Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: En kjøretur av de sjeldne

Startet av Helge, mandag 18. oktober 2010, klokken 10:20

« forrige - neste »

Baltor

Sitat fra: Helge på søndag 10. oktober 2010, klokken 11:58
Lyden minner faktisk bittelitt om når en trykker ned toppen på en tom brus-/øl-boks til det sier klikk - altså en "metallisk" lyd bare dypere/mer lavfrekvent "klakk".
Da ville jeg ha sjekket staget som ElRayo nevner, det er lett å finne og lett å sjekke, rykk i det med håndkraft og du merker om en av gummmiforingene er utslitt.
Iallefall på Partner er det slik at lyder fra dette staget forplanter seg opp i bilen og høres ut til å komme bakfra. Hvis lyden din kommer fra dette staget er den temmelig ufarlig.
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

Helge

2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

El rayo

Sitat fra: Helge på søndag 10. oktober 2010, klokken 11:58
Lyden minner faktisk bittelitt om når en trykker ned toppen på en tom brus-/øl-boks til det sier klikk - altså en "metallisk" lyd bare dypere/mer lavfrekvent "klakk".
Kanskje det er nettop dét; en stålplate som står i spenn og klakker over til å stå i spenn andre veien. Jeg fikk en slik lyd i en gammel amerikaner etter at jeg fikk sveiset inn nytt gulv billig. Sveiseren hadde ikke tatt seg tid til å lage forsterknings-profiler i gulvet. "Klakk" når jeg satte meg inn og "klikk" når jeg gikk ut.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

elektrolux

Sjekk også innfestningen til nedre bærearm.

Bakre skruen kommer du til fra under teppet i kupeen. Fjernet en lignende lyd ved å stramme opp en løs bolt her på egen Saxo.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Helge

Sitat fra: elektrolux på mandag 18. oktober 2010, klokken 11:32Sjekk også innfestningen til nedre bærearm.
Men... det virket som om mekanikeren som tok EU kontrollen sjekket hjuloppheng både foran og bak veldig grundig. Jeg var til stede under kontrollen og påpekte lyden vi hører.
2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

Grønn Bil

Hei,

Dette er laangt utenfor mitt kompetanseområde - men fikk et lite flashback. Har du sjekket selve motorfestet..? Får du samme klikkelyden når du er i revers, eller er det mest når du kjører forover?

Helge

Hm, har faktisk ikke reflektert over dette. Sjekk mht lyd under rygging skal herved gjøres  :D
2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

Helge

Sitat fra: Grønn Bil på mandag 18. oktober 2010, klokken 13:35Får du samme klikkelyden når du er i revers, eller er det mest når du kjører forover?

Ja nå er det testet og det er like mye/tydelig i revers.
2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA