Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Da kunne de ikke dy seg lenger, innfører full P-avgift for elbiler i Trheim

Startet av Heinz, torsdag 18. august 2016, klokken 18:29

« forrige - neste »

Heinz

Så tydelig knekk i panseret mitt idag, fra ene til andre siden, ca 2,5cm inn langs hele kanten. Leser her inne om knekk, men er det samme som hos meg, eller er dette kun ca på midten der en trykker panseret ned hos dere andre?
Snakket før jeg oppdaget min knekk, med en kar ved en SC, som hadde klaget på sitt panser  og skulle få nytt. Noen som har litt info her?

Muffinman

#1
Bemerket dette til servicesenter på vår 2013 P85 for lenge siden. De mente det var selvforskyldt.

Siden da har jeg sett det på mange nybiler langt ut i 2015.

Toonster

Hvordan oppstår denne knekken på bilene?

Så i brukermanualen at man skal bruke 2 hender litt inn og på sidene av Tesla-merket. Får man likevel knekk om man gjør det etter boka?

GOS

Sitat fra: Toonster på mandag 13. juni 2016, klokken 09:33
Hvordan oppstår denne knekken på bilene?

Så i brukermanualen at man skal bruke 2 hender litt inn og på sidene av Tesla-merket. Får man likevel knekk om man gjør det etter boka?

Ja, det får du. Jeg fikk en så vidt synlig knekk i fjor vår/sommer etter ett års særs forsiktig bruk. Da hadde jeg åpnet panseret kanskje 10 ganger.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Diravi

Er ikke dette forbedret på nye biler da? Jeg har for lengst åpnet og lukket mitt panser mer enn ti ganger (to mnd gammel bil), men ikke fått noen knekk.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

fonberg

Sitat fra: Diravi på mandag 13. juni 2016, klokken 10:51
Er ikke dette forbedret på nye biler da? Jeg har for lengst åpnet og lukket mitt panser mer enn ti ganger (to mnd gammel bil), men ikke fått noen knekk.

Tviler på at det er forbedret på nye biler gitt; utstillingsbilen i Trondheim (svart facelift) hadde i hvert fall knekk da jeg kikka på den første uka den sto der, var vel rundt månedsskiftet april/mai.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Muffinman

Mistenker at de fleste eller alle disse knekkene er medsendt fra fabrikken, men at man oppdager de etter en stund og dermed tror de er hjemmelaget. Men jeg tror nok at de aller fleste bilene er ok der nå. Jeg har sjekket kanskje 10-12 relativt nye biler i vår og ikke sett denne knekken.

Veggen

Det er mange gamle biler uten denne knekken også.
Min sept 2013 med stadig bruk av frunk er helt fin.

lunitiks

Ingen knekk på min... Har åpnet panseret kanskje 10-20 ganger
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Diravi

Jeg greier ikke å la være å se for meg at det er to fyrer på Teslafabrikken som begge er ansvarlig for å teste panserlåsfunksjonen. De bytter på å være på jobb.

Den ene av dem er nøye med å lukke panseret på riktig måte og slik kundene får beskjed om.

Den andre lukker panser slik et panser skal lukkes, og slik han alltid har gjort, siden han fikk sin første Ford truck.

8)
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Tuxedo

Sitat fra: Veggen på mandag 13. juni 2016, klokken 17:02
Det er mange gamle biler uten denne knekken også.
Min sept 2013 med stadig bruk av frunk er helt fin.
Samme her.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

jorkus

Min 2013 modell var helt fin uten knekk tross hyppig bruk av frunk, men jeg var alltid påpasselig med å lukke "forskriftsmessig". (ingen andre fikk lukke). På min 2015 modell (kjøpt brukt) var det knekk da jeg overtok bilen. Tesla tok den inn på DK og fikset dette på garanti, jeg hadde da vist bilen og avtalt dette med Skøyen, men da jeg leverte på Grorud for å få det fikset ble det diskusjoner, de mente at dette ikke var garanti... My ass.. Fikk det gjennom siden det var avtalt med Skøyen. På nybilen bruker jeg nesten ikke frunk.. (den er jo så liten... ;))
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

NilsG

@Heinz: Du skal ikke trykke ned "midt på panseret"....
Jeg oppdaget knekk på mitt kort tid etter at vi fikk bilen, hadde lukket det på den måten som ble vist i instruksjonsfilm, dvs litt til sidene for logoen. Dette ble rettet hos Drammen Karosseri, samtidig lærte de meg en bedre/tryggere måte å lukke på. Klemmer panseret ned ved å trykke samtidig ned med håndflaten ute i hjørnene helt foran. Etter snart 2 å på veien etter fix og relativt hyppig bruk av frunk har ikke ny knekk oppstått.
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

Heinz

Jeg gjør nøyaktig som jeg er blitt vist å forklart,  og har vel sikkert ikke hatt oppe frunken mer enn 10-15 ganger på det året jeg har hatt bilen. Det er ingen bulke, men i sollys ser en den svakt synlige knekken. Er det vits i å klage dette inn til tesla? Skal foliere, siden jeg har den svarte skjøre fargen, så det hadde vert greit å prøvd å få dette ordnet før foliering

Lynet

Mitt panser har ikke knekk men alt for stor glippe foran. Har prøvd å justere men da blir det for lavt over lyktene. Bryter de på knekk for å redusere glippe?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA