Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Opel Ampera-e

Startet av Bjoris, fredag 26. august 2016, klokken 13:17

« forrige - neste »

Bjoris

Det har vel begynte å bli en del som har fått sin første kjøretur med Model X. Kunne ikke finne noe sted der folk har rapportert førsteinntrykk og evt videre inntrykk?

Skal selv se, men ikke røre i morgen i Bergen da jeg ikke har reservert og tviler vel på at model X er noe for oss, vurderer også egentlig X75 som for lite batteri på en slik bil og da blir det ett voldsomt løft fra 70D til 90X... Nei, vi kan jo kjøpe en bil ekstra og vel så det bare pga dette hengerfeste så, men gleder meg til å se den, alltid gøy med noe nytt... Fruen så advarende på meg når jeg sa jeg skulle kikke på den og kommenterte at det var "bra du ikke får prøvekjøre" så hehe... ett rykte skal en jo ha å dra på:)

I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Øggen

Nokken i USA så he gjort seg ei erfaring iallefall. Lukk dørene før du kjøre ;) ::) :o :'(
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

satheesh.net

Jeg er overbevist; Model X er verdens beste elbil på langtur! Ferdig snakket. Setene gjør så mye forskjell, spesielt etter syv timer. ;)

eha

Sitat fra: satheesh.net på mandag 08. august 2016, klokken 09:46
Jeg er overbevist; Model X er verdens beste elbil på langtur! Ferdig snakket. Setene gjør så mye forskjell, spesielt etter syv timer. ;)

Hmmm,.... jeg har bestilt og bekreftet delskinn... burde jeg angre nå?  :o
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

satheesh.net

Sitat fra: eha på tirsdag 09. august 2016, klokken 10:51

Neida, delskinn gjør sikkert jobben den også. Det er hele konstruksjonen av setene, akkurat passe mykt og behagelig. :)

Rockerick

Sitat fra: satheesh.net på tirsdag 09. august 2016, klokken 11:03
Sitat fra: eha på tirsdag 09. august 2016, klokken 10:51

Neida, delskinn gjør sikkert jobben den også. Det er hele konstruksjonen av setene, akkurat passe mykt og behagelig. :)

Men det du sier, er at du hadde valgt skinn en gang til? Er veldig i tvil og jeg skal gå for delskinn eller skinn (hvis jeg ender opp med helskinn blir det hvit)
S85D med alt Desember15 - solgt nov16
X75D - delskinn/autopilot/vinter/hengerfeste. Bekreftet 15.aug. Levering 15des

eha

Sitat fra: satheesh.net på tirsdag 09. august 2016, klokken 11:03

Håper på det! Synes setene var kjempebehagelige, selv om jeg ikke fikk prøvd delskinn. Men 30 minutter på Tesla Skøyen (frem og tilbake til Fornebu) kan ikke akkurat kalles langtur, så det er veldig bra å høre dine erfaringer! Nå gleder jeg meg bare enda mer, som om det i det hele tatt var mulig...  ;D
2017 Tesla Model X 90D

eha

Sitat fra: Rockerick på tirsdag 09. august 2016, klokken 11:06
Men det du sier, er at du hadde valgt skinn en gang til? Er veldig i tvil og jeg skal gå for delskinn eller skinn (hvis jeg ender opp med helskinn blir det hvit)

De hvite setene er ikke skinn, men et spesielt kunststoff, og de sies å være mye mykere i selve stoffet enn de andre (ekte) skinnsetene.
2017 Tesla Model X 90D

MarcelNie

Sitat fra: eha på tirsdag 09. august 2016, klokken 11:10
Sitat fra: Rockerick på tirsdag 09. august 2016, klokken 11:06

De hvite setene er ikke skinn, men et spesielt kunststoff, og de sies å være mye mykere i selve stoffet enn de andre (ekte) skinnsetene.

Jeg prøvekjørte en bil med de hvite setene og må si at de var utrolig behagelige. Personlig liker jeg ikke skinn og vi endte opp med å bestille delskinn. Men de hvite setene hadde også vært et godt valg :-)

Øggen

Dei kvite seta e desidert mjukast å sitte i. Det pga at gummiskinnet e mjukere. Hadde veldig lyst på det, men bytta til svart ette å ha sett korsen det såg ut i demovogna. Klar over at 1000 vis av folk he sotte i den, men ved andre prøvekjøring, va valget klart. Ikkje gummiskinn på meg.
Va vel snakk om at det skulle komme en forsterka variant av det kvite,  men ......
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

eha

Her er en YouTube-video med 7-seteren i delskinn. De ser pene og komfortable ut, i grunn:

https://youtu.be/fjsC4Ogk4ek?t=5m22s
2017 Tesla Model X 90D

Rico

Sitat fra: eha på tirsdag 09. august 2016, klokken 20:29
Her er en YouTube-video med 7-seteren i delskinn. De ser pene og komfortable ut, i grunn:

https://youtu.be/fjsC4Ogk4ek?t=5m22s

Setene blir bra de :)

O.T: Fortsatte å se litt ut i denne videoen, og det er ikke rart mange amerikanere er overvektige, for å si det sånn.

RonnyØ

Fått testet lydpakken i Xn litt nå, og du verden så bra det er! Satt bakerst i 6 seteren og det var en fryd å lytte!
Husqvarna Automower 320

eha

Sitat fra: RonnyØ på søndag 14. august 2016, klokken 21:34
Fått testet lydpakken i Xn litt nå, og du verden så bra det er! Satt bakerst i 6 seteren og det var en fryd å lytte!

Er Hifi-pakken bra nok til å høre på strykekvartetter på E18? Seriøst spørsmål :)
2017 Tesla Model X 90D

RonnyØ

Sitat fra: eha på søndag 14. august 2016, klokken 21:40
Sitat fra: RonnyØ på søndag 14. august 2016, klokken 21:34

Er Hifi-pakken bra nok til å høre på strykekvartetter på E18? Seriøst spørsmål :)

Har veldig liten erfaring med strykekvartetter, men slik moderne popmusikk (som ungdommen lika) er fantastisk bra. Hadde med en som ikke er så godt vant (Toyota) og han satt å lo over hvor bra det var. Noe jeg syns selv også
Husqvarna Automower 320

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA