Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Opel Ampera-e

Startet av Bjoris, fredag 26. august 2016, klokken 13:17

« forrige - neste »

eha

Sitat fra: RonnyØ på søndag 14. august 2016, klokken 22:08
Har veldig liten erfaring med strykekvartetter, men slik moderne popmusikk (som ungdommen lika) er fantastisk bra. Hadde med en som ikke er så godt vant (Toyota) og han satt å lo over hvor bra det var. Noe jeg syns selv også

Da vi prøvekjørte satte Tesla-dama på noe Justin Bieber... Lyden hørtes veldig bra ut, den, men vi var allerede overbevist om at vi uansett måtte ha ultra hifi. Så det er bestilt :) Håper virkelig at det lever opp til forventningene. Blir uansett milevis bedre enn Golf-en :D
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

RonnyØ

Sitat fra: eha på søndag 14. august 2016, klokken 22:13
Har veldig liten erfaring med strykekvartetter, men slik moderne popmusikk (som ungdommen lika) er fantastisk bra. Hadde med en som ikke er så godt vant (Toyota) og han satt å lo over hvor bra det var. Noe jeg syns selv også

Da vi prøvekjørte satte Tesla-dama på noe Justin Bieber... Lyden hørtes veldig bra ut, den, men vi var allerede overbevist om at vi uansett måtte ha ultra hifi. Så det er bestilt :) Håper virkelig at det lever opp til forventningene. Blir uansett milevis bedre enn Golf-en :D

Husqvarna Automower 320

RonnyØ

Klarte forøvrig ikke å la være.. bestilte en X :D
Husqvarna Automower 320

Nasatech

Sitat fra: RonnyØ på tirsdag 16. august 2016, klokken 22:19
Klarte forøvrig ikke å la være.. bestilte en X :D

Forstår deg godt! Sykt fet bil å kjøre. Får min, forhåpentligvis, på fredag og gleder meg som en unge :)

mrydningen

Sitat fra: RonnyØ på søndag 14. august 2016, klokken 22:34
Sitat fra: eha på søndag 14. august 2016, klokken 22:13

Så det var det som skjedde på den testturen i Frankrike der Teslaen begynte å brenne :P
Uansett testet ut anlegget i den kvite USA modellen og det var bra trykk i det :) likte også de kvite setene godt, men med dagens priser og et behov for minimum 90D så blir det nok venting på bruktmarkede :)
P85+ (m/Autopilot, alt - 7seter) overtakelse fra Tesla 17. Juli

Øggen

Erfaring og erfaring, men kan nokken fortelle meg ka "Aksepter vilkår" i MyTesla e for nokke??
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

Ellemelle

Sitat fra: Øggen på torsdag 18. august 2016, klokken 14:02
Erfaring og erfaring, men kan nokken fortelle meg ka "Aksepter vilkår" i MyTesla e for nokke??
Er dette noe nytt du har fått i MyTesla, i så fall hvor? Jeg har ikke noe slik, annet enn et dokument som heter Vilkår og betingelser.

Øggen

He vør en del tull med bestillingane fra Tesla si side, der dei he sletta X bestillinga mi da ej ville ha utsatt levering. Det blei gitt beskjed om det ved bestilling, og alt va ok.
Fem daga seinere får ej VIN, sjøl om ej he levering i Mai, litt rart naturligvis.
Dei forsøkte å endre det, men så blei den sletta, og reservasjonsbeløpet overført til en ny. Fikk en dags varsel om å kontrollere den, og når den va automatisk bekrefta i dag, kom det her opp.
Sikkert ingen stor sak, men ville berre høre ka det va. Signera ikkje på ting ej ikkje veit ka e. ;D
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

RonnyØ

Jeg har også en X i lista, som låste seg helt under betaling av depositum.. Ligger der enda. Ble feil farge og det meste. Men den andre ser normal ut
Husqvarna Automower 320

KrW

Leste nå på Facebook om en som skiftet fra 22" hjul til 20". Han merket straks 10-12% lengre rekkevidde. Dette lover bra  :D Bjørn Nyland hadde vel forbruk på 230-235Wh/km på sin standardtest i 100km/t med 22". Hvor mye lavere forbruk kan vi forvente med 90D i forhold til P90D? Kanskje 90D med 20" får forbruk på rundt 200Wh/km i 100km/t?
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

N00b

Det skiller ikke 10-12% på å bytte ned 2" på felgene.

Da er det andre faktorer som spiller inn

Ellemelle

Hvis du går inn på Teslas amerikanske sider, så ser du at de selv oppgir at dette "exchanges about 10-15% range for enhanced handling".

Usikker på hvorfor dette ikke oppgis i den norske designeren.

RonnyØ

Noen som har fått bil med 20" og kan si noe om forbruk?
Husqvarna Automower 320

Nasatech

Jeg er veldig usikker på mine 22". Har kanskje tenkt til å bytte til 20", men bilen er sinnssykt kul med 22" og det gir masse oppmerksomhet! Alle snakker om felgene når de ser på bilen.

Tesla S85 2014 - Solgt
Tesla X P90DL Founders med alt  - Levert 19. august 2016.

For mer informasjon om Tesla

prophan

Nasatech, har du sorte felger? Jeg hadde beholdt 22 tommer på sommer, da jeg glatt hadde ofret 10-12 % rekkevidde, bare å lade litt oftere. Synes bilen kler 22" mye bedre enn 20.
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA