Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bytte batteri

Startet av Tor Arve Thorsen, tirsdag 30. august 2016, klokken 13:58

« forrige - neste »

Tor Arve Thorsen

Beklager jeg kanskje dobbel poster her, men søkefunksjonen i forumet var vanskelig å bruke.

Jeg har en "standard" 15 modell Leaf.
Hvordan benytter jeg disse 22kw AC laderen grønn kontakt har rundt omkring?
Hva trenger jeg, og hvor får jeg kjøpt?

mvh
Tor Arve

Olee

Du må ha en type 2 til type 1 kabel som du plugger i stolpen. Er det fastmontert kabel må du ha en overgang (den nederste av de fire på linken). http://elbilhjelpen.no/htm/type1.html#Mode_3_lading_fra_nye_typen_ladestolper
Du får heller ikke utnyttet 22 kW på Leafen, avhengig av lader som sitter i bilen får du enten 3,3 kW eller 6,6 kW :)


Johnny

Grønn kontakt har bare fire punkter av denne typen som gjør det "mulig" for deg å lade for 25 kr kilowattimen. Er du sikker på at det er dette du er ute etter?
TMS og eGolf.

THE

Grønn kontakt har mange flexiladere med 22kW AC. Leaf kan her lade med 3,3 eller 6,6 kW avhenging av lader i bilen.

Prising av 22kW AC hos Grønn kontakt er veldig gunstig for biler med "treg" AC-lader sammenlignet med Fortum.

Fortum tar 1kr pr minutt for lading på 22kW AC

Grønn kontakt tar betalt 0,6 kr/kW pr påbegynte kvarter. Dvs. Leaf med 3,3 kW lader betaler 2 kroner pr påbegynte 15 minutt (0,6*3,3). Hvis du har 6,6 kW lader blir det 4 kr pr påbegynte 15 minutt. Hos Fortum vil man betale 15 kroner for 15 minutt lading uansett. 
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Johnny

Sitat fra: THE på tirsdag 28. juni 2016, klokken 12:25
Grønn kontakt har mange flexiladere med 22kW AC.

Men bare fire som ikke har Chademo......
TMS og eGolf.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA