Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: "Drive train hot.Power reduced" Noen som har kjennskap til denne feilmeldin

Startet av Helge, tirsdag 19. oktober 2010, klokken 12:59

« forrige - neste »

Helge

Jaja... da er planene klare for denne helga:
1.) Vannservice (25 L vannkanne og slange m/nippel, kannetilkobling og vannstrømindikator (rød) innkjøpt i dag) Lexia 3 kjøpt tidligere.
2.) Plukke ut vakuumpumpe/sensor for test i benk og sjekk av membran
3.) Plukke ut Webasto og rense dyse/brennkammer (om det ikke hjelper blir det service hos forhandler)

::)
2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

Helge

Vannservice tatt (kort referat i en annen tråd "vannservice nipler").

Vakuumpumpen er imidlertid ikke tatt ut og sjekket da den har fungert helt fin hele helgen og jeg fikk litt mindre tid til bilmekking enn jeg hadde tenkt. Ser ikke bort fra at den høye temperaturen ute her i helga kan ha betydning (time will show). Det samme ble det med Webastoen. Den har oppført seg pent i helga og tiden strakk ikke til.
2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

Matheus

Helge, eg vet at det var 5,5 år siden du skreiv sist. Men, kor det endte med dette bråkete pumpa.
Eg har samme problem og har samanlikning fra før. Etter et 1,5 års bruk av min PSA begynte vakumpumpa bråke så jekli. Den var ikkje stillegående før, men no i siste 2 måned bråker den så mye at det er rett og slett flaut å kjøre bilen. Folk snur seg rundt når e kjører den. Det som er også interesant at bremser fungerer fint. Pumpa går i 45 sekund og stopper. Det fins sikker lekasje i vakumsystemet men pumpa starter otest når eg trakker på bremsepedal i 1 eller 2 ganger.
Har noen erfaring med dette? Er det mulig å fikse? Kjøpe ny pumpe eller koble den av :p
Leaf 30 og Partner Teppe Electric, Ryobi batterigressklipper :)
Før: I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, H-rv

Elmo

#18
Pumpa di er ikke rett og slett løs da Mateusz, eller dekslet falt av ??  Har du vært under og sjekket ??
Ut fra beskrivelsen din (45sek og starter ved bremsing) antar jeg at styringen(vakumføleren) og pumpa funker som den skal.

Pumpa henger over ett lydisolert plastdeksel under venstre baksete. Skruene/festene som holder dekslet ruster ofte, og kan i gå helt istykker.  EDIT: det jeg beskrev her er styreservomotoren ! ! !

Bremsevakumpumpa sitter loddrett på høyre side av motoren omtrent der hvor drivakselen går inn.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

VWspirit

Sitat fra: Elmo på tirsdag 14. juni 2016, klokken 21:05
Pumpa henger over ett lydisolert plastdeksel under venstre baksete. Skruene/festene som holder dekslet ruster ofte, og kan i gå helt istykker.

Vakuum pumpa bak? er vel servoen som sitter der.........
Bosted:Steine, Vestvågøy...*Heggedal, Asker
-----------------------------------
Tesla S100D Pearl White 2019
Think 2011 Sort 2+2 Li (bygd om fra zebra)
*Think 2009 Sort, Li (bygd om fra zebra)
*Think 2002 Sort, 3x25A 230V hurtiglader
*Citroen Saxo 2002 Blå met.
*VW Golf Citystromer 1998 56600km

Elmo

#20
Sitat fra: VWspirit på onsdag 15. juni 2016, klokken 09:25
Sitat fra: Elmo på tirsdag 14. juni 2016, klokken 21:05
Pumpa henger over ett lydisolert plastdeksel under venstre baksete. Skruene/festene som holder dekslet ruster ofte, og kan i gå helt istykker.
Vakuum pumpa bak? er vel servoen som sitter der.........
SELVFØLGELIG har du rett :-[ :-[ :-[   Vet ikke hvor jeg var da jeg skrev de svaret :-[ :-[

Bremsevakumpumpa sitter loddrett på høyre side av motoren omtrent der hvor drivakselen går inn.
Den kan vel også løsne, men det er vel ikke akkurat vanlig.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Matheus

Sitat fra: Elmo på tirsdag 14. juni 2016, klokken 21:05
Pumpa di er ikke rett og slett løs da Mateusz, eller dekslet falt av ??  Har du vært under og sjekket ??
Ut fra beskrivelsen din (45sek og starter ved bremsing) antar jeg at styringen(vakumføleren) og pumpa funker som den skal.
Takk for svar gutta. Eg har sjekket pumpa. Den er skrudd fast til karoseriet med skruer og gummi dempere. Om deksel falt av eg kan ikkje seie noe. Kan du fortele litt mer om det? Korleis den ser ut?
Det som er interesant at pumpa starter ikkje på flere minutt hvis eg ikkje strykke på bremsen.
Eg har brukt din gamle metode Elmo, ved å spraye litt smøremiddel via den store nippel (rett på membrane). Det hjalp litt :) men det kunne vært bedre. Hva kan hjelpe mer? Eg trur at man bør smøre stempel i pumpa eller kula (tilbakeslagsventil).
Leaf 30 og Partner Teppe Electric, Ryobi batterigressklipper :)
Før: I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, H-rv

Elmo

Sitat fra: Mateusz på fredag 17. juni 2016, klokken 08:45
Det som er interesant at pumpa starter ikkje på flere minutt hvis eg ikkje trykke på bremsen.
Det er også normal/korrekt oppførsel - så jeg forstår ikke at pumpa di kan være ødelagt (med mindre føleren har vært ødelagt i lang tid i fortiden og den nylig har vært fikset).
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Matheus

Pumpa virker som den skal, bare at den bråker...eg kan forsegle den med byggeskum :p blir godt lydisolert :p
Leaf 30 og Partner Teppe Electric, Ryobi batterigressklipper :)
Før: I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, H-rv

Helge

Sitat fra: Mateusz på tirsdag 14. juni 2016, klokken 18:34
Helge, eg vet at det var 5,5 år siden du skreiv sist. Men, kor det endte med dette bråkete pumpa.
Lydnivået har ikke blitt verre og heller ikke bedre...

Denne 1998 106E'en blir vel imidlertid snart faset ut da 4 PSA elbiler er litt i meste laget  ;D

Regner med å beholde en 2001-mod 106 og to 2003-mod Saxoer.
2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA