Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Forskjell på A-dekk til Leaf?

Startet av nr1rayner, torsdag 01. september 2016, klokken 13:03

« forrige - neste »

krl

Sitat fra: elektrolux på lørdag 02. juli 2016, klokken 13:37
Støygenerator på Elbil er nok først og fremst et stunt for å gjøre bilen mindre attraktiv enn f eks en lydløs hybrid,  eller bensin / diesel bil.

I dag er det stort sett dekkene som støyer, ikke drivsystemet på bilen
Kravet bør selvsagt gjelde alle biler. Dette er kun sunn fornuft, og det gjør også hverdagen som bilfører mer behagelig. Inni et parkeringshus, så flytter folk seg for B Electric, mens jeg blir sittende og vente i Teslaen fordi den ikke høres på sommerdekk i lav hastighet...

Legg merke til lyden som sendes ut av Leaf og Mercedes B electric med støygenerator. Dette er helt ålreit type støy som ikke bærer langt. Og den er svært retningsbestemt ut foran bilen.

cra

Sitat fra: krl på tirsdag 05. juli 2016, klokken 23:38
mens jeg blir sittende og vente i Teslaen fordi den ikke høres på sommerdekk i lav hastighet...

Tilvalg på Tesla. $2500 og kalles UHFS. (Ultra High Fidelity Sound) ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Elmo

Ikke noe bensinlekkasje ved den velten iallefall ;D
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

sylwester

Det bør være en minimumsvolum slik at man hører den når det er relativt stille, men jeg syns det burde være en alternativ måte.

Vi flyr alle med mobiltelefoner og det ville vært fint om telefonen signalerte at det kjøretøy vært på kollisjonskurs mot oss. Det er fint mange måter det kan gjøres på og ville være interessant i området det er mye støy, for tunghørte og ungdommer med fjeset planta med i mobildrømmeland.

Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

stefse

hm? Det som i praksis er mulig er at alle med mobiltelefoner og gps kan ha anti kollisjonsystem innebygd i telefonene.
Man trenger bare et lite tillegg til GPS for ultra lokal augmentasjon. Det har vært utlyst konkurranser på lokal augmentasjon for bygninger, det burde gå an å få det til for veier også.
Augmentasjon betyr i praksis et tillegg til GPS og treghetssensorer som gjør posisjonen din ultra presis, god nok til å kjøre på vei med hvis et kamera(eller et par øyne) kan ta seg av analoge ting som folk, dyr og gjenstander i veibanen.
For biler kan et passivt radio beacon innstilt på bilradarfrekvens hver 50meter langs midtrabatten  i praksis være bra nok augmentasjon. Resten kan treghetssensorer og GPS ta seg av. 8)
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

elektrolux

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på lørdag 16. juli 2016, klokken 10:59
Ny Leaf krasj: http://www.dt.no/hurum/trafikk/nyhet/rykker-ut-til-trafikkulykke/s/5-57-400462

Elbil ikke nevnt!

Vanligvis er dette en Taxi manøver. Mange motorsyklister som ikke er opmerksomme nok på slike stunt, og får seg en alvorlig smell.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

NilsG

Og det er ikke anført noen spesielle forhold i rapporten for brannvesenets innsats. En elbil er en bil for oss.....
(Litt forenklet sagt.)
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA