Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Støydemping av TMS - oppskrift og erfaring.

Startet av Kapzx, onsdag 31. august 2016, klokken 22:34

« forrige - neste »

Kapzx

Heisann!

Jeg ser Fortum driver med en kampanje angående opparbeiding av bonus dersom man har dem som leverandør. (Høres godt egnet til meg, men...)

Jeg tror vi aldri har byttet strømleverandør før og er litt skeptisk til det.
Er det noen her som allerede har dem som leverandør (kan komme med tips osv) eller kan overbevise meg om at det ikke er noe "farlig" eller at det ikke oppstår noen store gebyrer/kostnader i forhold til dette.

Tusen takk på forhånd! :-)
Nissan Leaf 2012

Olee

Ingenting å være skeptisk til :)

Jeg ser at ladebonusen er 2 øre/kWh, mens påslaget er 6,30 øre/kWh (pluss 29,- per mnd). I tillegg får du 5% rabatt på hurtigladeprisen..
Finner du en avtale hos en annen leverandør med lavere påslag kan du spare like mye på det, som det du får igjen til hurtiglading!

Olee

For eksempel Kraftinor Lavpris Mobil  ;)

moby666

Velg en solid strømleverandør fra denne listen: www.strompris.no, da blir du ihvertfall ikke lurt.

Ser ikke Kraftinor øverst på denne listen...  :o 8)
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

arthur

Bytt uansett ALDRI til en leverandør som skal ha betaling på forskudd! Rent generelt så er det ikke så viktig hvilket selskap man velger, men type kontrakt. Over tid vil da en spot-pris avtale være billigst. For å skille seg ut så tilbyr nå svært mange selskap en eller annen form for bonus enten det er penger tilbake, bonuspoeng hos SAS, eller billigere brus eller noe sånn.
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

Olee

Sitat fra: moby666 på torsdag 30. juni 2016, klokken 12:13
Velg en solid strømleverandør fra denne listen: www.strompris.no, da blir du ihvertfall ikke lurt.

Ser ikke Kraftinor øverst på denne listen...  :o 8)
Hvorfor Kraftinor kommer lengre ned på listen må du ikke spørre meg om, jeg betaler iallefall ikke påslaget som står der  8)

Fergazzer

Strøm kjøper man lokalt.

De lokale er eid av kommunen der man bor og overskuddet blir igjen der. I tillegg er lokale kraftleverandører sponsorer av lokale idrettslag og foreninger. Stort sett er prisen den samme når man sammenligner like avtaler og besparelsen pr mnd utgjør sjelden mer enn en pølse på bensinstasjonen og det tror jeg de fleste lever greit med.
Nissan Leaf Tekna 2016
Bodø

Burger

Jeg har byttet til Fortum fordi de har ladestasjoner rundt hvor jeg bor/kjører og har oppgradert til flere ladere pr lokasjon.

Uansett så bytter jeg strømleverandør med 6-18 måneders mellomrom, det største problemet er å huske å betale den første regninga så man kan opprette avtalegiro/efaktura.
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf
Stjørdal

Ferry

Jeg har brukt Gudbrandsdal Energi i lang tid. De har fornybarkraft til hyggelig pris, Goo 15. Ettersom elbilforeningen også betaler for det samme, så har jeg dobbelt så fornybar kraft!

tho

De siste 2 år har jeg hatt fortum. De ligger per i dag på 0.85 øre i påslag på eStrøm avtalen. Det er kun dette tallet som har noe å si. Alle andre strømavtaler og priser som har fastledd, avgifter og sånt må du holde deg langt unna. Den ladebonus avtalen er den dålig deal da de tar over 6 øre i påslag på den. Du sitter igjen med mer penger på eStrøm avtalen selv om du bruker opp alle bonus lademinuttene.

Det er veldig enkelt å bytte du bestiller bare så ordner de alt for deg. Strømavtaler er litt som forsikringer, er det noen som er billigere bytter du. Det er ikke noe å tenke på. Kjøp heller en ekstra is av det lokale idrettslaget for pengne du sparer.

http://www.fortum.no/privat/stromkunde/stromavtaler/estrom/
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

Kafk4

Hvordan kan fortum være billigst når de tar 0,85kr/kW i påslag? Jeg har Kraftinor lavpris mobil som gir meg strøm til innkjøpspris uten påslag.

Burger

Sitat fra: tho på tirsdag 12. juli 2016, klokken 18:15
De ligger per i dag på 0.85 øre i påslag
Sitat fra: Kafk4 på tirsdag 12. juli 2016, klokken 20:26
Hvordan kan fortum være billigst når de tar 0,85kr/kW i påslag?

Øre ble til kroner? :-)
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf
Stjørdal

arthur

Hvordan kan fortum være billigst når de tar 0,85kr/kW i påslag? Jeg har Kraftinor lavpris mobil som gir meg strøm til innkjøpspris uten påslag.

Ja, i dag er det vel slik, men hvor lenge kan en leverandør av strøm overleve uten å tjene en eneste krone utover spotprisen?
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

Ingeniøren

Sitat fra: arthur på onsdag 13. juli 2016, klokken 09:00

Ja, i dag er det vel slik, men hvor lenge kan en leverandør av strøm overleve uten å tjene en eneste krone utover spotprisen?

Men strømpriser er noe rare greier.

Fikk akkurat regning for juni og spotprisen er den doble av hva den var i juni i fjor...
Nettleien ligger nå på rundt det dobbelte av strømprisen.

Var det konkurranse de kalte det - Pi.. meg i r....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Kafk4

Liten skrivefeil fra min del. Øre eller kroner har uansett lite å si. Det billigste er spot uten påslag :)
Hvordan de kan gjøre det er enkelt p greit at de tjener penger på kunder som velger andre produkter. Har nå hatt Kraftinor siden januar 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA