kanalblokkene fra tidligere. Eneste jeg savner med DAB nå er at grafikken fra kanalene ikke vises lenger? Kanskje de dukker opp etter litt mer kjøring.

Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

MrBacardi

Sitat fra: Thor2014 på lørdag 08. oktober 2016, klokken 13:04
Ser ut som at fleet learning må aktiveres:

Se her: https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/firmware-8-0.72787/page-170

Ja, jeg stusset på at den ikke var på som default. Slo den iallefall på med en gang.

Men det er uheldig at den ikke er på som standard, fordi en del eiere ikke kommer til å bidra med data siden de ikke er klar over dette.
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Alfa Bergen

Installert V8 i natt og testet i dag. 2013 S85. Veldig bra at talesøk også fungerer på musikken på USB
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

TorR

Kanutten

Sitat fra: Alfa Bergen på lørdag 08. oktober 2016, klokken 14:05
Installert V8 i natt og testet i dag. 2013 S85. Veldig bra at talesøk også fungerer på musikken på USB

Mange mener man ikke trenger musikk i bilen når man har V8...
I-PACE FE
e-UP
Tysk sportsbil med bensinmotor bak :)

minim

Hadde V10 før og kan bekrefte at radioen aldri var på i mitt eie :)
-TMS 85D
-03 VW Polo

JorgenM

Sitat fra: MrBacardi på lørdag 08. oktober 2016, klokken 13:52
Eneste jeg savner med DAB nå er at grafikken fra kanalene ikke vises lenger? Kanskje de dukker opp etter litt mer kjøring.
Noen som har funnet ut om dette skal være slik?

Grunn nok til ikke å oppgradere for min del hvis ikke coverbildene vises :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

lunitiks

Har kjørt rundt en del i dag med v8.0.

Generelt en soleklar forbedring - i særdeleshet mediaappen og det nye displayet og animasjonene i Instrument Cluster (TACC/Autopilot). Ting er blitt mer "konkret" / mindre jålete. Som gir et generelt mer behagelig og moderne UI. Hovedmenyen oppe har endelig fått bedre ikoner - men fortsatt forbedringspotensial her. Nede er menyen enda mer minimalistisk og etter min mening langt bedre enn i 7.1.

Thumbs up, Tesla!
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA