Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Erfaringer med model x

Startet av mInrOz, tirsdag 23. august 2016, klokken 16:44

« forrige - neste »

mInrOz

Hei,

For 3uker siden punkterte jeg dekket mitt foran på høyre side, jeg sprøytet skum inn og fikk senere renset dekket og plugget dette.

TPMS sensoren har fungert siden da intill i dag, da ga den en feil og sa at bilen måtte på service, siden jeg har uoriginale felger ble jeg reffert videre fra Tesla til en vanlig dekk forhandler.

Siden Dekk1 var rett nedi veien kjørte jeg ned til dem for å få de til å se på sensoren evnt bytte den, de så på den, tok av hjulet hvor de mente at fukt har skadet sensoren slik at den ikke fungerer lengre.

De mener så at jeg må bytte alle 4 fordi dem ikke kan omprogrammere de 3andre? Jeg får ikke dette helt til å henge på greip, Tesla sa selv at jeg bare trengte å bytte den ene sensoren men at de ikke vil gjøre det pga jeg ikke har originale felger.

Finnes det noen dokumenter eller har noen andre erfaring som jeg kan ta med videre til Dekk1?
Blir for dumt å måtte betale 3x prisen for å bytte noe jeg egentlig ikke trenger å bytte.

Muffinman

Kan det tenkes at du har en pre-ap bil? Da har den Baolong TPMS og skal oppgraderes til Continental kostnadsfritt hos Tesla. Mulig dekksjappa surrer over dette.

For at det skal virke må du naturligvis ha fire sensorer som er kompatible med det ene eller andre systemet. Og siden du neppe skal oppgradere til Continental samtidig med at hjulet repareres holder det å bytte den som er ødelagt, men pass på å få riktig type. En reset av sensorene via skjermen på første kjøretur etterpå, og alt vil fungere som det skal.

mInrOz

Sitat fra: Muffinman på fredag 17. juni 2016, klokken 19:11
Kan det tenkes at du har en pre-ap bil? Da har den Baolong TPMS og skal oppgraderes til Continental kostnadsfritt hos Tesla. Mulig dekksjappa surrer over dette.

For at det skal virke må du naturligvis ha fire sensorer som er kompatible med det ene eller andre systemet. Og siden du neppe skal oppgradere til Continental samtidig med at hjulet repareres holder det å bytte den som er ødelagt, men pass på å få riktig type. En reset av sensorene via skjermen på første kjøretur etterpå, og alt vil fungere som det skal.

Det stemmer, jeg har pre-ap og gamle Baolong TPMS, fikk vite at de skal oppgraderes men det var veldig lang ventetid.
De innsisterte på at jeg måtte ha 4sensorer da de ikke kunne omprogramere de gamle??? Jeg sa til han at jeg hadde den gamle modellen og han bekreftet at dette var noe han kunne se.

Jeg er i hovedsak ute etter noe som gjør at jeg slipper å betale for bytting av 4sensorer når jeg i realiteten bare trenger å bytte en sensor.

lunitiks

Kan du ikke kjøre uten fungerende sensor(er) frem til du får nye av Tesla?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Tesla bytter da alle fire sensorene når tiden for oppgradering kommer. Muligens ikke hvis du har uoriginale felger. Men om du bytter alle sensorene i Continental nå må du kjøre med feilmelding til bilsiden er oppgradert.

Bytt kun den ene, og sørg for å få en som er Baolong-kompatibel. Null problem.

mInrOz

Sitat fra: lunitiks på fredag 17. juni 2016, klokken 19:26
Kan du ikke kjøre uten fungerende sensor(er) frem til du får nye av Tesla?

Høres veldig teit ut, men jeg kan ikke fordra og ha feilmeldingen i dashboardet...
@Muffinman: Jeg får snakke med dem, evnt snakke med en annen avdeling av Dekk1 i Bergen, de på Kokstad mente bestemt at jeg skulle ha 4nye selv om det var av den gamle typen.

Takk for info!

Muffinman

Forbehold om at det er noe jeg ikke vet her, men jeg kan ikke skjønne at de trenger å programmere de andre tre sensorene. Kanskje de må programmere den nye som skal byttes hvis det er en slags universal type? Det burde heller ikke utløse behov for å gjøre noe med de andre 3.

Nuvel, i fjor høst var Tesla selv billigst på sensorer. Betalte ca. 1700 inkl mva for 4 nye.

petersv

Kjøp én sensor hos tesla og be en dekksjappe montere. Programmering gjør du selv fra skjermen.

Øyvind.A

Hei
mlnrOz har du fått fikset deg sensor?
Jeg har oppgradert til nye i min 2014
Jeg har 4 ok boalong  sensorer liggende viss aktuelt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA