Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: "Drive train hot.Power reduced" Noen som har kjennskap til denne feilmeldinga?

Startet av Helge, tirsdag 19. oktober 2010, klokken 12:51

« forrige - neste »

elektrolux

Det føyer seg inn i regelen om at det stort sett bare er folk uten elbil som har problemer med dem. Det være seg rekkevidde, serviceintervall, akselerasjon, plass ect.

Selv får jeg frysninger på ryggen av å ha en bil som må kaldstartes hver morgen, og som har mer enn en roterende del, og som må det må byttes olje på. Og ikke minst som har høy årsavgift, parkeringsutgifter, vibrerer, røyker, bråker, You name it....

Vennene dine kunne jo overlatt vannfyllinga til deg, men tipper jeg rett, er de nok ikke så interreserte som de kanskje gir utrykk for.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

bosonic

Kanskje vi skulle invitert noen svenske og danske psykologer til å forsket på på oss nordmenn hvorfor ikke elbilen er mer utbredt her i landet hvor alt ligger så godt til rette for elbilen ;D ;D
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

AntiRegreim

Sitat fra: bosonic på mandag 04. oktober 2010, klokken 13:53
Kanskje vi skulle invitert noen svenske og danske psykologer til å forsket på på oss nordmenn hvorfor ikke elbilen er mer utbredt her i landet hvor alt ligger så godt til rette for elbilen ;D ;D
Svaret er kanhende meget enkelt:
Småbiler har aldri vært populære i Norge.

De aller fleste bileiere i N kjøper den største og flotteste bilen de har råd til - selv når det betyr de må smøre tynt på brødskiva.
Og de store, raske elbilene av type Autobahn-racere ligger det overhodet ikke til rette for i N.


Sier du indirekte småbiler og elbiler er mer utbredt i S og DK??? Tviler jeg på.
I DK kan de klare seg uten bil straks partiet som lover "alltid medvind på alle sykkelveier" vinner valget.
I S selger de etanolbiler som hakka møkk. Dette fordi folk der er dumme nok til å tro etanol er miljøvennlig
mens det i virkeligheten er en forbrytelse mot miljøet. Og ikke bare den etanolen som kommer fra palmeplantasjer
på nedhogd regnskog.


bosonic

Sitat fra: AntiRegreim på mandag 04. oktober 2010, klokken 14:35
Sier du indirekte småbiler og elbiler er mer utbredt i S og DK??? Tviler jeg på.
I DK kan de klare seg uten bil straks partiet som lover "alltid medvind på alle sykkelveier" vinner valget.
I S selger de etanolbiler som hakka møkk. Dette fordi folk der er dumme nok til å tro etanol er miljøvennlig
mens det i virkeligheten er en forbrytelse mot miljøet. Og ikke bare den etanolen som kommer fra palmeplantasjer
på nedhogd regnskog.
Det var ikke det jeg tenkte på, men fordelen i at noen utenifra studerte oss ;)
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

jornheim

#19
Vi studerer jer med stor fornøjelse og er meget misundelige, Bosonic! I Danmark har vi nu ca. 400 elbiler (Ellerter og lignende ikke medtalt). Langt færre en i Norge...

Og akkurat som hos jer siges det at den enorme registreringsafgift er i elbilens favør. Vi får se!

I Juelsminde i Jylland laves der et forsøg med dejlige nye Citroen C1 (ombygget i England).
Bilerne prøvekøres af familier nogle måneder ad gangen, og folk havde det frygtlig koldt sidste vinter (ingen Webasto i disse biler)! Desuden er el dyr i Danmark. Der er derfor ikke udelt begejstring for elbiler i det danske land... (iøvrigt kan en C1 ikke meget mere en en Saxo/P106).
Se videoen fra danske TV2Syd:
http://www.energihorsens.dk/Video/?movieid=2

(Hvad er en Ellert...? Se her:)
http://da.wikipedia.org/wiki/Ellert
Køge, 40km syd for København. Saxo electrique (2000 model), 2007-blokke (NiCd)
Kører ZOE i en delebilsforening (=dansk for bildeling)

Helge

Sitat fra: elektrolux på mandag 04. oktober 2010, klokken 12:31Det føyer seg inn i regelen om at det stort sett bare er folk uten elbil som har problemer med dem.
Det var nå kanskje å snu det litt på hodet    ;D

Kanskje det er vi som har elbil som ikke er fullt så livredde for litt ekstra innsats for å kunne nyte gledene ved å kjøre elbil  :D

Men for å være mere seriøs har de fleste av de venner og kolleger som jeg henviser til her... etter eget utsagn ingen motforestillinger mot elbil og det å anskaffe elbil selv. De vil bare ha en elbil som har mer "normale" serviceintervaller enn 4000 til 5000 km og som kan følge den øvrige trafikk i 70, 80 og 90 km/t i oppoverbakkene. Dette er bare kommentarer jeg videreformidler fra de rundt meg som jeg har vist elbilen vår til.
2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

jkirkebo

Sitat fra: Helge på mandag 04. oktober 2010, klokken 20:56
Men for å være mere seriøs har de fleste av de venner og kolleger som jeg henviser til her... etter eget utsagn ingen motforestillinger mot elbil og det å anskaffe elbil selv. De vil bare ha en elbil som har mer "normale" serviceintervaller enn 4000 til 5000 km og som kan følge den øvrige trafikk i 70, 80 og 90 km/t i oppoverbakkene. Dette er bare kommentarer jeg videreformidler fra de rundt meg som jeg har vist elbilen vår til.

Høres fornuftig ut for meg, og jeg antar at faktisk de fleste har den innstillingen. Derfor tror jeg også de nye el-bilene som er på vei (f.eks iMiev og Leaf) vil selge ganske bra. Men ikke til de som ser etter en bruktbil til 70.000 selvsagt - de må "snu på flisa" og se el-bilen som nr.1-bilen og kjøpe den ny samt satse på en eldre bensin/diesel-bil som nr.2-bil til langturer, ikke motsatt som i dag med ny bensin/diesel-bil og brukt el-bil.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Helge

....og nå, har de senket prisene enda en gang på Buddy. Nå er det også ny pris på blyvarianten, satt ned hele 20.000 kr slik at basismodellen bare vil koste kr 124.900. Det er mindre enn hva enkelte gjennom "finn.no" har forsøkt å få for sine 7 til 13 år gamle PSA'er... Nå har ikke Buddy baksete, har lavere rekkevidde med blybatterier osv osv, men likevel; NY (med garanti) kontra gammel bruktbil. Jeg tror fremdeles prisene vil falle betraktelig på EL-PSA det neste året og "priskrigen" ser ut til å være i gang allerede før Mitsibishi, Citroen, Peugeot, Nissan m.fl har begynt å levere... Men vi planlegger å beholde vår gamle grønne P106 i flere år så det spiller ikke så stor rolle for oss. Vi får glede oss over at prisene på elbiler ser ut til å gå betraktelig ned og det er bra for utbredelsen av elbiler.
2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

elektrolux

Sitat fra: Helge på mandag 11. oktober 2010, klokken 09:56
....og nå, har de senket prisene enda en gang på Buddy. Nå er det også ny pris på blyvarianten, satt ned hele 20.000 kr slik at basismodellen bare vil koste kr 124.900. Det er mindre enn hva enkelte gjennom "finn.no" har forsøkt å få for sine 7 til 13 år gamle PSA'er...

Enig med deg at det er bra at prisene er på ned.

Tror likevel jeg ville brukt de 125K på en 30000 km El Saxo med opptil 100000km igjen på batteriet, enn på en ny Buddy med 20000 km igjen på batteriet. 

Men det er nå min logikk etter å ha brukt et saftig beløp på en gammel 3 hjuler som ikke en gang sviver. ;D
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

PerBear

Sitat fra: elektrolux på mandag 18. oktober 2010, klokken 00:24

Men det er nå min logikk etter å ha brukt et saftig beløp på en gammel 3 hjuler som ikke en gang sviver. ;D

Hvis trehjulingen ikke sviver er det bare å sette på et par eller to med pedaler, slik jeg har på min, da kommer jeg fram selv uten batteri!  ;)
Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA