Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Fjernlys på TMS

Startet av bjaolsen, tirsdag 23. august 2016, klokken 10:20

« forrige - neste »

svingen

Gammel post men vurdere zoe med 40kwh batteri og importere 43 lade støtte :)
Er det kommet noe overgang fra chademo eller css? Ville jo Vært perfekt 22kw lade stolper er litt seine på langtur og 43 stolper er det ikke mange av.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

pudderjagar

Da er umulig med overgang Chademo til Type2. Kjem aldri.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

bjaolsen

Det ER teoretisk mulig å lade Zoe med Chademo, men da direkte koblet til batteriet.  Altså en større ombygging må til.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

bjaolsen

2015 Zoe 43kW
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

pudderjagar

Ved ombygging av bil så er nok da meste mulig. Men som ekdtern adapter er da umulig.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

bjaolsen

Hadde jo vært interessant å se hvordan Chameleon tok 400 vdc..... på L1/L2.

De skissene som var med på patentsøknaden indikerer jo at Renault har tenkt tanken at det skal gå... I så fall kunne en adapter ala Tesla Chademo løse dette.

#ville-drømmer
bjaolsen

2015 Zoe 43kW
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA