Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ladeplass nær youngstorget?

Startet av Bjoris, torsdag 18. august 2016, klokken 23:17

« forrige - neste »

bertin

Jeg har fått levert 70D facelift med 75kwh batteri. Spennende å se om den yter like bra som tidligere 70D.

Bjoris

Du har ikke anledning til å la noen som Sigurdi sjekke bilen din? Veldig interessant å se hva en kan finne ut med CAN bus
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

bertin

Jeg skal tenke på det bjoris.  Syntes min nye 70D bruker mer strøm enn den forrige. Da lå jeg på 150-200, nå er det 200-250. (Har nok litt med 21" turbin felger nå vs 19" cyclone tidligere) Her er 3 bilder fra SC Lier nord ved 71%, 80% og 90%.

Bjoris

57 Kw ved 71% tenker jeg er ok, men nå er det lenge siden jeg SC ladet 85en så husker ikke hva som var vanlig, de andre tallene fra 90 med ny SW er på vesentlig lavere SOC så ikke sammenlignbart.

Ikke bra at bilen ser ut til å bruke mer enn før, men det er ingen logisk forklaring, det skulle være omvendt, 21 tommer trekker mer strøm, men ikke så mye mer, nå var det jo litt omtrentlige målinger du hadde, men magefølelsen skal eg ikke kimse av. Vel, flott om du følger opp med mer info når du får kjørt mer. Min gikk i produksjon i dag så 2 mnd nå så har vi den;)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

GOS

Sitat fra: bjoris på fredag 01. juli 2016, klokken 12:45
57 Kw ved 71% tenker jeg er ok, men nå er det lenge siden jeg SC ladet 85en så husker ikke hva som var vanlig, de andre tallene fra 90 med ny SW er på vesentlig lavere SOC så ikke sammenlignbart.

Ved 72% SOC så har jeg 52 kw på min S85 (Jun 2014 modell), men 72% for en S85 er jo ved litt lengre rekkevidde enn en S70. Dersom 72% SOC på S70 er ca 255 tkm igjen så har jeg ved tilsvarende tkm en SOC på ca 66% og lader da med 57 kw som synes å være samme som du rapporterer her og det må jo være veldig bra for en S70!?
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Bjoris

Sitat fra: GOS på fredag 01. juli 2016, klokken 13:05
Sitat fra: bjoris på fredag 01. juli 2016, klokken 12:45
57 Kw ved 71% tenker jeg er ok, men nå er det lenge siden jeg SC ladet 85en så husker ikke hva som var vanlig, de andre tallene fra 90 med ny SW er på vesentlig lavere SOC så ikke sammenlignbart.

Ved 72% SOC så har jeg 52 kw på min S85 (Jun 2014 modell), men 72% for en S85 er jo ved litt lengre rekkevidde enn en S70. Dersom 72% SOC på S70 er ca 255 tkm igjen så har jeg ved tilsvarende tkm en SOC på ca 66% og lader da med 57 kw som synes å være samme som du rapporterer her og det må jo være veldig bra for en S70!?

Kan virke som den nye batteritypen nå da får mer strøm enn tidligere pakker etter SW oppdatering, 90 rapporteres om det samme etter at den først ladet saktere enn 85 pakken. Vel, vel, dette er mer av teoretisk interesse for min del, lader ikke ofte på SC...

I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

bertin

Her er bilde med typical km visning på rundt 71%. 36 sekunder etter bilde over med 71% ifølge min telefon. Jeg stoppet å lade ved 97% (355km)

Bjoris

#37
18 kw på 97% tyder vel på at bufferen ligger i toppen:) Dvs at batteriet egentlig bare er på ca 90% her...

Hvis du lager deg en tråd under "Lading" så kommer nok ekspertene fort på banen så ser vi lettere hva som er å forvente/bra/dårlig:)

I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

N00b

Umiddelbart ser jeg de ikke har gjort som på 40kwh bilene i USA.
Der gikk ikke slideren lengre enn en viss prosent, så toppen i batteriet lå synlig for deg hver eneste dag som en påminnelse at du KAN få mer rekkevidde om du betaler.

Her går slideren til 100%.
Skal bli spennende å se de ny "60D" bilene som kommer, hvordan det er løst der

Bjoris

Sikkert likt på 60, det som er spennende er om du får samme melding som på øvrige når du lader gjentatte ganger til 100%. Kan være at innsalget kommer der, det forsåvidt rimelig at en ikke får mer mulighet til 100% lading på 60 og 70 enn de andre.

Nå er jeg usikker på om du får bare varsel eller om den faktisk nekter deg å lade over 90% hvis du har 100% ladet mange ganger etterhverandre?

I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

petersv

Det jeg har tenkt hele tiden. Det er lurest å kjøp en 60 og heller lade til 90 eller 100% til daglig hvis man trenger så lang rekkevidde.

Bjoris

Sitat fra: petersv på lørdag 02. juli 2016, klokken 22:00
Det jeg har tenkt hele tiden. Det er lurest å kjøp en 60 og heller lade til 90 eller 100% til daglig hvis man trenger så lang rekkevidde.

Ja, men så kan det være at du ikke får lov til det av Tesla. På en vanlig får du advarsel ved mange 100% lading etter hverandre. Kanskje Tesla vil si at siden du lader til 100% hele tiden så må du kjøpe oppgraderingen.

Nå vet jeg ikke om Tesla nekter 100% lading etter en tid eller om det bare er en advarsel?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

petersv

Det "kan" de jo ikke. Den advarselen er jo bare å ignorere.

turfsurf

Det er bare varsling, og vil være meningsløst på en 60 med 75 batteri. Hadde vært bedre om de bare sperret slideren på en prosent som tilsvarte 60kWh. Da hadde de gnidd det inn daglig, og gjort det hele veldig forståelig :)


Sent from my iPad using Tapatalk
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Bjoris

#44
Enig i at det hadde vært meningsløst om det ikke er slik på andre de andre bilene.

Det at de nå levere 75 til 60 bilene må jo bety at batteriprisen ikke er en vesentlig del av kostnaden ellers virker det jo litt meningsløst, så dyrt kan det ikke være å ha 3 typer batteri vs to? Samtidig fremstår jo 70.000 som rimelig stiv pris for 15 kwh når en vet at de for 3 år siden tok 47.000 for 25 kwh, men de tar det de kan selvsagt... Med "vanlig NOK/USA" pris hadde 60 vært ett kupp:)

Om 60 kan lades til 100% daily så gjør de jo 60 modellen veldig attraktiv ifht øvrige, kan ikke helt se at Tesla er tjent med dette, men, men...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA