Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ting jeg lurer på.

Startet av Zacken, torsdag 01. september 2016, klokken 14:13

« forrige - neste »

Zacken

De siste ukene har Car Net funket veldig dårlig for meg. Dette gjelder både app og web. Å sende kommandoer eller innstillinger til bilen funker ikke i det hele tatt. Data fra bilen er ofte svært forsinket eller ikke eksisterende. Er det bare meg som har dette problemet?

Hilsen Henrik

shufu

Det har vært nesten 2 uker at det sluttet å fungere for meg.
Jeg kan logge på, men det oppdatere ingenting.
Begynner å bli lei fordi jeg har lading problem med mitt kabel at jeg prøve å gjøre debugging på og vet ikke når det slutter å lade. Må gå fysisk til bilen for å sjekke og dette er utrolig upraktisk.
2016 S70(/75)D Hvit
2014 VW e-up

Elmo

Ingen spesielle problemer med CarNet for min del i den senere tid.
Fungerer like bra/dårlig som før.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

spettmeis

Det sluttet å fungere for meg også for ca 14 dager siden.

Det går an å trekke en sikring for å resette modulen som kommuniserer med serveren, men jeg har ikke fått somlet meg til å prøve det enda. Det hjalp et par ganger i fjor.

shufu

Sitat fra: spettmeis på fredag 01. juli 2016, klokken 11:43
Det sluttet å fungere for meg også for ca 14 dager siden.

Det går an å trekke en sikring for å resette modulen som kommuniserer med serveren, men jeg har ikke fått somlet meg til å prøve det enda. Det hjalp et par ganger i fjor.
Om du prøver igjen, kan du ta et par bilder for å vise hvordan man gjør dette? :)
2016 S70(/75)D Hvit
2014 VW e-up

timingbeltkiller

Carnet har vært en ren  katastrofe også på eGolf etter
både portal og app ble "oppgradert" i begynnelsen av 2016 mai.

Du får ønsket kontakt med bilen tilnærmet en gang per 50-100 forsøk.

Gjelder både innlogging, oppdatering, kommandoer
og direkte feil som eksempelvis "ingen strøm tilgjengelig"
til tross for at bilen faktisk står og lader.

Miseren skyldes antakelig helt enkelt giga server underkapasitet.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Zacken

Høres ut som at det ikke bare er meg som har problemet. "Major rehaul" er forventet utrullet i August sies det...


Sent from my iPhone using Tapatalk

timingbeltkiller

Programoverhaling og "-forbedringer" løser ingen problem
så lenge VW ikke tar seg råd til tilstrekkelig serverkapasitet.

VW og Tesla har motsatt problem.
VW er bilfolk som er dataamatører.
Tesla er datafolk som er bilamatører.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Zacken

Sitat fra: spettmeis på fredag 01. juli 2016, klokken 11:43Det går an å trekke en sikring for å resette modulen som kommuniserer med serveren, men jeg har ikke fått somlet meg til å prøve det enda. Det hjalp et par ganger i fjor.

Har prøvd sikrings trikset. Hjalp ikke. Det har jo funket veldig bra siden oppgraderingen i januar helt til for 2 uker siden. Viktigst at det funker til vinteren igjen...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Zacken

Nå funket carnet tilsynelatende igjen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA