Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Batteri-degenerering og "Vehicle Life Time"

Startet av Bjoris, mandag 29. august 2016, klokken 08:30

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: gr på mandag 09. oktober 2017, klokken 10:28
Har ikke sett midtkonsollen i real life, men ble fortalt at den er utformet slik at det er benplass under den?

Uansett sliter jeg forferdelig med å akseptere 6-seteren på grunn av mangelen på bagasjeplass og lastesikring ettersom vi er 5 personer.

6-seteren SER veldig kjekk ut inni kupéen, men i praksis forstår jeg ikke helt at det kan være bra. Noen av dere med 6-seter som er fem i familien?

Om jeg kunne tatt 6-seter hadde det løst konflikten med Tesla om at de har endret bilen min til nye typen 7-seter.

Og igjen: Hadde jeg fått gamle typen 7-seter kunne jeg jo også bygget den om til 6-seter for å prøve det en periode...

Benplass under ja, det er det litt av. Men du må fortsatt ha bena i krapp vinkel og oppunder haka om du er lang. Uten midtkonsoll kan de strekkes helt ut. Ta med et par puter og du har en glimrende liggestilling for litt søvn ;)

Enig i at bagasjesikring er dårlig, Tesla burde hatt nett-løsninger klare nå. Bagasjeplassen synes jeg er ganske ok med 6 seter i bruk og veldig bra med 5 seter i bruk, det rommet bak er jo veldig dypt + at man har frunken foran.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

madsskon

Ang skiene så lar jeg le ligge på hytta. Problem solved:)

Deilig å slippe ski-maset hjemme:)

Vi er 5 i familien og har en TMX 100D 6sConsole i bestilling. Ingen betenkeligheter ang bagasje hos meg. Man sikrer det som ligger bak tredje rad ved å ikke stable høyere enn setene, og bruker man bare 5 seter er det også plass ved siden av. Stroppe evt fast det som ligger der.

Ang plass i tredje rad til beina. Jeg skal da ikke sitte der:) Der skal det sitte barn. De trenger ikke plass til bein ala mann på 190 cm. Så det tar jeg med ro. Bilen ser definitivt MYE finere ut med konsollen - det er nå min mening hvertfall :)
TMX 100D 2017 og Kia Soul EV 2015.
Tidligere TMS 75D 2016 og Peugeot iOn 2015.

Kun elektrisk siden 2015.

Epleskreller

Sitat fra: madsskon på mandag 09. oktober 2017, klokken 13:34
Ang skiene så lar jeg le ligge på hytta. Problem solved:)

Deilig å slippe ski-maset hjemme:)

Haha, min løsning også :)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Rico

Sitat fra: gr på mandag 09. oktober 2017, klokken 10:28

6-seteren SER veldig kjekk ut inni kupéen, men i praksis forstår jeg ikke helt at det kan være bra. Noen av dere med 6-seter som er fem i familien?


Vi er 5 + hundebur (hundeburet laget av trønderburet skreddersydd til den ene plassen bakerst) med 6-seter. Byttet fra 7-seter. Helt genialt. Enkel adgang til bakerste rad. Mindre konflikter mellom barna på tur. Det er overraskende bra plass under trunk og i frunk. En typisk helgetur så har vi et par bager som ligger i midten mellom 2. rad og som eldstemann hviler bena på fra 3. rad :) Lengre ferier så tar vi på lokkhengeren og pakker egentlig alt i den.

mvh
Rico

geear

Takk for tilbakemelding.

Er ikke overbevist med den bittelille plassen som er igjen bak, men håper Tesla her snart får inn en 6-seter og en ny 7-seter så jeg får sett på de før jeg får utlevert min. Har en liten mulighet til å få bytta til en inventory på grunn av at de har endra seteløsningen på min etter bekreftelse.

Henger på lange ferier er uaktuelt å planlegge for, det er kun hvis jeg skal hente/ha med noe helt spesielt. Å surre rundt i 80 i 110-sona utgår...  :o
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

Rico

Sitat fra: gr på tirsdag 10. oktober 2017, klokken 20:47
Takk for tilbakemelding.

Er ikke overbevist med den bittelille plassen som er igjen bak

Henger på lange ferier er uaktuelt å planlegge for, det er kun hvis jeg skal hente/ha med noe helt spesielt. Å surre rundt i 80 i 110-sona utgår...  :o

Det er overraskende god plass under platen i trunken.

Ser den med henger, vi bruker den mest på veier med 80-grense, så da spiller det ingen stor rolle [emoji4]

Hvor i landet bor du? Burde jo være en smal sak å se en annen sin bil hvis ikke Tesla har inne.

Mvh
Rico

Taffelman

I 5-seteren ser ut som det bør være enkelt å modifisere den lille skilleveggen bak baksetet slik at ski kan skyves under baksetet og "gjemmes" under det falske gulvet.

X75D
TM3 LR AWD

geear

Sitat fra: Rico på tirsdag 10. oktober 2017, klokken 20:58
Hvor i landet bor du? Burde jo være en smal sak å se en annen sin bil hvis ikke Tesla har inne.

Mvh
Rico
Sandnes.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

geear

#158
Sitat fra: gr på søndag 03. september 2017, klokken 11:21
Jeg er så kjip, miljøvennlig (ehh..) og plassbesparende at jeg har tenkt å kjøre kombiløsning og bruke det krokmonterte vippbare Thule Euroride 943 sykkelstativet mitt til skitransport også. Det får være grenser for hvor vanskelig det trenger å være å spenne fast noen skiposer på noe som henger fast på bilen. ;)

https://www.xxl.no/thule-euroride-943-bikerack-3-bikes-sykkelstativ/p/1118809_1_style
Da ble det kombiløsning utav to sett skiholdere fra Biltema til 249,-/sett, ca. 2,5 meter Ø25 rør, en meter Ø20 rør, to meter 25x25 firkantrør, syrefaste unbrako-bolter  (skiholderne til biltema kom med elsink...) og litt lakk.

Festes på samme måte som bøylen til syklene (se bilde) og er vippbart på samme måte som sykkelstativet.

Egentlig ganske fornøyd med resultatet, skulle bare hatt rørbøyer. Planlegger ellers å bruke skipose.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

morpheos

Seasucker (vsport.no) har en løsning der bare en FWD blir blokkert. Stativet har 60cm bredde til ski. Fungerer veldig greit.

Ellers er det overraskende mye plass i grunker. Vipp opp platen også har du plass til ganske mange bagger. Den pluss frunk løser bagasjen for oss (2+2).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA