Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Føler dere at twizy er trygg på veien?

Startet av Elektrolytt, torsdag 18. august 2016, klokken 18:59

« forrige - neste »

Elektrolytt

Venter på ny 70D som forhåpentligvis leveres denne uka.

For å beskytte baksetene ved bruk av barnestoler har jeg bestilt setetrekk fra http://www.wetokole.com/TESLA.html

Disse er laget med reimer som skal dras under sitteputa og strammes.

Noen som vet fremgangsmåte for å demontere sitteputa, eller løsne den nok til å dra reimene under?

lunitiks

Ikke helt enkelt, gitt. (Har ikke klart det selv).

Men i teorien skal man forsiktig løfte opp venstre bunn av sitteputa (ikke bryt!), til man ser en sveist, forhøyet innfesting med en hvit plastklips på toppen. I hjørnet av innfestingen skal man stikke inn et lite/tynt flatjern og rotere dette slik at tuppen av flatjernet ligger horisontalt. Deretter "jekker" man opp plastklipset med flatjernet.

Har bilen vinterpakke, må man deretter kople fra de 2 setevarmerledningene på venstre side + den ene setevarmerledningen på høyre side. I tillegg må man kople fra setebelte-advarselkablene.

Etter dette skal det visstnok bare være å løfte av sitteputa.


Jeg kom aldri lengre enn til å prøve å løfte opp sitteputa. Den satt så hardt fast at jeg ikke turte bruke mer kraft i frykt for å ødelegge noe

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

F_P

Er det veldig feil av meg å nå si at det er enkelt  :P

lunitiks har forklart deg hvor plastklipsen er, jeg kan fortelle deg at om du presser en hånd inn på hver side av "kroken" som sitter i seteputen, det er den som går ned i klipset, også napper du kontrollert til rett opp. Vel, da løsner det umiddelbart.

X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Elektrolytt

Takk for tilbakemeldingene  :)

Tester når jeg får bilen, og legger inn en kommentar her om hvor enkelt/vanskelig det var  ;)

F_P

For litt ekstra hjelp. Pilene på det noe uskarpe bildet under viser hvor festene er, og ja dette er fra min egen bil, og seteputen sitter nå helt fint på igjen :)

X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

lunitiks

Gull, F_P! Takker i bøtter og spann for min egen del. Gleder meg til å prøve på nytt
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Elektrolytt

Takk for god forklaring F_P  :)

Enkelt og greit å demontere sitteputa ved å ta tak rett ved siden av festeklipsene og løfte rett opp.

3 plugger å koble fra på førersiden, og en på motsatt side.


Elektrolytt

Her kommer også blider av (nesten) ferdig monterte setetrekk  :)
Gjenstår litt finjustering og oppstramming av trekket på sitteputa, men synes det ble bra  :)

Setetrekkene er bestilt fra Wet Okole Hawaii http://www.wetokole.com/

Jeg har kun bestilt trekk til baksetene, for å beskytte mot hull og skader ved bruk av barneseter.

Muffinman

Hmm, her var det heftig forskjell på støydemping mellom F_P og Elektrolytt sin bil.

Elektrolytt

Sitat fra: Muffinman på mandag 04. juli 2016, klokken 10:42
Hmm, her var det heftig forskjell på støydemping mellom F_P og Elektrolytt sin bil.
Merker stor forskjell i støynivå fra min forrige 2014 S85 til denne som er Facelift S70D  :)

petersv

Noen som har tilgang til delekatalogen som kan skjelle om den dempematta er spesifisert, og isåfall hva den koster?

tonl

Sitat fra: Elektrolytt på mandag 04. juli 2016, klokken 10:27
Her kommer også blider av (nesten) ferdig monterte setetrekk  :)
Gjenstår litt finjustering og oppstramming av trekket på sitteputa, men synes det ble bra  :)

Setetrekkene er bestilt fra Wet Okole Hawaii http://www.wetokole.com/

Jeg har kun bestilt trekk til baksetene, for å beskytte mot hull og skader ved bruk av barneseter.

Tok det lang tid fra bestillingen til du mottok varen? Og hvordan er kvaliteten/inntrykket av trekket?

Elektrolytt

Sitat fra: tonl på mandag 04. juli 2016, klokken 14:43
Sitat fra: Elektrolytt på mandag 04. juli 2016, klokken 10:27
Her kommer også blider av (nesten) ferdig monterte setetrekk  :)
Gjenstår litt finjustering og oppstramming av trekket på sitteputa, men synes det ble bra  :)

Setetrekkene er bestilt fra Wet Okole Hawaii http://www.wetokole.com/

Jeg har kun bestilt trekk til baksetene, for å beskytte mot hull og skader ved bruk av barneseter.

Tok det lang tid fra bestillingen til du mottok varen? Og hvordan er kvaliteten/inntrykket av trekket?

Fra bestilling til trekkene var ferdig produsert og sendt tok det i underkant av 4 uker.
Brukte JetCarrier for frakten til Norge, så totalt tok det vel rundt 6 uker fra bestilling til pakken var hjemme hos meg.

Trekkene har god passform og ser ut til å være av god kvalitet. Slitestyrke vet jeg selvfølgelig ingenting om foreløpig.

F_P

Se der ja. Den matten som ligger i bilen din skulle jeg gjerne hatt delenummeret på  8)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA