Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ny 94 Ah eller brukt 60 Ah

Startet av Trekkoppbil, torsdag 25. august 2016, klokken 09:32

« forrige - neste »

Trekkoppbil

Nyheten er 3 uker gammel, men den kan være verdt å nevne for det:
http://www.chademo.com/wp/wp-content/uploads/2016/06/2016-06-01_High_power_CHAdeMO.pdf

Det pågår dessuten studier om eventuell høyeffekts løsning i framtida: 1000V 350A.

epsilone6

noen som vet om CCS sin 350 kW-versjon(visjon) også baserer seg på 1000 volt?

eha

Den gamle spesifikasjonen av CHAdeMO spesifiserer opp til 100 kW, men på tross av dette er det vel få, om noen, stasjoner i Norge som er over 50 kW.
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

AmocoCadiz

Sitat fra: eha på fredag 24. juni 2016, klokken 14:17
Den gamle spesifikasjonen av CHAdeMO spesifiserer opp til 100 kW, men på tross av dette er det vel få, om noen, stasjoner i Norge som er over 50 kW.
Arctic Roads Vestby har demonstrert lading av Kia Soul på 100kW som en test og det fungert i følge dem.

m0nkey

Sitat fra: AmocoCadiz på fredag 24. juni 2016, klokken 16:46
Sitat fra: eha på fredag 24. juni 2016, klokken 14:17
Den gamle spesifikasjonen av CHAdeMO spesifiserer opp til 100 kW, men på tross av dette er det vel få, om noen, stasjoner i Norge som er over 50 kW.
Arctic Roads Vestby har demonstrert lading av Kia Soul på 100kW som en test og det fungert i følge dem.
Jepp, men denne er justert ned igjen slik at maks effekt er rundt 50 kW.
KIA Soul EV Classic (2015)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA