Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvilken type "car controller" er det i en ny Buddy

Startet av pilt, tirsdag 19. juni 2007, klokken 23:15

« forrige - neste »

pilt

Hvorfor er det bare fire sitteplasser i bilene og ikke fem? Var det ikke fem plasser i bensinmodellene heller?  ???
Oslo
P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014
Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019

Griffel

Det er en gåte. Jeg mener at naboes P106 med fossildrevet motor hadde 3 sikkerhetsseler i baksetet.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

bosonic

Totalvekten ville blitt for høy ?
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

pilt

Sitat fra: bosonic på torsdag 14. juni 2007, klokken 00:34
Totalvekten ville blitt for høy ?

Ikke hvis den siste plassen var registrert for et barn. Evt to barn og en voksen bak i tillegg til to voskne foran.

Men, men, godt at man kan bruke den midterste plassen bak til en hund i allfall, for i bagasjerommet blir det litt trangt.  :D
Oslo
P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014
Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019

El rayo

I det norske regelverket veier en person 75 kg.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

elektrolux

Et barn kan sitte der i tillegg, forutsatt at det kan sikres. Kanskje en ide å sette inn det 5. beltet.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Thomas Parsli

Sitat fra: elektrolux på fredag 15. juni 2007, klokken 18:48
Et barn kan sitte der i tillegg, forutsatt at det kan sikres. Kanskje en ide å sette inn det 5. beltet.

Er du sikker på at det er lov, når bilen er registrert for fire?

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Rav4_EV

El utgavene av 106 og Saxo har høyere egenvekt enn bensinutgavene, og er derfor kun registrert for 4. Kravet er at det skal være 75 kg per person tilgjengelig ved registrering.

Ved kjøring  veier alltid sjåføren 75 kg, men nyttelast av passasjerer skal beregnes av aktuell vekt.
Har du med 3 sumobrytere i Saxo'en kan  det hende du har overlast og kjører ulovlig.

Det har i hverfall vært lov å medbringe et ekstra barn i baksete enn hva kjøretøyet er registrert for. I så fall skal dette være sikret med belte. Det er vel bare å pløye i gjennom lovverket.


Arne M.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

trondkl

Ein eg kjenner fekk bilen (P106el) registrert for fem personar. Det var bare å montera ein ekstra sele bak.

pilt

Sitat fra: trondkl på lørdag 23. juni 2007, klokken 17:05
Ein eg kjenner fekk bilen (P106el) registrert for fem personar. Det var bare å montera ein ekstra sele bak.

Så flott! Da er det visst fortsatt håp for elbilen som bil nr. 1 videre i familien når plutselig familiemedlem nr. 5 dukker opp til vinteren. ;D Nå gjenstår det bare å finne noen som gjør dette til ikke så altfor mange tusenlappene.
Oslo
P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014
Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019

roarpett

Sitat fra: Rav4_EV på fredag 22. juni 2007, klokken 21:57
Ved kjøring  veier alltid sjåføren 75 kg,
hmmm... skeptisk...

Har aldri hatt med meg badevekt i bilen, men jeg tviler sterkt på at jeg veier 75 kilo når jeg kjører ettersom jeg aldri gjør det ellers. ;-)
Roar P
Bil: Peugeot 106 - Tur/retur Lørenskog - Billingstad nesten daglig

Lars C. Krogenæs

Samvittigheten blir ihvertfall lettere med elbil :-)

Til Pilt: Husk at du skal ha alle barn under 150cm i barneseter/puter. Det sliter du med i en 106. Vi har 2 barneseter bak i dag, og plassen i mellom setene er mildt sagt begrenset, slik at et tredje barnesete til vår minste er utelukket.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

pilt

Det er bare påbudt til de er 135 cm høye, så eldstemann her trenger bare pute i et par år til. Men uansett så hadde jeg ikke planlagt å ha alle tre bak. Minstemann skal sitte bakovervendt i forsetet, mens det bak skal være et barnesete, så en pute i midten (de årene vi trenger det) og til slutt gubben eller meg. Tror nok dette skal gå greit.
Oslo
P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014
Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA