Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 100 kWh batteri

Startet av Fnatti, tirsdag 23. august 2016, klokken 09:38

« forrige - neste »

Fnatti

hva syns dere er det beste valget og hvorfor? ladetider, brukervennlighet, pris osv

bjaolsen

Zaptec fordi da har du en bil du kan selge til "hvem som helst" etterpå uten å måtte involvere en elektriker
bjaolsen

2015 Zoe 43kW
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

THE

Stemte på Zaptec, men har et par forutsetninger:

-Hvis du trenger "rask" hjemmelading er 11kW PodPoint løsningen.
-10A Zaptec (schuko) er alt for tregt hvis du bruker mer enn 50% batteri pr dag. Min stemme på Zapcharger betinger at adapter for CEE-stikk kommer. 16A lading på Zapcharger bør være nok for de fleste.

Eller er det en del klare fordeler med Zapcharger sammenlignet med 3,6kW PodPoint:
-Zapcharger har høyere effektivitet enn 16A PodPoint. Trafo levert med PodPoint har et tomgangstap på ca 140-150W, Zapcharger har ikke tomgangstap da du plugger den i når du bruker den. I tillegg er det lavere tap under belastning også.
-Zapcharger gjør at du kan lade over alt
-Zapcharger gjør det mye enklere å selge bilen igjen

Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

zbk

Svaret mitt er "nei" til begge deler siden bilen mangler hurtiglading og jeg hadde i dag heller valgt noe annet selv om jeg digger bilen jeg har i det daglige.

Er valget en Zoe hadde jeg valgt Zaptec-kladden og heller installert en 11 eller 22kW lader hjemme på eget initiativ.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

THE

@zbk. Enig i at Zoe utgår som alternativ pga mangel på hurtiglading, og i tillegg kommer flere biler nå med lengre rekkevidde enn Zoe OG hurtiglading.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

ZOE

Hvis du har TN nett hjemme, uten tvil zaptec. Da kan du heller kjøpe en billig seniportabel ladestasjon fra f.eks elbilhjelpen.

Med IT så ville jeg nok også tatt zaptec..
Iallefall om de lovet meg en 16a versjon

nofuelno

Anbefaler å velge POD Point for hjemmelading.
Kjøp så en lademugge fra Nofuel i tillegg for å ha med på tur.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

pudderjagar

Eg ville valgt Zaptec. Den koster nesten 20 000 kr å kjøpe i ettertid. Ein type2 ladestasjon kan du få frå 4 000 kr og oppover pluss eventuelt arbeid.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Phase

Har akkurat signert kjøpekontrakt på ny Zoe i dag. Selger anbefalte pod 3.6 kW hjemme på 16 amp kurs som allerede ligger ut i garasjen.
Han tilbød meg også å kjøpe en såkalt hyttelader til kr 8000,-  noen som vet om dette er zaptec sin eller om det er en annen type i den prisklassen?  Leser at zaptec egentlig koster 20 laken.

THE

@Phase. Har du TN-nett hjemme? I så fall kan du få satt opp en veggboks ganske rimelig. Hvis du har TN-nett ville jeg valgt å få Zapcharger levert med bilen, og kjøpt en annen veggboks enn den PodPoint'en som Renault leverer. Hvis du har IT-nett hjemme, og må ha transformator i tillegg til veggboksen, ville jeg nok valgt å få PodPoint levert med bilen.

Hyttelader er nok det samme som "ladebøtta" det finnes en del poster om her på forumet. Zapcharger portable koster ca 16000,- + mva.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

StigH

Noen som har hatt problemer med Pod Pointen hjemme enda? Min er det ikke hver gang vil koble seg til. Hører et eller annet som slår/klikker flere ganger på rappen så blinker det rødt etterpå. Men om jeg drar ladekabel inn og  ut hver gang dette skjer så funker det. Jeg har kjøpt egen fast kabel hjemme som sitter på Pod'en.
BMW i3 2015 60Ah Cappariweiss, suite. Kjøpt 19.05.17. Levert 25.05.17
Tidligere biler:
2015 Zoe Intens Easy charge
2013 Skoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI
2011 Skoda Fabia 1.6D
2007 Toyota Yaris 1.4D

Speeder

Sitat fra: THE på torsdag 25. august 2016, klokken 08:21
@Phase. Har du TN-nett hjemme? I så fall kan du få satt opp en veggboks ganske rimelig. Hvis du har TN-nett ville jeg valgt å få Zapcharger levert med bilen, og kjøpt en annen veggboks enn den PodPoint'en som Renault leverer. Hvis du har IT-nett hjemme, og må ha transformator i tillegg til veggboksen, ville jeg nok valgt å få PodPoint levert med bilen.


Helt enig i dette. Har man IT-nett hjemme er Pod Point det logiske valget, for da får man skilletrafo på kjøpet, og kan eventuelt supplere med Zaptec i tillegg.
Har man TN-hjemme bør man velge Zaptec og eventuelt skaffe seg en 3,6kW eller 11kW ladestasjon fra 3.part.
Zoe 43kW

Phase

#12
Takk for gode svar.  Jeg har it-nett. Snakket med elektriker i dag da jeg leste at 3.6 kW podpoint  med trafo trekker 3.7 kW.  Noe som blir for mye for en 16 amp. Kurs.  Han mente det burde holde til å bytte til treg sikring..  Noen som har erfaring med dette? 
Bilen hentes forrøvrig på tirsdag. 
Kjenner jeg er litt mer spent på landingen en jeg kansje burde være :p

ladov

Sitat fra: StigH på torsdag 25. august 2016, klokken 08:33
Noen som har hatt problemer med Pod Pointen hjemme enda? Min er det ikke hver gang vil koble seg til. Hører et eller annet som slår/klikker flere ganger på rappen så blinker det rødt etterpå. Men om jeg drar ladekabel inn og  ut hver gang dette skjer så funker det. Jeg har kjøpt egen fast kabel hjemme som sitter på Pod'en.
For så vidt men vår pod point var helt død så de byttet den. Den nye boksen har det ikke vært problemer med.

Står den 'faste' kabelen din i pod-pointen hele tiden, også når du ikke lader? Siden vår ladekabel bor fast i bagasjerommet så tar vi den ut etter hver bruk.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

ladov

Sitat fra: Phase på torsdag 25. august 2016, klokken 21:32
Takk for gode svar.  Jeg har it-nett. Snakket med elektriker i dag da jeg leste at 3.6 kW podpoint  med trafo trekker 3.7 kW.  Noe som blir for mye for en 16 amp. Kurs.  Han mente det burde holde til å bytte til treg sikring..  Noen som har erfaring med dette? 
Bilen hentes forrøvrig på tirsdag. 
Kjenner jeg er litt mer spent på landingen en jeg kansje burde være :p
Jeg har ikke fagbrev med jeg ville nok regnet med å gå opp litt på sikringsstørrelsen ja, minst 20A.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA