Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Brann i Tesla på Brokelandsheia - Og stengt superlader inntil videre?

Startet av Louise, onsdag 31. august 2016, klokken 13:44

« forrige - neste »

Louise

Sitat fra: Gus1 på lørdag 06. august 2016, klokken 00:52
Garo-boksen er genial i den forstand at den er universal i type2-stikk utgaven. Den "dippes" mellom 6,10,16,25 og 32A. Og kan benyttes både på 400V og 230V. Eneste valget er om man skal ha integrert jfb.b.

Saltoboksen må programmeres med PC og eget grensesnitt/software.

Imponerende at du har dradd fem elektrikere hjem til deg, dog skjønner jeg ikke at du gidder...

Når jeg ser prisspennet, så tenker jeg at jeg er glad for at jeg har gjort det. Har også fått en del råd og tips underveis. Hadde jeg tatt førstemann, ville dette ha kostet meg kr 27 000,-. Det er den siste som har gitt tilbud på kr 16 400,-.

Griffel

#16
Valg av ladeboks, hva kan påvirke prisen:

Antall faser 1 eller 3 (1 er billigere enn 3)
Strømstyrke (16A er rimligere enn 32A)
Det er lader i bilen som bestemmer hva en kan ha glede av, nettsystem og installasjon kan sette begrensninger.

Justerbar (Kan være praktisk, de fleste trenger ikke dette)

Stikkontakt eller kabel med plugg (Stikkontak kan brukes for alle elbiler. Kabel er to typer, type 1 eller type 2 avhengig av bilmerke, men er "greiere" til daglig)

Innebygget RCD-DC (Slipper jordfeilbryter type B i sikringsskap, mindre jobb for elektrikker i sikringsskap, og sparer plass).

Design

Tilleggsfunksjoner som er artig (Gadgets) og for noen; nyttige.

For de fleste praktiske forhold gjør jo boksen stort sett det samme, de er bygget for å overvåkning og kontrol av bilens lader i henhold til en EU standard.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

elektrolux

Sitat fra: Louise på lørdag 06. august 2016, klokken 08:44
Sitat fra: Gus1 på lørdag 06. august 2016, klokken 00:52
Garo-boksen er genial i den forstand at den er universal i type2-stikk utgaven. Den "dippes" mellom 6,10,16,25 og 32A. Og kan benyttes både på 400V og 230V. Eneste valget er om man skal ha integrert jfb.b.

Saltoboksen må programmeres med PC og eget grensesnitt/software.

Imponerende at du har dradd fem elektrikere hjem til deg, dog skjønner jeg ikke at du gidder...

Når jeg ser prisspennet, så tenker jeg at jeg er glad for at jeg har gjort det. Har også fått en del råd og tips underveis. Hadde jeg tatt førstemann, ville dette ha kostet meg kr 27 000,-. Det er den siste som har gitt tilbud på kr 16 400,-.

Hva med en ladestasjon med type 2 stikk til 4390.- ?

Vil gi like rask lading av din e-Up som de andre. Jordfeilvern type B kommer i tillegg på kr 2500.- ved mode 3 montering.

http://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/ratio-6-10-16a-ladestasjon-med-type-2-stikk?tm=ladestasjoner
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Louise

Sitat fra: elektrolux på lørdag 06. august 2016, klokken 10:04
Sitat fra: Louise på lørdag 06. august 2016, klokken 08:44
Sitat fra: Gus1 på lørdag 06. august 2016, klokken 00:52
Garo-boksen er genial i den forstand at den er universal i type2-stikk utgaven. Den "dippes" mellom 6,10,16,25 og 32A. Og kan benyttes både på 400V og 230V. Eneste valget er om man skal ha integrert jfb.b.

Saltoboksen må programmeres med PC og eget grensesnitt/software.

Imponerende at du har dradd fem elektrikere hjem til deg, dog skjønner jeg ikke at du gidder...

Når jeg ser prisspennet, så tenker jeg at jeg er glad for at jeg har gjort det. Har også fått en del råd og tips underveis. Hadde jeg tatt førstemann, ville dette ha kostet meg kr 27 000,-. Det er den siste som har gitt tilbud på kr 16 400,-.

Hva med en ladestasjon med type 2 stikk til 4390.- ?

Vil gi like rask lading av din e-Up som de andre. Jordfeilvern type B kommer i tillegg på kr 2500.- ved mode 3 montering.

http://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/ratio-6-10-16a-ladestasjon-med-type-2-stikk?tm=ladestasjoner

Har inntrykk av at elektrikerne er medlemmer av ulike kjeder, og at de helst forhandler bestemte typer ladebokser. Av de jeg har hatt innom,er det Salto og Garo sine som er gjengangere. Mye av prisen er uansett arbeidspenger, så så mye å spare på å endre boks er det nok ikke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA