Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 100 kWh batteri

Startet av lettrus, fredag 19. august 2016, klokken 17:35

« forrige - neste »

lettrus

Noen som har byttet hjullager foran på trilling? Vanskelig, må de presses?


stradivaria

Elbilmek AS i Asker kan tlf: 45902990

www.elbilmek.no
Jobber som elbilspesialist hos www.elbilmek.no

erik e

Ulyd eller skade?    Går jo " aldri" i stykker . ???
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

65lars

God lenke der, kaiat http://mmc-manuals.ru/manuals/i-miev/online/Service_Manual_2011_2012/2012/26/html/M126100190073300ENG.HTM

(Hmm - dette ser ikke riktig ut, men....)

Jeg leser der, og håper at jeg ikke får disse problemene, siden tror jeg vil ta bilen til et verksted, (kanskje elbilmek.no dersom de åpner en filial i søndre østfold (mer el-biler her en jeg trodde, spesielt teslaer, men alle merker!)

Og er også nyskjerrig, somer erik e:  ulyd eller skade, hva er "problemet"?
Trilling, bestilt KIA

lettrus

Det er ulyd som endrer seg i sving, men jeg har ikke fått jekket opp bilen for å kjenne på det ennå.

CitB59EL

Det kan være hjullager men kan også være at noe ligger på ved bremser? Er det svak lyd når du kjører rett fram?
Forsterkes den ved sving til 1 side for så å bli svakere til andre siden? Hvis lyden er sånn er det mye som tyder på at det kan være et hjullager som holder på å gå. Lyden(romling) skal også øke med økt hastighet. Forsvinner den ved bremsing?

Utfra bilder så ser det ut som en  må ha press verktøy som en stort sett må på alle biler for å bytte disse lagrene(har aldri byttet på C-zero) men har byttet mange på div Citroen når jeg jobbet på verksted. Selve jobben er helt OK og tar ikke veldig lang tid (0,5-2 timer) med korrekt verktøy-uten derimot... har jeg brukt mange timer på å lage hylser og mye stygge ord:) 

lettrus

haha - det viste seg å være et løst hjul.

erik e

Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

tomrh

Da begynte det å bråke i hjullager høyre bak, etter 136.000 km.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Beamer Screamer

Sitat fra: tomrh på fredag 11. august 2017, klokken 22:49
Da begynte det å bråke i hjullager høyre bak, etter 136.000 km.

Da har bilen ditt endelig blitt "voksen"!

Du får oppdatere oss på hvordan du velger å bytte de og hva det koster!
2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

tomrh

Vurderer å kanskje gjøre det selv? Med trommelbrems bak tror jeg det er mye enklere enn med skivebrems. Har noen skiftet hjullager på andre biler med tromler før? En kompis har verktøy for pressing av hjullager. Men selve lageret var jo ganske dyrt da, her er det eneste jeg har funnet så langt: https://www.elbildeler.com/produkt/mitsubishi/forstilling-7/hjullager-bak-i-miev
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km


tomrh

Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

tomrh

Jeg feiget ut og brukte et verksted. De tok samme pris for hjullageret som jeg måtte betalt på nettet. Så var bare arbeidspengene som kom i tillegg. Betalte totalt 3866 hos Mekonomen, hvorav lageret kostet litt over 1700.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA