Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vossen 21"

Startet av HEL, torsdag 25. august 2016, klokken 22:58

« forrige - neste »

HEL

En gang i blant kommer jeg til bilen hvor segmentene ikke har økt selv om kontakten står i.
Sjekker som regel at det lyser gult på klædden og at den lille røde kontakten på dashboardet lyser.

Noen som har et Clue?
Egålf 2018
Pysjå ion i fem år
Think i 2004 til 2007, det var kaldt

svisj

Det er vanskelig å komme med noe håndfast råd, men det kan hende at det er noe galt med ladekladden. Lader du fra en vanlig stikkontakt?
Det du kan gjøre er å låne en ladekladd av noen, eller å lade fra en stolpe med type 2-utgang, for å sjekke om ladingen skjer som det skal.

HEL

Har omsider funnet ut at det noen ganger er hårfint på milimetern at kontakten i bilen ikke går helt inn, eller glir litt ut slik at ladingen stanser. Det er nesten uten unntak kona som har forårsaket det så jeg har bedt henne trøkke litt hardt når hun plugger inn og da har det ikke skjedd siden.
Egålf 2018
Pysjå ion i fem år
Think i 2004 til 2007, det var kaldt

TB

Stemmer bra med eigen erfaring, om låsen på "pistolen" ikkje går heilt i starter ikkje lading.

Kontakten er laga slik at "bilen ser at kabelen står i" når den såvidt er inne. Dvs, rød kontakt i dashbord vil lyse uten at bilen lader. Starter ikkje lading før den er heilt i lås, og låsen er på.

For å være sikker på at lading starter sjekk dette:
- Legg merke til at vifta starter, den skal alltid starte opp 1-2 sekund.
- Lampe på ladekladden skal ha to lys, power, og charge.
- Display for ladenivå tenner.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

svingen

Godt og lese flere enn dama Gjør den feilen her. Er ikke så ofte jeg kjører bilen men sjekker nå alltid i ovms att hun har satt den på lading. Opplevde en gang og måtte hurtiglade får og kjøre de 8km jeg skulle.... Litt kjapt men var glad vi har flere hurtigladere. Bra tips med vifta den hører man rimelig godt.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA