Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Krever 5AT virkelig oppgradert interiør?

Startet av MrBacardi, onsdag 24. august 2016, klokken 07:06

« forrige - neste »

MrBacardi

Fikk opp et interessant treff her i dataene på nyregistrerte biler, nemlig EL 96364.

Dette er en rød 2012-signatur så vidt jeg kan lese av VIN. VIN er også forøvrig svært tidlig, nr 91:
5YJSA1DP7CFS00091

Må vel være en amerikansk bil som er importert over? Står også markert som bruktimport hos vegvesenet.
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

petersv

Kult, men tror nok heller det er en bruktimportert EU-bil. US-versjonen har jo ikke mye for seg i Europa iom. at lading blir trøblete samt at tesla ikke gir garanti, som Ferdinand Auto har fått smertelig erfare.

Brede

Sitat fra: petersv på lørdag 18. juni 2016, klokken 20:17
Kult, men tror nok heller det er en bruktimportert EU-bil. US-versjonen har jo ikke mye for seg i Europa iom. at lading blir trøblete samt at tesla ikke gir garanti, som Ferdinand Auto har fått smertelig erfare.

Finnes vel ikke EU-biler fra 2012. Og heller ikke med så lav VIN.

Muffinman


petersv

Sitat fra: Brede på lørdag 18. juni 2016, klokken 21:36
Sitat fra: petersv på lørdag 18. juni 2016, klokken 20:17
Kult, men tror nok heller det er en bruktimportert EU-bil. US-versjonen har jo ikke mye for seg i Europa iom. at lading blir trøblete samt at tesla ikke gir garanti, som Ferdinand Auto har fått smertelig erfare.

Finnes vel ikke EU-biler fra 2012. Og heller ikke med så lav VIN.

Stemmer, overså den. Stakkars den som har kjøpt den sier nå jeg...

Cookie Monster

Fått den veldig billig kanskje  ;D
Funker vell greit nok med chademo lading hvis man kjøper us chademo adapter. Samt ordner seg så den kan lade hjemme. Er vel sikkert noen muligheter man kan bruke.
2015 P85D

E_S

Man får uansett ladet 1-fas, men det er ikke mange steder det er mulig å få mer enn 32A. Vet ikke helt hva amerikansk UMC støtter, men mener bilen støtter opp til 80A 1-fas med dobbeltlader. :)
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

TRM

Sitat fra: petersv på søndag 19. juni 2016, klokken 20:36
Sitat fra: Brede på lørdag 18. juni 2016, klokken 21:36
Sitat fra: petersv på lørdag 18. juni 2016, klokken 20:17
Kult, men tror nok heller det er en bruktimportert EU-bil. US-versjonen har jo ikke mye for seg i Europa iom. at lading blir trøblete samt at tesla ikke gir garanti, som Ferdinand Auto har fått smertelig erfare.

Finnes vel ikke EU-biler fra 2012. Og heller ikke med så lav VIN.

Stemmer, overså den. Stakkars den som har kjøpt den sier nå jeg...
Heldig er han som har kjøpt den, tenker jeg! Bil nr 96 av modellen som endret hele bilindustrien - tipper den får en pen samleverdi!
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

HKS

Sitat fra: petersv på søndag 19. juni 2016, klokken 20:36
Stemmer, overså den. Stakkars den som har kjøpt den sier nå jeg...
Kan også være en nordmann eller amerikaner som har bilen med på flyttelasset...
Tesla Model S 90D

petersv

Veg ikke hva det juridiske utfallet ble, men Ferdinand ble presentert med en regning på oppimot 300k når de fikk feil på et batteri på en egenimportert sig (perlemor hvit var det vel.)

Samlerverdi er jeg usikker på, vi får se ;)

SteinR

Trimma? ;) Den er registrert med 116hk - 22 mer enn min (og de fleste andre med RWD).

Ljosdal

Nr i VIN.nr har ikke sammenheng med produksjonsnr på bilen fikk jeg opplyst på tlf med kontoret i Nederland. Min har VIN S14187, og er sig-nr 88 i Europa. Vet ikke om det er likt i USA, men tipper det.

Arrester meg om dette er feil, men jeg ringte og sjekket, og fikk dette som svar.
Svart P85 Signature #88

Amoss

Sitat fra: Ljosdal på tirsdag 21. juni 2016, klokken 08:21
Nr i VIN.nr har ikke sammenheng med produksjonsnr på bilen fikk jeg opplyst på tlf med kontoret i Nederland. Min har VIN S14187, og er sig-nr 88 i Europa. Vet ikke om det er likt i USA, men tipper det.

Arrester meg om dette er feil, men jeg ringte og sjekket, og fikk dette som svar.

Så tidlig som denne bilen mener jeg bestemt at det var det. Mener at det var når Tesla oppdaget at folk brukte VIN-nr til å "telle" antall utleverte biler (senhøstes 2012/vinter 2013?) at de valgte å randomisere VIN nr for å gjøre det vanskeligere å følge med. Men at det godt kan stemme for Europeiske SIG kan jeg gjerne være med på.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Øyvind.h

Sitat fra: Ljosdal på tirsdag 21. juni 2016, klokken 08:21
Nr i VIN.nr har ikke sammenheng med produksjonsnr på bilen fikk jeg opplyst på tlf med kontoret i Nederland. Min har VIN S14187, og er sig-nr 88 i Europa. Vet ikke om det er likt i USA, men tipper det.

Arrester meg om dette er feil, men jeg ringte og sjekket, og fikk dette som svar.

Det skyldtes at Tesla faktisk hadde produsert godt over 10.000 biler før de begynte å lage europeiske biler.

Jeg hadde 14342 på første bil og var P76 i Europa.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

MrBacardi

Mine penger er at det er en samler som har kjøpt bile  8)

Nr 91 er den suverent tidligste VIN i Norge, slik ser resten av listen ut:

EL96364 2012   5YJSA1DP7CFS00091
EL18690 2012   5YJSA1DP0CFP01226
EL23188 2012   5YJSA1DP2CFP01227
EL33163 2013   5YJSA1DN2CFP01355
EL57906 2013   5YJSA1DP8DFP07387

.. og deretter så begynner de tidligste "ordinære":
EL19816 2013   5YJSA2CP0DFP11523
EL19817 2013   5YJSA2CP6DFP11526
EL19819 2013   5YJSA2CP8DFP11527
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

 
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA