Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Vil ikke lade

Startet av Avo, onsdag 31. august 2016, klokken 23:08

« forrige - neste »

AppleKnocker

Sitat fra: TM på fredag 01. juli 2016, klokken 05:44
Sitat fra: Rottert på torsdag 30. juni 2016, klokken 13:46
Hva med Leaf 30kw? Har du muligheter å kjøre innom hurtiglader de dagene du må dra tvert? Da trenger du jo ikke mange minuttene å fylle på bare litt så du har nok til å komme hjem.
Hadde Leaf 30 kW. Fikk litt sjokk da jeg fikk den, for det var utrolig plastikk-følelse og lukt inne i bilen. Den er bra å kjøre på motorvei hvis man finner en grei sittestilling. At rattstammen ikke er teleskopisk og derfor ikke kan justeres ser utrolig, og det gjorde at jeg ikke fant en god sittestilling. Setene i stoff virker slaskete og billige, og de i "skinn" gir dårlig sidestøtte. Ikke var det parkeringssensorer heller, men en fancy kamera så du ser når du bulker borti noen !! Så min vurdering var at dette ikke var spesielt imponerende, så jeg solgte den og bestilte en i3. Den er også en særegen bil, men på en positiv måte. Der lukter det skinn, og det er ekte skinn. Utrolig mye morsommere å kjøre er den også og mye billigere service. Rekkvidden er også bedre, så det skal nok mye til å få rekkeviddeangst med den. Det fikk jeg på første langtur med Leaf'en, for selv om jeg har hatt en rekke elbiler, så var Leaf'ens rekkviddemåling ikke til å stole på. På motorvei fra Fredrikstad til Oslo forsvant 2 km rekkevidde pr. km, selv uten varmeapparat. 17 " hjul må nok ta en del av skylden for det. Høyere vekt og større rullemotstand enn i3 gir høyere forbruk.

Sier du at I3 har bedre rekkevidde enn Leaf 30kwh? Feilposting fra humorseksjonen i forumet?
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

TM

Sitat fra: AppleKnocker på onsdag 13. juli 2016, klokken 11:37
Sier du at I3 har bedre rekkevidde enn Leaf 30kwh? Feilposting fra humorseksjonen i forumet?
Selvfølgelig har den det. Men jeg refererer selvfølgelig til den nye modellen med 33 kW batteri. De er på veien om 3-4 uker.

AppleKnocker

BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA