Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Påkjørt bakfra

Startet av Bjoris, mandag 29. august 2016, klokken 06:51

« forrige - neste »

Bjoris

Jeg er litt nyskjerrig på hvordan folk har opplevd bilen live, det er lett å se alle problemene med dørene og jeg var en av dem som ikke syntes bilen så særlig bra ut heller ifht S, men jeg må si jeg ble positivt overrasket på eventen. Jeg har ikke prøvekjørt, men vurderer å gjøre det (burde holdt meg borte) av to grunner, hengerfeste og bedre takhøyde bak...

Som andre har sagt, S blir puslete og kjedelig ifht X:) Ja, sånn er det, noen av oss er uhelbredelig opptatt av nye ting...

I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

hoffa

Både jeg og min kone ble overbevist etter prøvekjøring i går. Prøvde den røde (22") og en av de hvite (20").
Fantastisk bil. Det eneste jeg ble litt skuffet over var at den virket litt "sløvere" fra 0-50 kmt enn min 2014 P85, men prøve Xene er jo nonperformance. Vi kjørte på grov/slitt asfalt og det var overraskende mye veistøy med 22", selfølgelig noe bedre med 20", men likevel....

Blir bestilling her i huset.
P eller ikke?...gøy med power men egentlig alt for dyrt.
20" eller 22"?... X ser definitvt best ut med 22" og får bedre styrerespons og virker fastere i fisken, men høyere pris og mer støy er det man får med på kjøpet.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Bjoris

Har du kjørt nye S? Jeg kjørte en prefacelift, men ganske ny torsdag og det var vel ørlite mer støy enn jeg hadde håpt på en så ny S. Vel, ikke ille og mye mindre enn Passat GTE som jeg syndet med her for noen uker siden, men den er nå lagt død for alltid...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

hoffa

Sitat fra: bjoris på søndag 26. juni 2016, klokken 11:25
Har du kjørt nye S? Jeg kjørte en prefacelift, men ganske ny torsdag og det var vel ørlite mer støy enn jeg hadde håpt på en så ny S. Vel, ikke ille og mye mindre enn Passat GTE som jeg syndet med her for noen uker siden, men den er nå lagt død for alltid...

Nei, har ikke prøvd facelift S. God ide, hadde jeg tenkt meg om skulle jeg fått lånt en for å sammenligne.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Laban

Har sittet på gjerdet i flere år og ventet på denne, men ville se og ta litt på den først.
Har kikket på diverse hybrider, men Model X overbeviste meg, så det ble en bestilling.
Ser mulige problemer med dørene, men synes den er lekker, den har hengerfeste og dekker mer enn mine behov ellers   :)
Ser frem til å bli hel-elektrisk  8)
Trondheim
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA