Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: TESLA Wall Connector - VEGGKONTAKT, 32 A TREFASET

Startet av Rekkeviddeangst, tirsdag 30. august 2016, klokken 17:06

« forrige - neste »

Rekkeviddeangst

Hvordan er det med mulighet for kartoppdatering og fotoboksoppdatering på Løvblåsere? Begynner å bli grundig lei av den høylytte varslingen av fotobokser i nærmiljøet som er borde for flere år siden. Kunne også tenke meg en oppdatering av kartene. Men jeg fikk en vemmelig mistanke om at det - om det er mulig - koster formue hos Nissan. Ville jo vært for galt om en ferskvare som kart kunne oppgraderes enkelt og rimelig...
Selve kartprogrammet kunne jo med fordel også fått en real overhaling. Brukervennlighet er ikke første ordet jeg kommer på, sammenliknet med TomTom'en i dieselbørsa vår. Bare få trykk på ny rute, legg inn adresse og kjør. Det kan man vel ikke skryte uhemmet av på Løvblåser'n... 
Men det aller mest idiotiske: En GPS som ikke viser sanntidshastighet når den først er aktiv....

skysurfer

Jeg ville ikke brukt penger på nytt kart, da kartene er svært dårlige.
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

kodalse

Her er oppdateringen du trenger, koster en høvding med livstids oppdatering inkludert:

http://www.clasohlson.com/no/Garmin-n%C3%BCvi-57LM-veinavigator/38-7133

;D
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

Rekkeviddeangst

Joda, jeg er selvsagt klar over at en ekstern enhet er fine greier. Men litt av poenget er også å slippe enda en dings i vinduet, med sugekopp som ikke sitter altfor lenge av gangen (har nok slikt i hovedbilen..), så lenge det er et innebygget system i bilen.
Skuffende om ikke Nissan har lagt litt mer vekt på dette, når også GPS'en brukes aktivt for å vise ladestasjoner når det går nedover med batteriet.

nr1rayner

Bruker såvidt kartet i Leafen, det er rotete å finne fram, mange unødvendig trykk.
Og, rekkevidden tatt i betraktning er jeg sjelden utenfor hvor jeg er kjent  :P Kart på mobilen er mye bedre.
Men det var nå min mening...

Har hørt at det koster mye å oppdatere.
Hva gjelder fotoboksvarsler kan du slå av dette, eller rettere sagt, ikke ha lyden på.
Da mister du vel og "om 300 meter, sving venstre".
Har ikke funnet mulighet for å slå dette helt av, hver gang jeg passerer fotoboks uten rute satt, setter den kraftig ned volum på radio..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

RuneW

TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Takayama

Sitat fra: nr1rayner på tirsdag 28. juni 2016, klokken 14:55
Har hørt at det koster mye å oppdatere.
Hva gjelder fotoboksvarsler kan du slå av dette, eller rettere sagt, ikke ha lyden på.
Da mister du vel og "om 300 meter, sving venstre".
Har ikke funnet mulighet for å slå dette helt av, hver gang jeg passerer fotoboks uten rute satt, setter den kraftig ned volum på radio..

Det er mulig, iallefall på 2015 modellen, å slå av varsel for fotoboks uten å måtte dempe lyden. Finnes et eller annet sted i menysystemet... Har selv slått av dette. Var også mulighet for å ha valgt at varsel om fotoboks kun skal være på når navigasjon etter rute er aktiv.

Rekkeviddeangst

Vel, hvis noen vet hvor i de lite brukervennlige menyene man slår av den fordømte fotoboksvarslingen (som pøser på med minst 50% høyere volum enn radioen), setter jeg stor pris på tips...
Jeg har vært på kryss og tvers i menyene, men finner ikke dette. Vi har 2014-modell

Takayama

Sitat fra: Rekkeviddeangst på onsdag 29. juni 2016, klokken 12:31
Vel, hvis noen vet hvor i de lite brukervennlige menyene man slår av den fordømte fotoboksvarslingen (som pøser på med minst 50% høyere volum enn radioen), setter jeg stor pris på tips...
Jeg har vært på kryss og tvers i menyene, men finner ikke dette. Vi har 2014-modell

På 2015-modellen finner du det i hvert fall slik:

- Trykk på "Menu"-knappen
- Velg "Navigasjon" på skjermen
- Bla ned med piltast på skjermen
- Velg "Sikkerhetsguideinnstillinger"
- Velg "Innstillinger for sikkerhetskamera"
- Deaktiveres når valget "På" er grått.

Bekkenes

Jeg bruker bare mobilen koblet opp med blåtann.
Så sier den ifra hvor jeg skal kjøre :)

Nissan sine kart er håpløse.
Har ikke engang fotobokser som har vært i nesten 20 år...
TMS 75D 17 silver m/ Ultrahvite 25.11.2017
BMW i3 94Ah Fully Charged Edition 23.12.2016 > 16.11.2017 (30,000km)
Leaf Tekna Slate '13, Hentet 18.12.13 > 23.12.2016
58535km 23.12.2016
Avatarer/minibilder av Leaf til brukeren din (-:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA