Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Opel Ampera-e

Startet av Bjoris, fredag 26. august 2016, klokken 13:17

« forrige - neste »

Nasatech

Hvor på bakdøren er det? Ser ikke noe på min med 22".




Bjoris

#76
Dette med hjulstøy og vibrasjon er jeg litt interessert i. Dere som har fått bilen, er dere fornøyd med hjulstøyen? Vi har mye dårlig vei her jeg bor, men jeg syns det var markant høyere enn i helt ny S på 19``. Nå er det ikke noe å få gjort noe med at dekkene er breiere, det er vel det som gir støy mer enn størrelsen. MEN dette med vibrasjoner ved hardt pådrag er jo en klassikere etterhvert på S, synd de ikke har fått orden på det i nye biler, merket heller ikke dette på den jeg solgte, men så gav jeg ikke skikkelig på med den pga vinterhjulene lå løst bak i den korte tiden jeg hadde den...

ELLERS var bilen konge, men jeg merket at jeg ble litt forstyrret av den digre frontruta når jeg kjørte i mørket med gatelys over en bro, det var som det ble for mange inntrykk... Lurer på om det kan ha vært dette med dobbeltsyn-effekten som er rapportert, det var litt som at en ble svimmel på en måte... Rart... Skulle ikke Tesla levere nye ruter der dette problemet ble eliminert?

Ellers var jeg veldig fornøyd med måten dørene åpnet i trangt garasjeanlegg, ingen problem, dette har jeg vært litt bekymret for. Videre ser jeg også at størrelsen er fint håndterbar... så nå er det bare å fundere på om vi skal droppe 5 seteren og gå for 6 seter for å slippe mer ventetid enn nødvendig:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

ToWalkOrDrive

Sitat fra: satheesh.net på onsdag 31. august 2016, klokken 11:09
Det som er helt tydelig er at folk som ikke eier bilen har langt flere fordommer mot den enn de som eier en.

Dører og vinger har oppført seg eksemplarisk hver eneste gang etter utlevering. De har nylig også tweaket sensorene, så jeg er nesten aldri bekymret når jeg skal inn/ut av bilen. Det skader selvsagt ikke å bruke 0,5 sek på å sjekke omgivelsene raskt i forkant, men føler nå at jeg ikke er spesielt bekymret.

Jeg har sittet på og lånt en Model S nå som bilen min har vært til LLUMAR foliering og må si at jeg aldri i verden går tilbake til en Model S igjen. De få manglene Model X har klarer ikke veie opp for alle positive ting den bringer med seg. Det er i hvertfall min erfaring.

Kan du si / utdype hvordan en X oppfattes annerledes enn en S, som gjør at du aldri vil gå tilbake til S? Hvordan er det å komme seg ut av førerdøren på trange parkeringsplasser? Er bilen bredere/smalere? Er vel høyere sittestilling? Har selv en 2014  85S...som jeg helst ikke ønsker å sitte med når den mekaniske garantien går ut når bilen er 5 år....
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

Nasatech

Bilen er høyere, så det å gå inn og ut er mer behagelig. Setene er også høyere opp fra gulvet. Du kan faktisk ha en laptop bag under setet foran. Det kan man ikke i en S. Har aldri opplevd problemer med å komme inn/ut av førerdøren og heller ikke falcon dørene. Har 4 barn så falcon er i bruk hver eneste dag og i p-hus også. Ikke noe problem [emoji106]

kimnaess

Hei, hvordan er erfaringene med lysene på Model X vs Model S?
Masse morsomme fossilbiler
Tesla Roadster 2012
Tesla Model S P85+ 2013
Tesla Model S P85D 2015
Tesla Model S 70D 2015
Tesla Model X 60D 2016
Tesla Model S 60D 2016
Tesla Model X 90D 2017
Tesla Model X 100D 2018
Tesla Model 3 LR 2019

Nasatech

Jeg syntes de er skarpere/lysere, men syntes de var helt OK på Model S også.

Kim Kim

Noen her som ikke kjøpte oppgradert interiørpakken?
Må kutte noe på min X for å få råd til 90D


Selpresenterende dør - klarer meg uten, gimmik?
Hepafiltrene er sikkert bra, men ikke et must
Skinndetaljene i min model S er jeg ikke overimponert over, hva med i X?
Kurvelys på LED er jo et stort pluss
Led belysning inne i bilen bryr jeg meg ikke så mye om.

Tanker? Er det verdt nesten 40 000?
Autopiloten ble jo dyrere nå , og den er et must :)

Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

bilpower.no

Er i samme båt som deg Kim Kim.. Lurer på om denne premium-pakken er et must have..

jkirkebo

Sitat fra: Kim Kim på søndag 23. oktober 2016, klokken 01:52
Noen her som ikke kjøpte oppgradert interiørpakken?
Må kutte noe på min X for å få råd til 90D


Selpresenterende dør - klarer meg uten, gimmik?
Hepafiltrene er sikkert bra, men ikke et must
Skinndetaljene i min model S er jeg ikke overimponert over, hva med i X?
Kurvelys på LED er jo et stort pluss
Led belysning inne i bilen bryr jeg meg ikke så mye om.

Tanker? Er det verdt nesten 40 000?
Autopiloten ble jo dyrere nå , og den er et must :)

Jeg droppet denne pakken, hadde droppet den selv om den kostet mye mindre da jeg ikke liker alcantara dashbord og ikke bryr meg om noe av det andre i pakken. Så den var veldig lett å droppe. Krysset av for alle de andre pakkene bortsett fra utvidet lader. Gikk forøvrig for X75D.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

turfsurf

Premiumpakken er nok den pakken som gir minst verdi, sammen med hifi og oppgradert lader. Selvkjøringspakken er jeg og veldig tvilsom på om i det hele tatt kommer til å gi noen verdi, i motsetning til enhanced AP. Men har selv bestilt med både HiFi og premium. For meg gir bedre lys utvendig, interiørbelysning, alcantara tak og luftfiltrene verdi. Ventilerte seter kan vel og være greit. Og så liker jeg utseende på perforerte seter, selv om det er ett tveegget sverd. Hadde jeg kun skullet bruke bilen i Skandinavia hadde jeg nok valgt 75D, men da måtte jeg f.eks skrinlegge neste sommers planlagte Europatur.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Ellemelle

Sitat fra: turfsurf på søndag 23. oktober 2016, klokken 11:51
Hadde jeg kun skullet bruke bilen i Skandinavia hadde jeg nok valgt 75D, men da måtte jeg f.eks skrinlegge neste sommers planlagte Europatur.
Hvorfor det? Det er bedre SuC-dekning nedover i Europa enn det er i Skandinavia. Før neste sommer bør det bli enda bedre.

Bjoris

Sitat fra: Ellemelle på søndag 23. oktober 2016, klokken 13:57
Sitat fra: turfsurf på søndag 23. oktober 2016, klokken 11:51
Hadde jeg kun skullet bruke bilen i Skandinavia hadde jeg nok valgt 75D, men da måtte jeg f.eks skrinlegge neste sommers planlagte Europatur.
Hvorfor det? Det er bedre SuC-dekning nedover i Europa enn det er i Skandinavia. Før neste sommer bør det bli enda bedre.

Det er nok riktig at en trenger mer enn 75 på langtur i Europa, vesentlig høyere fart gir mer ekstra forbruk på X vs S.

Men det er jo ett spørsmål om det er verd å legge på 85.000 for dette om det bare er på Europaturen en får bruk for det...

Jeg har tenkt meg nedover med min X60 og tror det går helt fint, kommer til å ta lengre tid, men, men. Er jo på ferie og familien liker ikke veldig høy hastighet uansett så må legge meg til rolig kjøring uansett bil...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Kim Kim

Takk for svar, jeg vurderer jo også 75D da jeg tror den holder lenge.

Er også usikker på selvkjøringspakken siden det potensielt kan ta år før all funksjonaltet til aktivert. Jeg har i gjennomsnitt ikke en bil over 2-3 år så risikerer å betale for noe jeg aldri får benyttet.

Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

jkirkebo

#88
Sitat fra: Kim Kim på søndag 23. oktober 2016, klokken 20:09
Takk for svar, jeg vurderer jo også 75D da jeg tror den holder lenge.

Er også usikker på selvkjøringspakken siden det potensielt kan ta år før all funksjonaltet til aktivert. Jeg har i gjennomsnitt ikke en bil over 2-3 år så risikerer å betale for noe jeg aldri får benyttet.

Jeg tok med selvkjøringspakken, pleier å beholde bilene mine lenge. Kun 3,5 år for min P85+ er uvanlig kort, og det skjer bare pga. at jeg pr. nå har to biler uten hengerfeste og trenger det på minst en siden vi skal rehabilitere hytta. Så jeg satser på å få god nytte av pakken på TMX ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Nasatech

På vei tilbake fra Danmark med min Model X P90DL nå og ser jeg bruker 313Wh/km med 22" og våte veier. På vei ned brukte jeg 297. Også det med våte veier. Kan bli mange stop med X60 med samme forholdene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA