Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Da kunne de ikke dy seg lenger, innfører full P-avgift for elbiler i Trheim

Startet av Heinz, torsdag 18. august 2016, klokken 18:29

« forrige - neste »

Trustno1

Sitat fra: Zephid på lørdag 06. august 2016, klokken 12:27
Om du åpner panseret og ser innvendig, og panseret ditt har trekk på innsiden har du ikke faceliftpanser. Faceliften har redesignet bagasjerom foran og fjernet trekket på innsiden av panseret :)

Jeg har trekk på innsiden, dette er nok flyttet fra mitt gamle panser til det nye (ser at det ikke er helt rent innvendig og ser ikke nytt ut)

Begynner å lure litt på om det har vært slurv med monteringen. Inspiserte litt nå og fant litt diverse annet.

Begge speilene har noen tøylapper hengende utenfor, usikker på hvorfor dette har skjedd nå, mulig de har vært demontert pga lakkering? (forskjermer og deler av taket har også vært lakkert)

Det er endel fettmerker rundt på panseret, det er også noe klineri rundt dekselet på undersiden av panseret som smitter av om man tar på det.

La også merke til at gummiknottene som sitter på sidene ikke var skrudd helt nedtil. Jeg prøvde å skru ned disse uten at det hjalp på glippen.

For de som skulle lure, så kommer skadene av en kraftig haglskur jeg har vært igjennom, så skadene er kun overfladiske, har ikke vært noe oppretting i strukturen til bilen.

Trustno1

Sitat fra: petersv på lørdag 06. august 2016, klokken 12:43
Panseret ser kanskje litt kort ut ja?

Er nok bildet som lyver litt, det er ikke kort, men det det står høyt. Kan nesten se ut som når det ikke er lukket skikkelig i fronten. Men høyden bakover på panseret stemmer, så om man hadde justert lukkemekanismen så ville resten av panseret blitt for lavt.

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 06. august 2016, klokken 12:40
Din 2015-mod har så stor glippe mot kromlist på nosecone?

Stemmer. Jeg kan ikke huske at dette så slik ut før bytte av panser.

Kvark

Sitat fra: Trustno1

Begge speilene har noen tøylapper hengende utenfor, usikker på hvorfor dette har skjedd nå, mulig de har vært demontert pga lakkering? (forskjermer og deler av taket har også vært lakkert)

Dette skjer etter normalt bruk. Teslas fiks på dette er å rive av lappene.
AMERICAAAA... FUCK YEAH. Ingeniørkunst.
S85D

Lynet

Min november 2014 har også samme irriterende glippen på panseret. Har vel egentlig funnet ut at jeg har kjøpt meg en Amcar og der er ikke det ikke samme krav som i Asia og Europa.....
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

lunitiks

Herregud Trustno1 det der høres ut som hastverksarbeid. Kvapp til da jeg leste at de ikke engan har skrudd til de gummiknottene i frunk!

Synes ikke du skal godta denne utførelsen. Vær rask å sende SC en epost hvor du påpeker det du har problemer med å "leve med" og be om ny time. Jeg hadde aldri akseptert den glippen på panseret -- selv om jeg var litt i tvil -- når det er andre ting som tyder på hastverksarbeid.

Når det gjelder de tøylappene så er det visstnok en kjent greie. Som en skrev tidligere her, er Teslas geniale "fiks" å bare rive dem av. Ikke godt å si hvilken mangel tøylappene skulle bøte på (tror ikke de var der på "vin 1" for å si det sånn), men desto mer foruroligene hva "fiksen" vil føre med seg på sikt
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Trustno1

Takk for tips, jeg slenger de en mail som jeg legger ved bilder, så får vi se hva de sier til mandag :)

Zephid

Om det er de gummiknottene på hver side av balja i bagasjerommet foran du refererer til så justerer de høyden på panseret og skal ikke nødvendigvis skrus helt til. Om du skrur de helt til kan panseret(legg merke til kan)havne for lavt i forhold til skjermer/lykter o.l. :)
Prøv å "klappe inn" speilene og lur tøylappen inn igjen, det kan funke.

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Sitatskal ikke nødvendigvis skrus helt til.
Jo? Disse skal holde dekslene på plass. Hvis du ser på undersiden passer de nøyaktig i utsparingen i disse. De sitter også veldig løst og vil skru seg ene eller andre veien om de ikke skrus helt ned. Jeg har ikke sett noen biler hvor disse ikke er skrudd helt til.

På bildet over ser man tydelig merker etter at de har vært skrudd helt ned der også.

lunitiks

De skal helt klokkende klart skrus helt til og har 0 funksjon som "panser-justering"
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Zephid

Javel :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA