Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Opel Ampera-e

Startet av Bjoris, fredag 26. august 2016, klokken 13:17

« forrige - neste »

turfsurf

Kjørte 35 mil i fjor over Stelvio uten CHAdeMO eller SuC muligheter. Kom frem med 5 mil til gode med en S85D. Hadde nok ikke prøvd det med en X75D. Skal på lignende rute til sommeren. Krever mye mere planlegging med en 75.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Nasatech

Sitat fra: Nasatech på søndag 23. oktober 2016, klokken 20:45
På vei tilbake fra Danmark med min Model X P90DL nå og ser jeg bruker 313Wh/km med 22" og våte veier. På vei ned brukte jeg 297. Også det med våte veier. Kan bli mange stop med X60 med samme forholdene.

Skal kanskje ned til Danmark igjen nå til helgen. Da er vi litt flere i bilen, men den har nå 19" Hakka R2. Skal bli spennende å se på forbruket!

hnrk

Sitat fra: Nasatech på mandag 05. desember 2016, klokken 11:30
Sitat fra: Nasatech på søndag 23. oktober 2016, klokken 20:45
På vei tilbake fra Danmark med min Model X P90DL nå og ser jeg bruker 313Wh/km med 22" og våte veier. På vei ned brukte jeg 297. Også det med våte veier. Kan bli mange stop med X60 med samme forholdene.

Skal kanskje ned til Danmark igjen nå til helgen. Da er vi litt flere i bilen, men den har nå 19" Hakka R2. Skal bli spennende å se på forbruket!

Da ser vi frem til fyldig rapport på mandag! :)
X90D på vei: Midnight Silver Metallic, 7 seter, AP2 m/selvkjøring, premium, vinterpakke, hengerfeste, digert glis hele dagen

tjomswrx

Sitat fra: hnrk på mandag 05. desember 2016, klokken 11:43
Sitat fra: Nasatech på mandag 05. desember 2016, klokken 11:30
Sitat fra: Nasatech på søndag 23. oktober 2016, klokken 20:45
På vei tilbake fra Danmark med min Model X P90DL nå og ser jeg bruker 313Wh/km med 22" og våte veier. På vei ned brukte jeg 297. Også det med våte veier. Kan bli mange stop med X60 med samme forholdene.

Skal kanskje ned til Danmark igjen nå til helgen. Da er vi litt flere i bilen, men den har nå 19" Hakka R2. Skal bli spennende å se på forbruket!

Da ser vi frem til fyldig rapport på mandag! :)

+1 :)
S85

qatpap

Sitat fra: tjomswrx på tirsdag 06. desember 2016, klokken 21:53
Sitat fra: hnrk på mandag 05. desember 2016, klokken 11:43
Sitat fra: Nasatech på mandag 05. desember 2016, klokken 11:30
Sitat fra: Nasatech på søndag 23. oktober 2016, klokken 20:45
På vei tilbake fra Danmark med min Model X P90DL nå og ser jeg bruker 313Wh/km med 22" og våte veier. På vei ned brukte jeg 297. Også det med våte veier. Kan bli mange stop med X60 med samme forholdene.

Skal kanskje ned til Danmark igjen nå til helgen. Da er vi litt flere i bilen, men den har nå 19" Hakka R2. Skal bli spennende å se på forbruket!

Da ser vi frem til fyldig rapport på mandag! :)

+1 :)

Ser også frem til rapporten og håper på en tilbakemelding vedr. 19" Hakka R2. Myke? Står og vipper mellom 19" og 20". :)
EGolf 2015 solgt
X90 AP2 sent desember.

Nasatech

Sitat fra: qatpap på onsdag 07. desember 2016, klokken 19:58
Sitat fra: tjomswrx på tirsdag 06. desember 2016, klokken 21:53
Sitat fra: hnrk på mandag 05. desember 2016, klokken 11:43
Sitat fra: Nasatech på mandag 05. desember 2016, klokken 11:30
Sitat fra: Nasatech på søndag 23. oktober 2016, klokken 20:45
På vei tilbake fra Danmark med min Model X P90DL nå og ser jeg bruker 313Wh/km med 22" og våte veier. På vei ned brukte jeg 297. Også det med våte veier. Kan bli mange stop med X60 med samme forholdene.

Skal kanskje ned til Danmark igjen nå til helgen. Da er vi litt flere i bilen, men den har nå 19" Hakka R2. Skal bli spennende å se på forbruket!

Da ser vi frem til fyldig rapport på mandag! :)

+1 :)

Ser også frem til rapporten og håper på en tilbakemelding vedr. 19" Hakka R2. Myke? Står og vipper mellom 19" og 20". :)

Ja, litt myke. Har Ludi og gir ikke på lenger når de er på. Men kjører jo generelt mye penere om vinteren.

Nasatech

Jeg er over middels nerd, tror jeg  :o

Jeg har derfor laget en egen side hvor jeg raskt kan se status på bilen min, hvordan den lader, hva jeg har hatt som topp hastighet på SC osv. Hvis dere har lite å gjøre så kan dere se på den når jeg kjører nedover :D

Jeg skal prøve å få lagt inn når man ser bilen er i fart og gjennomsnitt også. Ser hva jeg får til før jeg reiser i dag.

God helg!

http://www.itanywhere.no/tesla-charge.php

Øyvind.h

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Ellemelle

Sitat fra: Nasatech på fredag 09. desember 2016, klokken 09:31
Jeg har derfor laget en egen side hvor jeg raskt kan se status på bilen min, hvordan den lader, hva jeg har hatt som topp hastighet på SC osv. Hvis dere har lite å gjøre så kan dere se på den når jeg kjører nedover :D
Dette var jo kult. Får du tilgang til ladelogger og lignende fra bilen, eller er du nødt til å streame dataene direkte fra bilen mens det skjer (dvs at du må hente ut ladeinformasjonen mens du lader).
Og hvis sistnevnte, så har du kanskje satt opp en server som kontinuerlig kobler til og sjekker status fra bilen?

Nasatech

Sitat fra: Ellemelle på fredag 09. desember 2016, klokken 12:33
Sitat fra: Nasatech på fredag 09. desember 2016, klokken 09:31
Jeg har derfor laget en egen side hvor jeg raskt kan se status på bilen min, hvordan den lader, hva jeg har hatt som topp hastighet på SC osv. Hvis dere har lite å gjøre så kan dere se på den når jeg kjører nedover :D
Dette var jo kult. Får du tilgang til ladelogger og lignende fra bilen, eller er du nødt til å streame dataene direkte fra bilen mens det skjer (dvs at du må hente ut ladeinformasjonen mens du lader).
Og hvis sistnevnte, så har du kanskje satt opp en server som kontinuerlig kobler til og sjekker status fra bilen?

Sistnevte, ja ;) Sjekker MyTesla for data og legger i SQL database. Henter det så derfra :) Nice med litt ekstra info. Står, som du sier, på en server og går hele tiden. Samme serveren som drar ned fata til http://www.itanywhere.no/Tesla.php og http://www.itanywhere.no/Stats.php :)

Bjoris

#100
Sitat fra: Nasatech på søndag 23. oktober 2016, klokken 20:45
På vei tilbake fra Danmark med min Model X P90DL nå og ser jeg bruker 313Wh/km med 22" og våte veier. På vei ned brukte jeg 297. Også det med våte veier. Kan bli mange stop med X60 med samme forholdene.

Det sies at 22`` drar minst 15% mer strøm, tar vi dine 85 kwh tilgjengelig og drar fra 15% er vi på 72 kwh. 60 har 63 kwh tilgjengelig. X60 med 22``er nok ingen god ide.

Blir jo veldig interessant å se hva du får med 19``R2, er det samme vei også så det blir direkte sammenlignbart?

Jeg skal ikke forsvare X60, den er og blir ett kompromiss, hadde 75 hatt strupet 90 batteri hadde jeg absolutt lagt 77.000 til på bordet, men nå ble det på en måte 160.000 for å få en forskjell som faktisk hadde betydde noe vesentlig. Ikke bare mer rekkevidde, men også raskere lading blir ett poeng...

Nå kommer ikke vi til å kjøre på langtur hvert år og når vi kjører så kjøre vi rolig med mange stopp så det skal nok gå, men innser at nok sliter med å bare bruker Suc nedover Europa og dette surre med tilganger til CHAdemo blir noko irriterende, men vi får håpe det har blitt litt bedre enn det har jeg inntrykk av at det har vært til nå, neste sommer...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Øyvind.h

15% høyere forbruk= 85/1,15=73,91kWh.
15% lavere forbruk er 85*0,85=72,25

Heldigvis er løsningen enkel om man må senke forbruket med Mod X på enkelte turer.

Mr Nasas tur nå er nok til dels sammenlignbar med den i oktober mtp at vi har ganske høy utetemp nå. Mulig veiene er tørrere nå noe som har en del å si. Men ettersom hastighet er så viktig for forbruket kan nok snitthastighet/kjørestil påvirke vel så mye som været.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Nasatech

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 09. desember 2016, klokken 15:38
15% høyere forbruk= 85/1,15=73,91kWh.
15% lavere forbruk er 85*0,85=72,25

Heldigvis er løsningen enkel om man må senke forbruket med Mod X på enkelte turer.

Mr Nasas tur nå er nok til dels sammenlignbar med den i oktober mtp at vi har ganske høy utetemp nå. Mulig veiene er tørrere nå noe som har en del å si. Men ettersom hastighet er så viktig for forbruket kan nok snitthastighet/kjørestil påvirke vel så mye som været.

Ja. Har ikke våte veier, så det har nok noe å si, men også lavere temp. Jeg glemte å ta bilde av forbruket før jeg gikk ut av bilen, men kan se på det når jeg kommer tilbake til lading. Er i Uddevalla nå. Jeg kjører ikke økonomisk (ligger i 125 igjennom Sverige), men det var samme som forrige gang :)

Øyvind.h

Godt å høre :) Mest interessert i forbruk når man drar på litt, ikke maks rekkevidde ved sparekjøring.

En del nordmenn holder fort 140-160 sydover i Sverige. Trives selv best rett under dette. Grensen er vel 120 eller noe sånt?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Nasatech


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA