Hovedmeny

EU-kontroll

Startet av Brede, søndag 26. juni 2016, klokken 08:18

« forrige - neste »

Cookie Monster

Er mulig Tesla sine verksteder ikke er godkjente til å ta EU kontroll. Det er i isåfall veldig merkelig siden mange forventer at det kan gjøres samtidig som service.
2023 Model S Plaid
2024 Model 3 LR

Veggen

I Drammen sa de forrige mnd at de jobbet med saken, og håpet å være klare for PKK over nyttår.

Muffinman

Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 01. november 2016, klokken 12:30
Er mulig Tesla sine verksteder ikke er godkjente til å ta EU kontroll. Det er i isåfall veldig merkelig siden mange forventer at det kan gjøres samtidig som service.
Ligger vel oversikt over godkjente verksteder på Vegvesenets nettsider.

Siggen

Sitat fra: @roger på tirsdag 01. november 2016, klokken 12:20
Dersom man ber Tesla ta EU kontrollen i forbindelse med års-service, så burde det være en grei sak vel  ??? Noen som har sjekket det?

Pr nå så er ingen av Tesla sine verksteder godkjente for PKK.

Sagt på en litt annen flåsete måte. Ingen av Teslas Service mangere har Fagbrev og 4års sammenhengende erfaring før søknadstidspunkt / 10års erfaring og fagbrev.

ToWalkOrDrive

Kan vel uansett være greit å få en uavhengig til å ta en titt på bilen....særlig når 5-årsgarantien nærmer seg å være utløpt. Har lagt merke til at mine defekte bremselysdioder har overlevd 2 årsservicer. Ca 42% av diodene er intakte.  (de som er i bakruta)
Tesla Model Y                         2021-

Muffinman

Det fikser de bare hvis du klager, i likhet med en drøss andre ting. Kan være lurt å alliere seg med noen som har litt kunnskap og ta en gjennomgang på bilen før garantiutløp for å sikre at alt som kan/skal gjøres med bilen er gjort.

Brede

Da var iallefall min bil kontrollert og funnet i orden på et uavhengig lokalt verksted.  :)

JorgenM

Hadde min på EU-kontroll hos NAF idag.
Eneste 2'er-feil var at vindusspylere ikke virket. Ble litt overrasket da jeg brukte dem senest i helgen, men nå skjer det altså ingenting når jeg presser inn bryter (kun viskerne som går, ingen spyling). Noen som har opplevd det samme? Det er fullt med væske.
Frist for godkjenning er 30. oktober så jeg har et HAV av tid, men akkurat dette vil jeg selvsagt få fikset så fort som mulig.

Ellers kan jeg nevne at NAF ikke lengre gir feil på TMPS feilmelding slik jeg har forstått at de gjorde tidligere og andre verksted gjør.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

joda

Hadde det samme på min bil for 2 uker siden, spylerpumpe ble byttet på garanti.
Jobben tok 45 min.
TMS 85D

JorgenM

Ok, da skal jeg høre med Tesla. Takker :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

Lille Lance

Hvordan går med EU-kontrollene? virker det som at bilen har bestått de 4 første åra bra mht slitasje og rust?
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Brede

Da jeg var inne for et års tid siden så fant de absolutt ingenting å sette fingeren på iallefall.

RaBalder

Min 2014 Model S var idag inne til kontroll uten merknader.

Den har dog bare gått litt over 70000km.

Teslaeier

Hadde min til EU kontroll hos NAF nylig. Ingen problemer, men det ble bemerket at bremseklossene til brekket var slitt. Skjønner ikke helt hvordan de har blitt slitt. De er jo ikke i kontakt med bremseskivene annet enn når bilen står stille.
Sliter forresten veldig med å få bestilt service hos tesla. Noen som har email adresse til noen på Ruud eller Skøyen?

asgeirn

Sitat fra: Teslaeier på lørdag 27. januar 2018, klokken 15:02
Hadde min til EU kontroll hos NAF nylig. Ingen problemer, men det ble bemerket at bremseklossene til brekket var slitt. Skjønner ikke helt hvordan de har blitt slitt. De er jo ikke i kontakt med bremseskivene annet enn når bilen står stille.
Sliter forresten veldig med å få bestilt service hos tesla. Noen som har email adresse til noen på Ruud eller Skøyen?
Bilen subber parkbremsen de første meterne etter start for å holde skiver og klosser reine. Dette kom i en SW oppdatering for en stund siden.

I tillegg kan det jo skje hvis du har den uvanen å trykke P mens bilen fremdeles er i bevegelse.
2015 Zoe R240 Supercharge
2014 Model S 85

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA