Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Elbilsalget måned for måned

Startet av shufu, søndag 28. august 2016, klokken 12:10

« forrige - neste »

shufu

Hei,

Har akkurat sett at oppgradering til 75kWh når man kjøper 60 kWh er ikke mulig lenger.

(Selv om ingenting skjer på teknisk side som er åpenbart til kunder, markedsføring folk er flink for å skape litt snakkis. :) )

Betyr dette at det vil bli levert 3 forskjellig typer av batteri fremover? tviler på det...
Blir disse 60 kWh batteri egentlig 75 kWh som er SW bgrenset (sansynnligvis).

Dette betyr da at folk som har lyst og penger for å kjøpe 75 kWh pack må betale med en gang, i stedet av å ta den billigst versjon og vente senere kanskje. Da Tesla kunne kanskje se at de skal miste noe inntekt med denne strategi, plus alle som tenker å bruke over kapasitet som buffer ved batteri degradasjon.

Så om man nå bestiller den billigst modell, det vil bli sånn og ingen forbedring. Eller kanskje det vil bli mulig å prute litt senere men ikke i dag lys... Litt som disse rabatter at Tesla gir i butikker siden siste pris økning.

Tesla, hva gjør du? Hva er nesten steg? Hva vil du av oss? :)

Det ser ut at de prøver forskjellige strategier, vente litt for å se, da endre litt, litt som produksjon linjer som alltid er i forbedring. Men denne gang det er for å finne best måte å få kunder å betale så mye som mulig ;)

Hodepine for de som har lyst å bestille nå og som er på grense på hvor mye penger de vil bruke.
2016 S70(/75)D Hvit
2014 VW e-up

Kimpala

X
3

lunitiks

#2
Ustabile greier...

EDIT: Imponerende at Tesla klare å holde tråden i alle de sinnssykt mange variasjoner av biler/speccer de har solgt
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Nåda. Det _hender_ jo at de monterer feil deler og bruker feil specs  ;)

kptpower

Gjelder dette også de som bestilte 60d da dette fortsatt var en mulighet også??

ikke lett å bli klok på...

lunitiks

#5
Gjetter at alle 60-modeller, før og etter dagens endring, kan oppdatere til 75 ota. Dagens omkalfatring er vel bare at du får valget mellom en "60" og en "75" fra config.

Tror det handler om rumpesmykket  ;D

EDIT: Så var det jo litt tullete da, å kjøpe en 60 som egentlig er speccet som en 75 fra config. Vet ikke. Det gjør sikkert ikke tesla heller 8)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Bjoris

Tipper dette bare er for å dysse ned litt muligheten for å kunne kjøpe dette i ettertid, penger i dag er bedre enn penger du kanskje får senere. Tipper de har sett at 60 ble for gunstig og at få valgte 75 ved ny bestilling, det var jo nesten ingen forskjell om en gjorde det nå eller senere heller så ingenting å spare på å legge disse pengene på bordet nå heller...

Ser av tallene på aks som er lik på 60 og 75 at det nok er 75 batteriet som leveres fortsatt på 60 og dermed kan en helt sikkert oppgradere senere...

Slik det er nå vil nok mange velge 75 fordi de ikke vet at 60 kan oppgraderes, langt fra alle som er på forumet gjør!!

I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

lunitiks

Merkelig dette med aks. På min config (h2015 70D) står det 5,4 sek 0-100. Mens 75 altså har 5,8. Why? Var det rollout, Cookie?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Bjoris

I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA