Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre?

Startet av Cookie Monster, torsdag 01. september 2016, klokken 16:58

« forrige - neste »

Veggen

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

Sandvika

Sitat fra: Øggen på søndag 11. september 2016, klokken 21:11
Egentlig intet av interesse.
Leste du oppdatering? Dette er jo ganske fundamental endring i hvordan AP leser veien. Synes dette virker lovende.

Øggen

Venta på meir radar ENHETA og evt. kamera. Men kjempesupert at Musken he fått dei noverande radar signala til å evt. oppdage UFO i veien om den skulle vere total mørk. ???
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

Longice

Ja det virker lovende. Bra det skjer noe fundamentalt, da AP har blitt værre den siste tiden syns jeg.
Savner dog at den tilpasser farten etter skiltene. Vil vi noen gang få denne funksjonen mon tro?

prophan

Mye gresk her. Men ser ut som det satses mer og mer på radar.
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

HKS

Sitat fra: Øggen på søndag 11. september 2016, klokken 21:11
Egentlig intet av interesse.
Hvorfor ikke, dette er en helt ny måte å bruke radar som en sensor.
Det er ganske tydelig at Tesla ønsker å bruke radar isteden for LIDAR.
Tesla Model S 90D

ChrML

Kjedelig at Tesla ikke valgte stereo-kamera i første hardware pakke. Det er jo i prinsippet samme metode mennesker kjører bilen etter når man har dybdesyn.

Radar er smart, til sitt bruk, men har mange ulemper.

Bjoris

Husk at Musken ikke ville sagt ett ord om 2.0 selv om den kommer om 1 uke! Ellers ville salget stoppet opp, nå tror folk at dagens løsning er den som blir satset på og kanskje blir det slik en stund, kanskje ikke:) Det er det som er så herlig og samtidig frustrerende med Tesla for oss som skal kjøpe ny...

Det at radar nå overtar som hovedelement i AP betyr at det nok kommer flere radarer i bilen, men når er det enda ingen som vet!

Spørsmålet om 2.0 er helt sikkert stilt på pressekonferansen så jeg er meget nyskjerrig på spørsmålet... Awd svarte vel Musk "not anytime soon", det betød litt under ett år:) Er det svaret på AP så gidder jeg ikke utsette noe levering...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

aness

Sitat fra: Longice på søndag 11. september 2016, klokken 21:25
Ja det virker lovende. Bra det skjer noe fundamentalt, da AP har blitt værre den siste tiden syns jeg.
Savner dog at den tilpasser farten etter skiltene. Vil vi noen gang få denne funksjonen mon tro?

Den gjør det, noen steder. Opplevde så sent som i forrige uke at maks fart ble redusert til 70 i en 60-sone.
Jeg har riktignok ikke sett noen logikk i hvor dette skjer.

Du kan uansett holde spaken mot deg i noen sekunder, så endres fart til det bilen tror fartsgrensen er.

Enn så lenge stoler jeg uansett ikke 100% på skiltlesingen, det verste eksempelet jeg har var når jeg passerte 120km/t-skilt rett før grensen mellom Irland og Nord-Irland, da var bilen snill og oversatte det til 193km/t.

Lynet

Blir flott til vinteren når radaren er full av snø..... Tror vi bør invitere Elon til vinternorge en tur
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

GOS

Det var altså nada for pre-autopilot.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

eha

Sitat fra: Lynet på søndag 11. september 2016, klokken 22:12
Blir flott til vinteren når radaren er full av snø..... Tror vi bør invitere Elon til vinternorge en tur
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Cookie Monster

Er varme element i den. Men hjelper ikke stort. Er nok bedre på facelift som har radar bak frontfanger som er av en annen type.
2015 P85D

Muffinman

Lite fiksing av det grunnleggende her. Hvis det ikke kommer muligheter for å slå av deler av funksjonaliteten slik at sol i kameraet eller snø på radaren ikke lenger slår ut alt blir det deaktivering av hele ap-pakka her. Jeg trenger virkelig en fungerende cc om vinteren.

Mulig det ville blitt mindre clogging av radar om varmeelementet kunne skrus av? Er jo som regel kun der snøen fester seg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA